جاباما
۵۴۰۲۹۸
۱۰ نظر
۵۱۱۸
۱۰ نظر
۵۱۱۸
پ

۵ عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان

وارن بافِت، «Warren Buffett» کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است که به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌ اکنون به ‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: آیا دوست دارید که پول بیشتری ذخیره کنید یا این که شبیه به یک بیلیونر باشید؟ شاید هم دوست دارید که وارن بافت را به عنوان سمبل خود قرار دهید.
وارن بافِت، «Warren Buffett» کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است که به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌ اکنون به ‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند.
5 عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان
علارغم این که او دومین سرمایه دار جهان به حساب می آید (ارزش خالص او چیزی حدود 74 بیلیون دلار است)، زندگی ساده ای دارد که شاید دانستن آن خالی از لطف نباشد.
وارن بافت چه کارهایی می کند؟ این سوال خوبی است زیرا ممکن است که شیوه زندگی این فرد موفق بر سبک زندگی شما نیز تاثیرگذار باشد. او می گوید: «من هر چه در زندگی می خواستم به دست آوردم. برخلاف بسیاری از آدم ها، خریدن 10 خانه یا یک وعده غذایی 100 دلاری یا حتی همبرگر مک دونالد مرا خوشحال نمی کند. من سادگی را بیشتر می پسندم.»
اما به راستی او چگونه زندگی می کند؟ در این مطلب با برخی از بارزترین عادات زندگی او که شاید برایتان عجیب باشد، آشنا می شوید.
وارن بافِت از سال 1958 تاکنون خانه خود را عوض نکرده است
پولدارها در قصر زندگی می کنند، غیر این است؟ خیر! اما وارن بافت با دیگران فرق دارد.
او در همان خانه ای که در سال 1958 به قیمت 31500 دلار خریده بود، زندگی می کند. (قیمت این خانه در سال 2017 چیزی حدود 270000 دلار است) او ادعا می کند که تصمیمی هم برای فروش این خانه ندارد. «من آن را با هیچ خانه دیگری عوض نمی کنم.»
5 عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان
به اعتقاد او، لزومی ندارد که هزینه زیادی را صرف خرید خانه کنیم، می توان خانه ای ارزان تر خرید و به جایش پول بیشتری را برای گشت و گذار و مسافرت و حتی برای دوران بازنشستگی، ذخیره کرد.
او روزش را با یک صبحانه ارزان آغاز می کند
شاید با خود فکر کنید که میز صبحانه ای پولدارترین مرد جهان بسیار مجلل و هیجان انگیز است یا این که او یک آشپز دارد که تمام غذاهای مورد نیازش را برایش آماده می کند اما واقعیت چیز دیگری است. او هزینه زیادی را برای مایحتاج روزانه اش صرف نمی کند، بلکه صبحانه او یک نان تست فرانسوی، بیکن، تخم مرغ و ساندویچ پنیر است که خودش در خانه اش درست می کند. اگر مواد لازم را نداشته باشد، مجبور می شود که ۳.۱۷ دلار برای چنین ساندویچی پول دهد.
او می گوید: «من پولم را بی جهت صرف خرید فست فودها نمی کنم.
5 عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان
یک واقعیت جالب در مورد او این است که او هر چه را که دلش می خواهد، می خورد. به گفته او، زمانی که 6 ساله بود علاقه زیادی به همبرگر و بستنی داشت، اکنون هم هر وقت هوس این خوراکی ها را داشته باشد، بی درنگ آنها را برای خود تهیه می کند.

او هنوز هم ماشین قدیمی خود را می راند
شاید فکر کنید که ماشین بیلیونری چون وارن بافِت بسیار مدرن و مجلل است اما باید بگوییم که ماشین زیر پای او بسیار هم قدیمی و ارزان است. دخترش می گوید که او این ماشین را در حراج و با قیمتی بسیار پایین، درست شبیه ماشین ها تصادفی که با قیمت پایین تری می فروشند، خرید. اگر چه او ماشین اش را تعمیر کرد و ظاهرا تمییز و سالم به نظر می رسد اما واقعیت هر آنچه می بینید، نیست.
اعتقاد او در مورد خرید ماشین این است: «من در سال تنها ۳۵۰۰ مایل رانندگی می کنم، بنابراین دلیلی برای خرید یک ماشین دیگر نمی بینم.»
5 عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان
بنابراین از طرز فکر وارن بافِت می توان نتیجه گرفت تا زمانی که ماشین مان خوب کار می کند، از آن استفاده کنیم. برای ذخیره کردن پول مان هم می توانیم به جای یک ماشین نو، ماشین دست دوم تهیه کنیم.
سرگرمی های او ارزان است
زندگی سرمایه داری بدین معنی نیست که ما فقط کار کنیم و دور تمام خوشگذرانی ها را خط بکشیم. بلکه سرمایه داران نیز هر کدام تفریحات مخصوص به خود را دارند که وارن بافِت نیز از آن مستثنی نیست. البته فرقی که او با دیگران دارد این است که او سرگرمی های ارزان را انتخاب می کند. «اگر من را با کارت های بازی ام در زندان هم بیاندازند، خوشحال می شوم زیرا که می توانم ساعت ها در خلوت خودم بازی کنم.»
5 عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان
البته تفریحات او به کارت های بازی ختم نمی شود، بلکه او در خواندن و نواختن گیتار نیز ماهر است به طوری که در برنامه زنده تلویزیونی یا در خیریه ها هم این استعداد خود را به نمایش گذاشته است.
با دوستانش مهربان است اما در این کار زیاده روی نمی کند
یکی از صمیمی و قدیمی ترین دوستان وارن بافِت در مورد دوستی چندین ساله شان چنین می گوید: «من در طول 25 سال دوستی با او چیزهای زیادی یاد گرفته ام که مهمترین آن چگونگی برقراری رابطه با دیگران بوده است. هر کسی آرزو دارد که دوستی مهربان و فداکار چون وارن داشته باشد. شاید فکر کنید که پولدارترین مرد جهان رفتاری متکبرانه و جدی با دیگران دارد اما واقعیت این است که او مسیر زندگی خود را تنها به هدف شاد کردن دیگران تغییر می دهد و تا حد ممکن شادی اش را با دیگران شریک می شود.»
در نهایت، اگر شما هم بخواهید که روزی موفق شوید و بدون دغدغه شرایط مالی، زندگی آرامی داشته باشید، شاید بد نباشد که سبک زندگی تان را کمی تغییر دهید. وارن می تواند از این جهات الگوی خوبی برایتان باشد.
5 عادت عجیب «وارن بافت»، پولدارترین مرد جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه بيل گيتس پولدار ترين مرد جهان نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • Massssiiiii

        این آقا سال ۲۰۰۸ ثروتمندترین بودن
        و الان هم آقای جف بیزوس از همه ثروتمندترند.

    • نور

      جالب بود. البته یه کم اغراق امیز. خب ماشینشو عوض نمیکنه چون با اخرین مدل رولزرویس و راننده شخصی رفت و آمد میکنه

    • بدون نام

      چقدر خسیس واه واه

    • بدون نام

      نه بابا اینا مدام جایگاهشون عوض میشه

    • بدون نام

      به دلیل قلب بخشنده اش هست که خدا هم بهش بیشتر وبیشتر میده .....

    • ف پ

      تو ایران به همچین آدمهایی میگن خسیس
      ناخن خشک گدا
      تاز کلی زن و بچش هم مینالند
      مردم هم کلی حرف پشت سرش در میارن آخر عمری این همه پول برای چشه؟؟!!!

      پاسخ ها

      • محمد

        درسته.امثاله اینا امانت دارهای خوبی برای وارثانشان هستند...

    • دراكولا تا به تا

      من نفهميدم! پس انداز ميكنه كه چي كار كنه؟! پول رو نه صرف خونه ميكنه، نه غذا، نه ماشين، نه تفريحات گرون قيمت! يعني همش رو خرج مسافرت ميكنه؟! من ترجيح ميدم پول رو فقط صرف غذا و ماشين و خونه كنم تا مسافرت! يعني ثروتمند نميشم؟! گريههه

      پاسخ ها

      • محمد ملکی

        سلام ، ببین یه کسی مثه بافت ، ابر میلیاردره ، سرمایش در حدود 70بیلیون دلاره ، تو جایگاهی هست که اولین پولدرا های دنیا هی بین این بیل گیتس زارا عوض میشن ، توی این جایگاه تشریفات دیگه زیبا نیست ، مخصوصا به سن و سال اینها ، وقتی اینا راجب پس انداز صحبت میکنن ، باید بدونی پس اندازشون چیه ، خیره های بزرگ و کار هایی که میکنن. مثلا بیل گیتس رو یه سری مطالب که مربطو به سفر کردن از زمین به کهشکان های دیگست کار میکنه ، سرمایه گذاری یعین این ، وگرنه منظورشون سرمایه گذاری این نیست که پول جمع کنن برن وگاس پوکر بازی کنن :))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج