جاباما
۵۴۰۴۱۶
۲۳ نظر
۵۰۰۵
۲۳ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش وزارت خارجه به اتهام کاهش تحریم ها در ازای تحویل سردار سلیمانی به آمریکا!

بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اتهام‌زنی نبویان یکی از فعالان سیاسی به دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر این که آقای ظریف با آمریکایی‌ها توافق کرده که در صورت کاهش تحریم‌ها قاسم سلیمانی را به آمریکایی‌ها تحویل می‌دهد، اظهار کرد: من نمی‌دانم این شخص کیست که چنین حرفی را مطرح کرده است و اگر این سخنان واقعیت داشته باشد و چنین حرف‌هایی از سوی این فرد مطرح شده باشد حتما وزارت خارجه اقدام قضایی می‌کند و کار را با تمام توان و جدیت پیگیری می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: پرونده صیادان ایرانی اسیر در سومالی همچنان باز است ولی ناهمواری‌های زیادی در این پرونده وجود دارد.

بهرام قاسمی در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه)‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هشت نفر از صیادان ایرانی که در سومالی گرفتار بودند همچنان در اسارت هستند، خانواده‌ها نامه‌ای به آقای روحانی نوشتند به این امید که پس از دو سال و دو ماه راه نجاتی برای آنها پیدا شود. جزئیات پرونده آنها در چه مراحلی است و تأیید می‌کنید که آقای روحانی دستور پیگیری داده‌اند؟ گفت: این موضوع به سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد. ۳۷ صیاد به اسارت درآمدند و تعدادی از آنها فرار کرده، تعدادی آزاد شده و متأسفانه چند نفر هم جان خود را از دست دادند و در نهایت هشت تن از این صیادان عزیز همچنان در اسارت دزدان دریایی هستند.

وی ادامه داد: پرونده مفتوح و بسیار پیچیده است. شاید بتوانم بگویم کانال‌های مختلف به صورت هفتگی در دستگاه‌های مختلف آن را تحت پیگیری دارند. امیدواریم با اقداماتی که در جریان است شاهد آزادی آنها باشیم و بتوانند به وطن و نزد خانواده‌های خود بازگردند.

قاسمی با بیان اینکه خانواده صیادان اسیر در سومال نامه‌ای به رییس جمهور نوشته‌اند،‌ افزود: دستورات لازم صادر شده اما پیچیدگی‌های این مسیر در گذشته کار را تا حدی ناهموار کرده است ولی به هر حال تلاش‌ها ادامه دارد، ارتباط‌ها وجود دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر اخبار مثبتی در این خصوص داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به بخش دیگری از این سوال مبنی بر اینکه رویترز خبری در رابطه با دزدیده شدن قایق ایرانی دیگری در سومالی، خاطرنشان کرد: خبر دیگر در رابطه با لنج دیگر ایرانی بود که در سومالی توسط دزدان دریایی به اسارت گرفته شده است. در حال بررسی موضوع هستیم اما هنوز اطلاعات دقیقی نمی‌توانم در رابطه با اینکه چند نفر هستند و چه تعداد از آنها ایرانی هستند را ارائه کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: فکر می‌کنم همه سرنشین‌ها ایرانی نیستند و احتمالاً از یک یا دو ملیت دیگر در این لنج حضور داشته‌اند ولی اخبار دقیق‌تر را متأسفانه هنوز در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.
همچنین بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اتهام‌زنی نبویان یکی از فعالان سیاسی به دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر این که آقای ظریف با آمریکایی‌ها توافق کرده که در صورت کاهش تحریم‌ها قاسم سلیمانی را به آمریکایی‌ها تحویل می‌دهد، اظهار کرد:

من نمی‌دانم این شخص کیست که چنین حرفی را مطرح کرده است و اگر این سخنان واقعیت داشته باشد و چنین حرف‌هایی از سوی این فرد مطرح شده باشد حتما وزارت خارجه اقدام قضایی می‌کند و کار را با تمام توان و جدیت پیگیری می‌کند.

در چند سال اخیر وزارت خارجه در برابر بی حرمتی‌ها سیاست صبر و مدارا در پیش گرفته و هرگز فکر نکرده ایم به سیستم قضایی مراجعه کنیم ولی اگر این سخنان درست باشد حتما کار قضایی می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف تو دیگه چرا؟
      اینم حتما مث قطعنامه 2030تونه،اولش میگفتین نه چی ما امضا نکردیم،تکذیب میکنیم،بعد که گند کارتون درمیاد میگید که همچینم بد نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی واقعا حیف دکتر ظریف که وزیر خارجه تو ایرانی باشه
        صد حیف

    • حسنی

      شنونده باید عاقل باشد.

    • بدون نام

      اینا چی میزنن که اینقدر جنسش خوبه

    • بدون نام

      ازاین اقایان غرب گرا هر چی بگی در میاد

    • مهدی

      این حرفارو زده اسم دربیاره اما متاسفانه ساده لوحها حرفاشو باور میکنن وعلیه ظریف جبهه میگیرن

    • علیرضا

      متاسفانه عده‌ای ساده لوح باورشان می شود ، و بلافاصله اظهار نظر می​ کنند .

    • بدون نام

      امید است قوه قضائیه دراین مسئله ورود کند.

    • بدون نام

      هیچم گند کار بالا نیامده این شماها هستید که خودتان این اخبار را میسازید وبعد خودتان هم مدعی میشوید شما بروید اب را انجا بریزید که میسوزه

    • بدون نام

      عده ای ساده لو باورشان میشه واقعا بعضی ها چقدر بدبخت هستن هرچه مشنوند باور می کنند این طور آدمها زندگی شخص شان چطور اداره می کنند نمی دانم .درود بر دکتر ظریف

    • بدون نام

      اقای ساده لوح چن بار نظر میدی همه هم یه جور

    • بدون نام

      اگه ریگی به کفش ندارم چرا ترسیدن.

    • پروین

      جناب د.کترظریف این حضرات لیاقت شماراندارن ی مثل داریم قدرززرگرشناسد........

    • مهران

      اصولگریان بعدازشکست مفتحضانه درانتخابات اخیروباتوجه به فرصت 4ساله وهمچنین شانس کاندیداتوری دکترمحبوب تمام ایرانیها ازحالا چراغ تیشه برریشه زنی وی روشن شده تاچهره دکترعزیز را مخدوش کنند ولی زهی خیال باطل

    • بدون نام

      شرم گوهر گرانبهایی است که خداوند آنرا به اشرف مخلوقات یعنی انسان عطا فرموده .امام صادق (ع) فرموده‌اند بترسید از آنکس که شرم و حیا ندارد .به نظر میرسد این آدم مدعی، شرم را خورده و حیا را قی کرده .اگر در ادعایش راستگو است چرا قبل از مطرح کردن در فضای مجازی ، آن را از طریق محاکم قضایی پی گیری نکرده؟و اگر دروغ میگوید و تهمت میزند وای برحالش که عذاب الیم آخرت برای او مهیاست و چه بد منزلگاهی است

    • بدون نام

      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

    • بدون نام

      یک دروغ محضه.

    • بدون نام

      دکتر ظریف یکی از نعمتهای خداونده که به ایران ارزانی کرده...خدا حفظشون کنه...خداروشکر که هستن

    • جواد

      بدون نام محترم 17:28اولاً این سخن حرف مردم نیست بلکه حرف یک نفرمغرض است دوم اینکه دراین زمانه خیلی ازشایعات هدفدار سرزبانهاست که چیزکی هم نداردامامیگویندعده ای.

    • شاپور

      عمر حاج قاسم با عزت .آقای نبویان فکر نکرده که به فرض محال دکتر ظریف حاج قاسم رو تحویل داد خوب چی می شه؟مگه حاج قاسم یک نفره و همه کارها رو قائم به خودش کرده .اول باید فکر کرد وبعد از تریبون حرف زد

    • کاکایی

      مورچه چیه وکله پاچه اش چیه. نبوی این دفعه..دیگه کسی نیست...

    • بدون نام

      حتی فکر کردن کادر وزارت خارجه کشورمان به این موضوع نابخشودنی است وعکس العمل شدید الحن اکثریت مردم را در پی خواهد داشت

    • شاپور

      آقا جواد فکر کنم اقای بی نام منظورش این بوده که چیز های اثبات نشده وبدون مدرک رو نباید هر جایی زد شاید شایعه ودروغ باشه .شما فرمودید:""بدون نام محترم 17:28اولاً این سخن حرف مردم نیست بلکه حرف یک نفرمغرض است دوم اینکه دراین زمانه خیلی ازشایعات هدفدار سرزبانهاست که چیزکی هم نداردامامیگویندعده ای."" آقا جواد! وقتی می گیم شایعه هدفدار یعنی چون شعور درک مطلب در خصوص شایعه رو پیدا کردیم و اگر شنیدیم نباید جایی مطرح کنیم باید اون رو در جای خودش مطرح کنیم تا ریشه شایه رو خشک کنیم ( و خدایی هم نمی دونم کجا باید این چیزها رو مطرح کرد)شاید شما درست بگی وشایعه هدفدار باشه ولی نباید از یک تریبون ویا هر محل دیگه اون رو مطرح کنیم وبه اون دامن زد؟! آقای نبوی ناسلامتی روزی تو این مملکت کاره ای بوده وحتماً ذهنیت سیاسی داره ایشان یاید می رفت وموضوع رو در جایگاه خودش مطرح می کرد نه اینکه چیزی که پایه و اساسی نداره ویا احتمال شایعه آن برای ایجاد تفرقه زیاد است رو جار بزنه!!! می بینی الان داریم در مورد یک حرف که باید زده نمی شد حرف می زنیم معلوم میشه مرکز شایعه پراکنی به هدفش رسیده وآقای نبویان ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج