۵۴۰۸۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صانعی: برای المپیک باید از امروز شروع کنیم

سرمربی تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران می‌گوید هیچ کدام از بازیکنانش نمی‌توانند در المپیک به میدان بروند و برای تشکیل تیم جدید باید هر چه زودتر کار را شروع کنند.

ایسنا: سرمربی تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران می‌گوید هیچ کدام از بازیکنانش نمی‌توانند در المپیک به میدان بروند و برای تشکیل تیم جدید باید هر چه زودتر کار را شروع کنند.

علی صانعی در باره قهرمانی تیم ملی فوتسال زیر بیست سال ایران در اولین دوره از مسابقات آسیایی، اظهار کرد: ما تدارک خوبی برای این مسابقات دیده بودیم، ولی انصافا تیم‌های دیگر بسیار بهتر از ما تدارک دیده بودند. به عنوان مثال عراق ۲۰ بازی دوستانه برگزار کرده و یک هفته زودتر به تایلند رفته بود، در حالی که ما تن‌ها هشت دیدار تدارکاتی داشتیم. ضمن این که عراقی‌ها با تقلب گسترده چند بازیکن بزرگسال ۲۵ سال به بالا آورده بودند. زمانی که آن‌ها را با بازیکن خودمان مقایسه می‌کردیم به خنده می‌افتادیم. البته این کار به ضرر خودشان تمام شد، چون تیم‌هایی مثل ایران، تایلند، ژاپن و ازبکستان با آوردن بازیکنان سالم به آینده نگاه کرده بودند.

صانعی در مورد حمایت حسین شمس از او، گفت‌: شمس استاد بنده است و من نزد او درس پس می‌دهم. در حاشیه مسابقات نیز از او مشورت می‌گرفتم و از نظراتش استفاده می‌کردم. کشورهایی که به آینده تیم‌شان اهمیت می‌دهند با مربیان تیم بزرگسالشان که حتی سابقه جام جهانی داشتند به مسابقات آمدند. همچنین در این مسابقات ایرانیان زیادی از جمله علی کفاشیان وعلی تار قلی زاده در کنار حسین شمس بودند. ما باید در جهان هم اعضایی در کمیته‌های فنی و اجرایی فیفا داشته باشیم. معتقدم که باید در داخل کشور با هم مهربان‌تر باشیم، چون در خارج از ایران ما را قبول دارند، اما مشکلات داخلی برخی اوقات اجازه پیشرفت به ما نمی‌دهد.

وی با بیان این که بازیکن شماره یازده تایلند در آینده بهترین گلزن آسیا خواهد شد، گفت‌: او یک دو رگه پرتغالی - تایلندی بود و در راس تایلند فوق‌العاده خوب بازی و گلزنی می‌کرد و همین الان می‌تواند جای سوفاوت را در تیم ملی بزرگسالان تایلندی بگیرد.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان تیمش می‌توانند در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین نیز حضور داشته باشند، گفت‌: هیچ کدام از بازیکنان نمی‌توانند در المپیک به میدان بروند، چرا که بازیکنان زیر ۱۸ سال را باید به این بازی‌ها ببریم؛ بنابراین باید روی لیگ جوانان تمرکز کنیم تا استخوان بندی تیم ملی المپیک از لیگ انتخاب شود. همچنین در استان‌هایی مثل کردستان یا ایلام که تیم لیگی ندارند باید استعدادیابی کنیم. اگر قرار باشد در المپیک نیز هدایت ایران را داشته باشم باید از امروز کار را شروع کنیم. به خصوص بازیکنان در رده‌های پایین‌تر با مشکلات خروجی مواجه هستند. در مسابقات تایلند نیز اگر همکارانم به ویژه ابوالفضل کریمیان نبودند به مشکل می‌خوردیم. او به عنوان سرپرست تیم ملی، شبانه‌روزی کار کرد. حتی ما نزدیک به مسابقات متوجه شدیم برخی از بازیکنان مشکلات پزشکی دارند. به عنوان مثال حمزه کدخدایی مشکل قلبی داشت و او را در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری کردیم تا یکی از رگ‌هایش را بسوزانند. مهدی کریمی نیز سطح هموگلوبین خونش پایین بود و او نیز در بیمارستان بستری شد تا آهن به او تزریق شود.

صانعی همچنین درباره آینده بازیکنان تیم ملی زیر ۲۰ سال و این که آیا می‌توانند از حالا به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند، گفت‌: برای این که در رده بزرگسالان بازی کنند برایشان زود است. نظر شخصی‌ام این است که فوتسال ایران در آسیا ویژه است و باید با آن، ویژه برخورد شود. معتقدم که باید تیم ملی زیر ۲۳ سال را تشکیل دهیم، چون از آنجا می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند؛ همان کاری که در سال ۲۰۰۷ کردیم و چند بازیکن زیر ۲۳ سال در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۹ به میدان رفتند و در جام جهانی ۲۰۱۶ افتخار آفریدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان تیمش می‌توانند در بازی‌های داخل سالن آسیایی ترکمنستان به میدان بروند، به ایسنا گفت: هدایت این تیم را ناظم الشریعه بر عهده دارد و شاید یکی، دو نفر از بازیکنان زیر ۲۰ سال بتوانند به ترکمنستان بروند، اما معتقدم که آنقدر بازیکن خوب در رده ۲۱ سال داریم که به زیر ۲۰ ساله‌ها بازی نمی‌رسد. بازیکنانم بهتر است فعلا در لیگ تجربه اندوزی کنند.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال همچنین درباره اختصاص پاداش به بازیکنان تیمش خاطرنشان کرد: آقای تاج قبل از مسابقات اعلام کرد پول تو جیبی که مصوب همه تیم‌ها است، به مبلغ ۳۰۰ دلار به بازیکنان اختصاص خواهد یافت، اما برای پاداش هم قرار شده مراسمی بگیرند. همان طور که هنگام رفتن تیم به مسابقات مراسم بدرقه گرفتند، امیدواریم به مناسبت قهرمانی هم جشنی را تدارک ببینند. معتقدم که بازیکنان جوان با بزرگسالان تفاوت بسیاری دارد. بزرگسالان دستشان به دهانشان می‌رسد و تحمل بیشتری هم دارند، اما این‌ها جوان هستند و باید زودتر دستی به سر و گوششان کشید. به هر حال این بازیکنان اول راه هستند و باید هر چه زودتر از آن‌ها به صورت مادی و معنوی دلجویی کرد تا دلگرم شوند و به آینده امیدوار باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج