۵۴۰۷۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استقبال پرشور از «قیچی‌ساز» بدون حضور مسئولان

عظیم قیچی ساز فاتح تمامی ۱۴ قله بالای هشت هزار متری جهان عصر امروز (دوشنبه) با استقبال پرشور مردم وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شد که البته مسئولان وزارت ورزش برای استقبال از قیچی‌ساز به فرودگاه نیامده بودند.

ایسنا: عظیم قیچی ساز فاتح تمامی ۱۴ قله بالای هشت هزار متری جهان عصر امروز (دوشنبه) با استقبال پرشور مردم وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شد که البته مسئولان وزارت ورزش برای استقبال از قیچی‌ساز به فرودگاه نیامده بودند.

عظیم قیچی ساز اولین ایرانی عضو باشگاه کوهنوردی هشت هزاری‌ها عصر امروز با استقبال پرشور هواداران، علاقه‌مندان و ورزش‌دوستان وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و در غیاب مسئولان وزارت ورزش از جمله معاون ورزش همگانی، تن‌ها رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و برخی دیگر از مسئولان این فدراسیون در این مراسم حضور داشتند.

هیمالیانورد پرافتخار ایرانی که از ۲۰ فروردین ماه عازم نپال شده بود بامداد جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ به قله لوتسه حمله کرد و توانست بدون کپسول اکسیژن و شرپا، چهارمین قله بلند دنیا (ارتفاع ۸۵۱۶ متر) را در ساعت ۱۲: ۲۲ فتح کند.

عظیم قیچی ساز با فتح این قله، جزو ۱۶ رکورددار جهان شد که بدون استفاده از کپسول اکسیژن و شرپا، تمام ۱۴ قله بالای هشت هزار متری را پیموده‌اند. برودپیک، دائولاگیری٬ نانگاپاربات٬ کانچن چونگا٬ گاشربروم ۱ و ۲ ٬ آناپورما٬ کی ۲ ٬ ماناسلو٬ ماکالو٬ چو آیو٬ شیشاپانگما، اورست و لوتسه ۱۴ قله هشت هزاری است که او موفق به فتح آن‌ها شده است.

استقبال پرشور از «قیچی‌ساز» بدون حضور مسئولان

تاکنون ۳۸ کوهنورد توانسته اند این قلل بالای هشت هزاری را بپینایند که از میان آن‌ها تن‌ها ۱۶ کوهنورد بدون اکسیژن و شرپا این قلل را فتح کرده اند.

اولین کوهنوردی که بدون کپسول و شرپا به باشگاه هشت هزاری‌ها پیوست در سال ۱۹۸۶ و ایتالیایی بود. بعد از او کوهنوردانی از سوییس (۱۹۹۵)، دو کوهنورد اسپانیایی (در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲)، آمریکا (۲۰۰۴)، ایتالیا (۲۰۰۷) اکوادور (۲۰۰۸) قزاقستان (۲۰۰۹) فنلاند (۲۰۰۹)، پرتقال (۲۰۱۰)، بانوی کوهنورد اتریشی (۲۰۱۱)، قزاقستان (۲۰۱۱)، ایتالیا (۲۰۱۲)، کره جنوبی (۲۰۱۳)، جمهوری چک (۲۰۱۴) نیز به این باشگاه پیوستند. اکنون و در سال ۲۰۱۷ نیز کوهنورد ایرانی به این باشگاه کوهنوردی هشت هزاری‌ها پیوست

استقبال پرشور از «قیچی‌ساز» بدون حضور مسئولان

استقبال پرشور از «قیچی‌ساز» بدون حضور مسئولان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج