جاباما
۵۴۰۶۶۵
۵۴ نظر
۵۰۰۵
۵۴ نظر
۵۰۰۵
پ

قالیباف: به ما ربط ندارد که فرد نماز می‌خواند یا نه؟

قالیباف با اشاره به ضرورت همدلی شهروندان و اجتناب از هرگونه مرزبندی عنوان کرد: برخی از دوستداران انقلاب در حین اینکه معتقدند بسیار مردمی هستند از مردم کاملا جدا شده اند. یادمان رفته است که تمام افرادی که در این جامعه هستند چه آن هایی که به ما توهین می کنند و تهمت می زنند و چه آن ها که علیه انقلاب هستند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند.

خبرگزاری مهر: محمدباقر قالیباف در دیدار با جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من نمی خواهم برگردم و از انتخابات بگویم که چرا آمدم و چرا رفتم. بعضی افراد تحلیل می کردند که اگر این گونه یا آن گونه می شد شاید اتفاق دیگری رقم می خورد خوب این جزو بدیهیات است و این قدر عقل را باید برای ما قائل باشید که نسبت به این موضوع آگاهی و توجه داریم.

وی گفت: به نظر من مهم این است که انسان در زندگی خود این توفیق را داشته باشد که در تشخیص وظیفه اش درست عمل کند و اگر این اتفاق بیفتد معتقدم حتماً عزت دنیوی و اخروی در کار نهفته است. البته شاید درک این موضوع نیازمند کمی صبر و تحمل باشد تا زمان موضوعات را روشن کند. به عقیده من، ما فقط وظیفه داریم از هر آن چه پشت سر ما اتفاق افتاد و ما از آن عبور کردیم به عنوان یک تجربه خوب استفاده کنیم و همچنان مکلفیم از تجربه خوب و بد دیگران به عنوان چراغ راه آینده بهره ببریم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه هیچ وقت نباید در گذشته بمانیم چرا که در این صورت حال و آینده را هم از دست می دهیم، عنوان کرد: به نظر من یکی از ضعف های ما این است که آن قدر در گذشته می مانیم که فکری به حال آینده نمی کنیم. به طور حتم، اگر همه بدانیم که وظیفه و کارمان چیست این بی میلی ها نسبت به همدیگر که برخی از آن ها به دلایل واهی است، از بین می رود. گاهی این کدورت ها باعث می شود که از انجام یک کار بزرگ باز بمانیم و یادمان می رود که وقتی در کنار هم هستیم چه رسالتی داریم.

قالیباف افزود: زمانی که انسان مسیر خود را پیدا می کند، به اندازه توانی که دارد و آن قدرتی که خداوند به او داده است باید کار را انجام دهد. ممکن هم است وقتی در کار خود جلو برود امکانات در اختیار او قرار بگیرد. آن چه مهم است این است که انسان وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به ۵ گام اساسی که مقام معظم رهبری برای کشور ترسیم کرده اند، گفت: متاسفانه ما در گام سوم که مربوط به تمدن اسلامی است سالیان سال است که درجا می زنیم. به باور من زندگی کردن ما در این مقطع زمانی نعمت بسیار بزرگی از سوی خداوند است. دوران جوانی من و امثال من با انقلاب اسلامی توام شد. زمانی که امام (ره) را به تبعید می فرستادند و همه با ایشان مخالفت می کردند که چگونه می خواهید با این رژیم تا دندان مسلح بجنگید، امام در جواب فرمودند سربازهای من در قنداق هستند. ما افتخارمان این است که جزو آن قنداقی ها بودیم. عاقبت به خیری ما هم همین است که روزی که خواستیم از این نیا برویم، بر عهدمان با امام (ره) و شهدا پایبند بمانیم. حالا شکر این نعمت آن است که به درستی برای این نعمت انجام وظیفه کنیم که دیگران هم متنعم شوند.

شهردار تهران با یادآوری ۵ اصل مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اداره کشور تصرح کرد: اولین گام پیروزی انقلاب است که اتفاق افتاد. بعد از آن ساختارسازی نظام و استقرار نظام بود که آن هم اتفاق افتاد. گام سوم دولت سازی بود که از بعد از دفاع مقدس تا الان این دولت سازی اتفاق نیفتاده است.

قالیباف در تشریح اصل دولت سازی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: در کشور قانون اساسی داریم که میثاق همه ما است و ما هم خواهیم ظرفیت های این قانون را با محوریت ولایت به ظهور برسانیم. همین افرادی که امروز مدعی اند دولت قبل چه کارهایی کرد و چه کارهایی نکرد، منهای دو دولت نهم و دهم همواره دولت را در دست داشتند. در واقع، از اول انقلاب همیشه دولت ها دست این افراد بوده و بعد می گویند دولت نهم و دهم در ۸ سال کار را خراب کرد و مردم را می ترسانند.

وی ادامه داد: این امر موجب می شود قطب بندی دیگری اتفاق بیفتد که دوباره سراب دیگری نشان مردم داده شود. به هر حال امروز اگر وضعیت اقتصادی و فرهنگی ما قابل دفاع نیست و دولت سازی بر اساس ظرفیت های قانون اساسی اتفاق نیفتاده است، دسترنج کار این ها است.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت بررسی روند رویدادها از ابتدای انقلاب تاکنون اذعان کرد: امروز مهم ترین وظیفه ما این است که کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات برسانیم. امروز هر اتفاقی در جامعه بیفتد پای اسلام و ولی فقیه نوشته می شود. یکی از بی انصافی های ما این است که اگر کار خوبی انجام داده ایم می گوییم ما انجام دادیم و اگر بد باشد می گوییم نظام کرد. نظامی که اسلام در مصدر قدرت آن است.

قالیباف در ادامه این مراسم با اشاره به محدودیت های بودجه برای توسعه تهران طی سال های اخیر گفت: همان طور که بارها اعلام شد ساخت و ساز در تهران منفی ۱۶ درصد است، البته با وجود تحریم های دوجانبه کشور و دولت که شامل حال ما شد، اما تهران مسیر پیشرفت خود را طی کرده است.

وی با یادآوری ادعای برخی از کاندیداهای شورای شهر در آستانه انتخابات خاطرنشان کرد: یک بار به یکی از دوستان گفتم افرادی که می خواهند در لیست جناح خاصی قرار بگیرند علاوه بر اینکه متعهد می شوند پول لیست را بدهند، حاضرند هر حرفی بزنند. مثلا بگویند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به یک سال قبل و حرف هایشان برگردیم می بینیم که چیز دیگری گفته اند.

شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه برخی برای اینکه در لیست شورا قرار بگیرند حاضرند که نشان دهند هیچ هویتی و انصافی ندارد. نمی دانم قدرت چقدر می ارزد که انسان پا روی انسانیت، مردانگی و... بگذارد. یعنی چه چیزی را باید از یک انسان بگیرند تا بخواهند یک صندلی به او در شورای شهر بدهند؟

وی گفت: حرف ما این است که برای دولت سازی و کارآمدی باید تلاش کنیم. حال اگر ابزار خوبی داشته باشیم با آن کار را انجام می دهیم اما اگر ابزار لازم در اختیارمان نبود باید روی پای خود بایستیم و کار را به ثمر برسانیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه برای دولت سازی بیش از هر چیز نیازمند تغییر نگرش هستیم، اظهار کرد: زمانی در خصوص ترافیک منطقه ۱۲ و چالش ساماندهی موتورسوارها و خودروها بحث بود تا آن که به این نتیجه رسیدیم چرا باید در مسیر بازار وسیله نقلیه تردد کند. در واقع در مکانی که هر روز بین یک و نیم تا دو میلیون نفر تردد می کنند ضرورتی برای آمد و رفت موتور و ماشین نبود. روزی هم که جلوی رفت و آمد ماشین را گرفتیم دوستان ما در بازار علیه ما قیام کردند و نامه نوشتند و پیگیری کردند. من یقین داشتم اگر ۱۵ روز مقاومت کنم تمامی مشکلات برطرف می شود. بعد از این مدت خود بازاری ها آمدند و گفتند چرا زودتر این کار را نکردید.

قالیباف با اشاره به ضرورت همدلی شهروندان و اجتناب از هرگونه مرزبندی عنوان کرد: برخی از دوستداران انقلاب در حین اینکه معتقدند بسیار مردمی هستند از مردم کاملا جدا شده اند. یادمان رفته است که تمام افرادی که در این جامعه هستند چه آن هایی که به ما توهین می کنند و تهمت می زنند و چه آن ها که علیه انقلاب هستند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند و ما که به عنوان نظام اسلامی در قدرت هستیم موظف به ارائه خدمت هستیم. تنها راه موفقیت ما این است که نگرشمان را عوض کنیم و خود را موظف به خدمت رسانی به همه مردم بدانیم. به ما ربطی ندارد که فرد نماز می خواند یا نه؟ این فرهنگ اهل بیت و قران کریم است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما این غیرسازی را در رفتارهایمان انجام دادیم. زمانی که در نیروی انتظامی بودم روزی به خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان تاکید کردند که به عنوان پلیس در بحث برقراری امنیت برای کسی تفاوتی قائل نشوم. ما باید امروز در رفتارمان مانند خورشید بر همه یکسان بتابیم نه اینکه از ابتدا افراد را سوال پیچ می کنیم که با ما هستی یا نه؟

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: دولت سازی یعنی اینکه ظرفیت های قانون اساسی را با محوریت ولایت فقیه در خدمت رسانی به مردم با هر گرایش و سلیقه ای انجام دهیم، مردمی بودن یعنی درون مردم بودن. جهادگری یعنی اینکه در کارمان به دنبال محاسبه گری نباشیم و تنها برای رضای خدا و خلق او کار کنیم. یقین دارم با این شیوه، زندگی برای فرد فراتر از حد تصور لذت بخش می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو برو جای همون چهار درصدها که میگفتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقاحت ادامه دارد

    • بدون نام

      خوشگل مو طلایی کجایی کجایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون جایی که آقای کلیددار هست

      • بدون نام

        اقای کلید دار که سرجاشه
        موطلایی داره برا خودش میچرخه

      • بدون نام

        والا نه خوشگله نه موطلایی. فکر کنم برای مسخره کردنش این شعارو می دادند

    • بدون نام

      درود بر قالیباف.

    • بدون نام

      عزت دنیوی و اخروی!

    • بدون نام

      دمت گرم خیلی مردی که مقابل 4 درصدی ها ایستادی

      پاسخ ها

      • نه به وقاحت

        یعنی مقابل خودش ایستاده؟ از رو هم نمیرین شماها

    • دختر سیستانی

      خوشگل مو طلایی رییس جمهور مایی(چقدر با این شعار خندیدم و میخندم)

      پاسخ ها

      • شیوا

        بخند بخند تا دنیا به روت بخنده مسخره هر هر هر

    • بدون نام

      حالا حاصل زحمات شما رو میخوان بدن سدت امثال محسن هاشمی.عیبی نداره بذار چند سال بگذره بعد میفهمن که چه اشتباهی کردن

    • فری

      این طرح بازار که گفتی و بازاریان که تشکر کردند جزو چند درصدیها هستند این بازاریها ؟

    • بدون نام

      همین‌ک یه مث یه مشت بی سوادجهان سومی از روی یه لیستی ک یه نفر بهشون دستور داده رای میدن اوج حقارت اون رای دهنده هارو میرسونه . میخای به اصلاح طلب رای بدی اگه شناخت کافی داری خیلیم عالیه. ولی اینک حتی اسم طرفتو نمیدونی باید از رو موبایل رای بدی دیگه خودش نهایت بدبختیه . هر اصلاح طلب منطقی میدونه که حرف من درسته چون من فقط میگم با شناخت خودتون رای بدید چ ب اصلاحات چ اصول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت شمایین که که از آدمایی مانند اصول گراها حمایت میکنی.

      • بدون نام

        از طرز نگارش متنی که نوشتین مشخصه شما چقدر متمدن هستین که دارین اکثریت رای دهندگان رو جهان سومی قلمداد می کنین اتفاقا باید بگم تو جهان اولی ها مرسومه که هر کسی طرفدار حذبی باشه و مردم طرفدار اون حذب به لیستی که اون حذب منتشر میکنه اطمینان می کنن و به اون رای میدن . پس نتیجه میگیریم اتفاقا این روش بسیار جواب داده و بر خلاف ادعای شما کاملا متمدنانه هست

    • بدون نام

      به این کار میگن فرار رو به جلو , جناب قالیباف خوب می دونند که چه بلایی بر سر شهر و شهرداری تهران آورده الان اینجوری فرمایش می کنندتا اگر شهردار بعدی. افتضاحات ایشون را برملا کرد اون وقت این جناب قالیباف خواهند گفت که این حرفها سیاسی است و قصد تخریبم رو دارند
      آقای قالیباف کاش مونده بودی تا آخر , تا مردم جواب تو رو هم می دادند برای سومین بار مردودت می کردند

    • بدون نام

      بای بای

    • محمد سلطان

      محمد باقر یه روز تو مناظره اومدی گفتی تو این 4سال کاری نشده رفتی سند 30سال پیشو از ...،،دراوردی و گفتی اینها قیمت زمیناشون اینقدره خلاصه هر تهمتی زدی وآخرشم هیچی که هیچی! حالا چرا از تو انتقاد میکنند جبهه میگیری؟ من به عنوان یک شهروند تهرانی میگویم که تو هیچکاری برای تهران نکردی واگر بودجه شهرداری را به یه بجه 5ساله و2تا مشاور12 ساله بدن میتونه بودجه را مثل تو خرج وآخرشم بدهی بالا بیاره بعدم بگه من فلان کارو کردمء!

    • بدون نام

      خدا را صد هزار مرتبه شکر که قالیباف تمام شد

    • کامبیز

      اقای قالیباف لطفا با یه لیوان آب خنک هم جیگرتون رو خنک کنید هم اگر ته لیوان چیزی موند به توصیه قدیمی پیرتون " آقا محمود " بریزیدش اونجایی که داره میسوزه......خلاصه آب رو حرومش نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی پررو و خونسرده

    • بینام

      درودبرقالیباف مردمیدان کاروعمل

    • بدون نام

      اینها عزت وکرامت انسانی نمیدانند چیست فقط پول وقدرت را مبشناسند

    • امیر

      ما شاء الله .... ان شاء الله توفیق خدمت داشته باشید....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ماشالا به چی اون وقت؟

    • بدون نام

      شما یک مهره سوخته هستی دیگه تموم شدی رفت قالباف بای بای بای بای بای بای بای بای

    • علیــــــــرضا

      شهردار تهران ادامه داد: نمی دانم قدرت چقدر می ارزد که انسان پا روی انسانیت، مردانگی و... بگذارد....
      فکر کنم اینا حرفاییه که وجدانت هرشب موقع خواب بهت میگه

    • بدون نام

      بگم بگم. تمام شد

    • بدون نام

      اقای قالیباف واقعا خودتو قبول داری؟؟؟بنظرمن یه نگاهی به وضعییت شهرداری املاک نجوفی وضعییت اسفبار حمل ونقل شهری ترافیک وهزار معضل دیگه تهران را ببین نتونستی یه پایتخت را سامان بدی میخاستی مملکت داری بکنی؟ مردم را چی فرض کردی هیچی شهر جای خودش نیست

    • بدون نام

      خوب معلومه

    • بدون نام

      اومدی هر تهتم و تخریبی که خواستی کردی ولی خودتو خراب کردی جناب سردار!!!

    • بدون نام

      مهم همین نمازه هرچی بی نماز بی ایمان در صدر کار قرار گرفتند وضع مملکت اینجوری وگرنه هیچ وقت یک مومن کوتاهدنمییاد ومدافع حقوق مردم

    • رضا

      اگه حرفهائی که درمورد شما میزنند درست هم باشه سردارچون کارکردید وزحمت کشیدید ودراین تهران بدلیل وسعت بیشتر هرکاری که بکنی گم میشه ولی حرکات مثبت شما درهمه جای تهران نمایان است وکسی نمیتواندکتمان کند.برخی بدون حرکتی میلیاردها تومان اختلاس کردند که جای تاسف دارد. بقول معروف دیکته ننوشته غلط نداره.

    • بدون نام

      بهتره بری همون طرقبه باقر خان ,
      یه پیشنهاد دیگه هم اینکه پدیده کارش رو باز شروع کرده ....... اونجا رئیس انتظامات لازم دارند. برو پدر جان برو اونجا برات بهتره

    • کامبیز

      دیگه واسه اینجور شعاره ها یکم دیر شده کاپیتان..... ایکاش دو سه هفته زودتر یادت میافتاد تو مناظره ها و تبلیغاتت میگفتی شاید یه فرجی حاصل میشد...... آخی......الان کجایی کاپیتان ؟ چیکار میکنی ؟ پول مول همرات هست ؟؟؟ وسیله داری یا بیام برسونمت...؟؟؟؟؟!!!!

    • Reza

      قالیباف نه تنها هیچ بهره ای از مدیریت نبرده بلکه افتضاحی به تمام معنا در مدیریت شهری به بار آورده . در دنیای رو به ترقب که تمام پایتختهای دنیا حتی کشورهای آفریقایی پیشرفتهای بزرگ و زیادی کرده اند که شهردار تهران پسداز ۱۲ سال پریز و بپاش پول‌مردم تهران و بیت المال هیچی به مردم نداده .

    • بدون نام

      سلام آقای با انصاف
      دیدی چهار درصدی که می گفتی چند در صد شد
      از جهانگیری ایراد می گرفتی تو با او چه فرقی داشتی
      مردم دنبال صداقتند نه بگم بگم

    • معین

      امروز هم میگذره ...

    • بدون نام

      به هیشکی ربط نداره

    • شهرام

      به جان خودم این یا بالا خونه رو اجاره داده یا عمدا این حرفارو میزنه که مردم رو حرص بده. قسم میخورم یکی از این دوتاست ولا غیر

    • Farhad

      اقای قالیباف تکلیف املاک نجومی ، استخدام هزاران نفر بدون مجوز شورای شهر ، بخشش ملک خیابان پیروزی که به جدیدی بخشیدی و صدها باغ تهران را باستناد مصوبه ای که با لابی شما تصویب شد تبدیل به اجر وسیمان شد و ساکنین ان همان 4 در صدی من دراوردی شما هستند ، روشن نکردید

    • بدون نام

      لیاقت امثال شما همون ملک مدنی و الویریه ..
      وایضا همون شورای اول که مث یه سیرک درشو بستن

    • بدون نام

      آقای شهردار خیابان و میدان تجریش رو آشغال و زباله برداشته پریروز ازونهمه زباله شوکه شدم که تجریش دیدم. اگه وقت کردین به این موضوع هم رسیدگی کنین

    • بدون نام

      آقا کامبیز خیلی با ادبی!ادب از که اموختی؟ از رییس جمهور؟

    • کاکایی

      اگر قدرت بی ارزش است..لزوم نداشت اینهمه..تهمت وبهتان میزدی..میخواستی جایی بگیری ..خودومونیم..هها هاهاها..میدونی اگر شما کرسی ریاست را میگرفتی دیگر حکومت از همین حالا نظامی میشد..خدارا شکر که زمین افتادی وملت از دست شما آسوده شد..

    • حسن

      اقای قالیباف شما که کارت فقط لوله کردن بود شما که اگه گذاشته بودن الان تو تمام ایران لوله بود ما در لوله کردن و لوله ساختن خودکفا بودیم خخخخخخخ

    • مریم

      وای.....بس کن آقای قالیباف!!!مردم دوستت ندارند و شما هم زور اضافه نزن!حالمان از بگم بگم ها به هم می خوره

    • بدون نام

      واقعا که! اگر آقای قالیباف هم مثل یکی از اون آقازاده ها تشریف داشتن هر کار خلافی و هر اختلاسی میکردن خوب واقتصادی به چشم میومد خدا عاقبت همه مارو بخیر کنه

    • لوله

      آقا الان قیمت لوله تو بازار متری چنده ؟؟

    • بدون نام

      خوب و رنگی میبافه

    • بدون نام

      نه اين يكى از چيزايه كه به شما اصلا ربط نداره چون از قول عزيزى (اعتقاد هر كس مثل مسواكشه ، مسواكمون رو تو دهن هم نكنيم)

    • موسوی

      قالیباف مرد عمل و اقتصاد پویا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج