۵۴۰۳۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اولویت بندی مطالبات بخش خصوصی تا ۱۴۰۰

سیدحمید حسینی در خبرآنلاین نوشت: شنبه صبح با پرواز ماهان از رفسنجان عازم تهران شدم. قبل از پرواز تلوزیون آماری از آخرین تعرفه‌های شمارش شده را اعلام کرد و برایم تقریبا مسلم شده بود که آقای روحان پیروز این کارزار شده است.

سیدحمید حسینی در خبرآنلاین نوشت: شنبه صبح با پرواز ماهان از رفسنجان عازم تهران شدم. قبل از پرواز تلوزیون آماری از آخرین تعرفه‌های شمارش شده را اعلام کرد و برایم تقریبا مسلم شده بود که آقای روحان پیروز این کارزار شده است.

مستقیما از فرودگاه عازم منزل شدم. باتوجه به این که شب قبل بیدار مانده بودم، استراحت کردم و سپس به اتاق مشترک ایران و عراق و بعد هم سری به ستاد زدم.

یک‌شنبه صبح زود عازم ستاد مرکزی شدم تا در جریان آخرین تصمیمات برای چگونگی ادامه فعالیت کلیه ستادها و تقدیر از فعالان قرار گیرم. به آنجا که رسیدم متوجه شدم قرار نیست جلسه‌ برگزار شود. سپس عازم اتاق ایران شدم تا در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران شرکت کنم. فضای با نشاطی حاکم بود و سخنرانان ضمن ابراز خوشحالی و تبریک پیروزی آقای روحانی انتظارات و مطالبات خود را مطرح می‌کردند. تاکید بر اين بود كه با پایان یافتن دوران انتخابات وقت آن است که رییس‌جمهور منتخب وعده‌های خود را محقق کند.
ناهار را در جمع هیات نمایندگان خوردم و فرصتی فراهم شد تا درباره پیگیری امور سوریه در اتاق مشترک ایران و عراق با آقای خوانساری و با آقای رنجبران درباره پیگیری موضوع عمان گفت‌وگو کنم. همچنین با برخی روسای اتاق‌ها درباره راه‌اندازی میز عراق و همکاری در اتاق مشترک تبادل نظر کردم. نهايتا به دفتر آقای شافعی سر زدم و پيگير راه‌اندازی شورای مشاوران اقتصادی اتاق ایران شدم. اعتقاد دارم اتاق در شرایط فعلی براي ايفاي بهتر نقش خود احتياج به يك اتاق فكر دارد تا به خوبی ایفای نقش کند تا ضمن مشورت به دولت، مطالبات بخش خصوصی را اولويت بندي و ارايه کند.
پس از جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران عازم اتاق مشترک ایران و عراق شدم و مقدمات برگزاری جلسه هیات مدیره را فراهم کردم. در اين نشست برنامه و بودجه سال 96 با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت و درباره برگزاری مجمع عالی و مجمع فوق‌العاده به توافق رسیدیم. در اين نشست گزارشی از سفر آقاي ال اسحاق به ايلام و گشايش شعبه اتاق مشترك در اين استان، برگزاري همایش تجاري ايران در کربلا و کنفرانس سالانه تجاری ایران و عراق در مرداد ماه در تهران ارائه و درباره كليات آن بحث و اطلاع‌رساني شد.
موضوع مهمي هم كه در اين جلسه مورد تاكيد قرار گرفت پيگيري جهت حذف مانيفست و رواج يافتن بارنامه بين المللي «سي ام ار» بود و سیاست اتاق ایران و عراق حذف هرگونه مانع اداری و بروکراسی بر سر راه تجارت ایران و عراق باشد. اتاق ايلام مايل است كه مردم استان ایلام و استان واسط عراق بدون ویزا تردد و باهم تجارت کنند. مقرر شد این موضوع از طریق استانداری‌ها دو استان پيگيري و ما كمك کنیم.
جلسه ساعت پنج خاتمه یافت و سریعا خود را به ستاد نفت و انرژی آقای روحانی رساندم. از برخی اعضای شورای راهبردی و مسئولان کمیته‌ها دعوت شده بود تا در آخرین جلسه ستاد حضور پیدا کنند. ضمن قدردانی از تلاش دوستانی که در ستادها فعالیت می‌کردند درباره ادامه فعالیت ستاد و گروه تلگرامی تصمیم‌گیری شد. باتوجه به علاقه اعضا برای حفظ ستاد و تداوم نشست‌ها پیشنهاد شد مسئولی انتخاب شود، اما در نهایت ساختار فعلی ستاد تحت عنوان اتاق فكر حفظ شود و مدیریت جریان بر عهده تيم فعلي باشد و مطالبات خانواده نفت پیگیری شود. در پایان بیانیه‌ای که برای تبریک به آقای روحانی تهیه شده بود قرائت و مورد تایید اعضا قرار گرفت.
در این بیانه مطالبات فعالان صنعت نفت در چهار سرفصل مطرح شد. اول استفاده از تشکل‌ها و موسسات مردم نهاد، دوم راه‌اندازی رگولاتوری در صنعت نفت، سوم پیگیری مطالبات پرسنل و چهارم اقدام جدی برای انعقاد قرارداهای جدید نفتی با حضور سرمایه‌گزاران خارجی‌. در این بیانه مطرح شد که ما به عنوان اندیشکده صنعت نفت به کار خود ادامه و آمادگی خود را به همکاری با دولت آقای روحانی اعلام نماييم.
دوشنبه صبح به اتاق مشترك آمدم. ابتدا نشستی با مدیران شرکت «اذراب» داشتم، شرکت بزرگی كه در زمینه ساخت تجهیزات نفتی و پالایشگاهی فعاليت ميكند و علاقه‌مند به حضور در بازار عراق است. درحد توانم به آنها مشورت دادم. سپس با دفتر ایران شبکه عربي «هدهد» وابسته به آیت‌الله سیستانی دیدار داشتم و از آنها درخواست کردم که همکاری بیشتری با اتاق ایران و عراق داشته باشند. در این نشست درباره موضوعات بسیار زیادی بحث و گفتگو شد. به دلیل اشراف این دوستان از مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عراق از آنها خواستم در این زمینه‌ها به ما کمک کنند. پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی را دادند تا بتواند تمام شبکه‌های ایرانی و عراقي فعال در عراق برای تحت پوشش دادن آگهی‌ها قرارداد امضا کنیم. پیشنهاد منطقی بود. من نیز پیشنهاد دادم باتوجه به این که کتاب «سایه روشن‌هاي بازار عراق» آقای نجات نیا كه به تازگی در ایران منتشر شده است، در عراق نیز کتابی درباره بازار ایران و تجارت با ايران منتشر شود. در این نشست مقدمات همکاری‌های بسیاری فراهم و امیدوارم بتوانیم از کانال‌های مختلف اطلاعات مفيد و كاربردي در اختیار اعضا قرار دهیم.
این هفته برای اولین بار در نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق مشترک شرکت کردم. گزارشات بسیار خوبی درباره آغاز مجدد ترانزیت سوخت از عراق از مسیر ايران ارائه شد. قول پیگیری کاهش عوارض سوخت را دادم تا عراقی‌ها علاقه بیشتری برای استفاده از مسیر‌های ایران جهت ترانزیت سوخت وارداتي داشته باشند.
برخی دوستان گلایه کردند که کمیسیون کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و یا تنها روسای کمیسیون‌ها دیده می‌شوند. به آنها توضیح دادم که در این مدت مشغول بازسازی اتاق بودیم و پیشنهاد دادم در جلسه هفته آینده روسای کمیسیون‌ها هیات رییسه آنها نیز شرکت کنند تا راه‌حل منطقی برای بهره‌بردن از توانایی‌ کمیسیون ‌ها اتخاذ شود.
چهارشنبه چند مصاحبه انجام دادم. در گروه‌های تلگرامی دیدگاه خود درباره لزوم شکل‌گیری وزارت تجارت خارجی کشور مطرح کردم. اعتقاد دارم وزارت نفت و نیرو باید باهم ادغام شود. ضمن این‌که با کاهش مسئولیت وزارت صمت پس از جدا شدن وزارت بازرگانی فکر می کنم می‌توانیم بخش‌های پایین دستی نفت وپتروشيمي را به وزارت صنعت سپرد. بر این باورم که بايد در ساختار، قوانین و رفتار مديران اصلاحاتی را انجام دهیم.

در دوران انتخابات دیدیم که بیشترین انتقادها به رفتار مديران و رييس دولت بود. من نیز اعتقاد دارم که رفتار مديران بايد از طریق اصلاح آیین‌نامه‌ها، رويه‌ها و بخش‌نامه‌ها اصلاح شود و تا زمانی که دولت دوستار رقابت نشود نمی‌توان انتظار دست‌یابی به رشد پایدار داشت. چهارشنبه بعد‌ازظهر قرار بود از فعالان ستادهای آقای روحانی تقدیر شود بنابراین به سالن وزارت کشور رفتم. مراسم باشکوهی بود. ضمن این‌که جای دوستانی مثل آقایان زیباکلام، ظریف، مطهری، صادقی ، مصطفي هاشمي، ناطق و برجی دیگر از افراد تاثیر‌گذار خالی بود.
در این هفته همزمان با بحث‌های انتخاباتی شاهد دو اتفاق بين المللي در منطقه بودیم. یکی سفر ترامپ به منطقه، اسرائیل و واتیکان بود که قطعا فروش میلیاردی تسحیلات به عربستان می‌تواند برای ما تهدید باشد. ضرورت دارد ما با هشیاری و وحدت ملی بتوانیم توطئه آمریکا را خنثی کنیم. از طرف دیگر شاهد برگزاری جلسه اوپک بودیم که خوشبختانه با وجود اختلافات با عربستان سهمیه فعلی حفظ ش. امیدواریم تا شش ماه آینده قیمت نفت حفظ شود.

انتخابات ایران باعث شکاف بین عربستان و قطر شد. امیدوارم دوستان ایران در حاشیه خلیج فارس حفظ و روابط خوب خود با عمان و قطر را گسترش دهیم. من در این راستا تلاش‌هایی کرده و پیام‌هایی را به دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور فرستادم.
گمانه‌زنی‌هایی برای انتصابات وزارت‌خانه شدت گرفته است. دوستان به من هم مراجعه کرده‌اند و من نیز نظرات خود را درباره شهرداری و وزارت‌خانه‌های حساس مطرح کردم. اميدوارم ضمن شکل‌گیری کابینه جوان‌تر، شاهدکارآمدی‌ و همسويي آنان باشیم. همچنین امیدوارم در جلسه آینده هیات نمایندگان اتاق ایران شاهد دعوت و حضور رییس‌جمهور در جلسه باشیم.
با برگزاری جلسه تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی برای من بحث انتخابات تمام و از هفته آینده تلاش و کار و کوشش و فعالیت‌های اقتصادی خود و امور اتاق مشترک را پیگیری کنم. امیدوارم فعالیت‌های این مدت منافع ملی، دولت و نظام اسلامی را در پی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج