۵۴۰۳۰۷
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

نمایش زنان بی‌حجاب در «نفس» مشکل شرعی ندارد

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره حاشیه‌های نمایش تصاویری از زنان بی حجاب در سریال «نفس» توضیحاتی را ارائه داد.

خبرگزاری مهر: مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره حاشیه‌های نمایش تصاویری از زنان بی حجاب در سریال «نفس» توضیحاتی را ارائه داد.

مهدی روشن روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در گفتگو با ما با اشاره به فضا و ویژگی‌های سریال «نفس» ساخته جلیل سامان که این شب‌ها به عنوان سریال رمضانی از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، عنوان کرد: اگر مخاطب از قسمت‌های اول و دوم این مجموعه راضی باشد قسمت‌های بعدی خیلی بهتر می‌تواند او را جذب کند.
نمایش زنان بی‌حجاب در «نفس» مشکل شرعی ندارد

وی درباره پخش تصاویری از زنان بی حجاب که در فضای قبل از انقلاب در این سریال به تصویر کشیده شده است، عنوان کرد: بعضی به غلط می‌خواهند القا کنند که این سریال بحث بی حجابی را عادی سازی می‌کند درحالیکه اولا این‌ها تصاویری از زنان خارجی و غیر مسلمان است که در ارمنستان ضبط شده است و ثانیا ما اصلا روی چنین فضاهایی تاکیدی نداشتیم، اما شاید، چون مخاطب برای اولین بار چنین چیزی را می‌بیند ممکن است کمی برایش تعجب برانگیز باشد.

آنچه که در این سریال دیده می‌شود به لحاظ شرعی و قانونی مشکلی ندارد

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه درباره اینکه این روند چقدر توانسته در باور پذیربودن ماجرا تاثیر داشته باشد، توضیح داد: البته در این سال‌ها ما در ساخت سریال قراردادهایی داشته ایم که مخاطب هم آن‌ها را پذیرفته است. با این حال آنچه که در این سریال دیده می‌شود به لحاظ شرعی و قانونی مشکلی ندارد و تن‌ها در راستای فضاسازی‌های بهتر داستان است.

وی اضافه کرد: نمی‌توان به طور مصداقی به نکته‌ای اشاره کرد، چون ممکن است قصه لو برود، اما اگر جلوتر برویم می‌فهمیم بسیاری از اتفاقات در داستان به لحاظ منطقی و دراماتیک توجیه خود را دارد. در این قصه هم فضای قبل از انقلاب نمایش داده می‌شود و شاید بسیاری از نسل جوان آن زمان را به طور دقیق به خاطر نداشته باشد. مخصوصا نسل جوان‌تر و نوجوان امروزی که آن زمان را ندیده است و وقتی سریالی با فضای انقلاب می‌بیند که در آن همه اتفاقات در جای خود درست هستند و همه موازین شرعی و اخلاقی رعایت می‌شود این سوال برایش به وجود می‌آید که پس چرا ما انقلاب کردیم.

حساسیت خاصی روی آثار نمایشی وجود دارد

روشن روان یادآور شد: من نمی‌گویم باید همه مسایل قبل از انقلاب را همانگونه که بوده نمایش داد، اما خوب است تا می‌توانیم با حفظ مسایل شرعی و قانونی فضای واقعی را نمایش دهیم و ممکن است این میان عده‌ای بخواهند جلوتر از شرع و قانون باشند که این درست نیست.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در پایان عنوان کرد: تصاویر مستند زیادی تاکنون از فضای جامعه در قبل از انقلاب پخش شده است که تصاویر متعددی از خانم‌های بی حجاب در آن‌ها وجود دارد و تا کنون کسی ادعا نکرده برای عادی سازی و رواج بی حجابی است، اما معمولا حساسیت خاصی روی آثار نمایشی وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خب دیگه مشکلات این مملکت حل شد.

    • محسن

      مشکل ایران امروز ما و دغدغه های مردم آیا مو است؟واقعا چه کوتاه بینانی . بابا فساد علنی شده زن شوهر دار واسه لقمه ای نون حاضر میشه بره تو خونه مرد غریبه به خاطر مشکل اقتصادی و معیشتی بعد یه عده راجع به موی فلان بازیگر حساسن. آقا به جای زوم روی این چیزهای بی ارزش روی اقتصاد و مشکل بیکاری و رکود و تورم و فساد و رانت زوم کنین که به والله اگه اینا حل بشه جرم و فساد و این ظواهر مثل مو و لباس و ... هم حل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج