۵۴۰۶۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دعوای حقوقی بزرگ اپل و کوالکام ادامه دارد

شرکت کوالکام از دادگاه تقاضا کرده اپل را مجبور به پرداخت پول به این شرکت کند. مبلغی که کوالکام مدعی است اپل باید پرداخت کند به دلیل حق امتیازهایی است که به کوالکام تعلق دارد و اپل از آن‌ها استفاده می‌کند.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: شرکت کوالکام از دادگاه تقاضا کرده اپل را مجبور به پرداخت پول به این شرکت کند. مبلغی که کوالکام مدعی است اپل باید پرداخت کند به دلیل حق امتیازهایی است که به کوالکام تعلق دارد و اپل از آن‌ها استفاده می‌کند.
دعوای حقوقی بزرگ اپل و کوالکام ادامه دارد

کوالکام در شکایتی که چند روز پیش تنظیم کرده تقاضای یک دستور مقدماتی از طرف دادگاه را برای تامین‌کننده‌های اپل داده؛ شرکت‌هایی مثل فاکس‌کان، پگاترون، ویسترون و کامپل که ظاهرا کوالکام به دلیل نقض قرارداد از آن‌ها شکایت کرده است.

کوالکام معتقد است اپل به این شرکت‌ها دستور داده حق امتیاز دستگاه‌هایی که از طریق تکنولوژی کوالکام می‌سازند را به این شرکت نپردازد. ظاهرا این عدم پرداخت‌ها به کاهش ۵۰۰ میلیون‌دلاری سود کوالکام در فصل مالی اخیر منجر شده است.

شرکت‌های اپل و کوالکام در یک نزاع قانونی گسترده و جهانی درباره حق امتیاز و پرداخت پول درگیر شده‌اند. اپل اعلام کرده کوالکام برای سال‌ها با استفاده از قدرت خود به عنوان سازنده انحصاری مودم گوشی‌ها، حق امتیازهای ناعادلانه‌ای را از اپل دریافت کرده است. تیم کوک می‌گوید تکنولوژی کوالکام فقط در تولید بخش کوچکی از آیفون نقش دارد اما این شرکت قصد دارد سهم قابل توجهی از کل ارزش آیفون را به عنوان حق امتیاز دریافت کند.

به هر حال در شرایط فعلی اپل پرداخت حق امتیازهای کوالکام را متوقف کرده و باید دید سرنوشت این دعوای حقوقی بزرگ به کجا می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج