۵۴۰۹۹۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

هاشمی‌زدایی با مقاومت روبه‌رو خواهد شد

اسم دانشگاه آزاد با نام این مرحوم عجین شده و همه می‌دانند نام، خاطره و آثار آیت‌ا... هاشمی در دانشگاه آزاد ماندگار خواهد بود. اما به‌طور کلان و در مقیاسی فراتر از تحولات و رویدادهای دانشگاه آزاد به نظر می‌رسد اکنون تقریبا اراده‌ای برای هاشمی‌زدایی در جامعه در جریان است.

محمد جوادی حصار در آرمان نوشت: کنار گذاشتن فرزند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از عرصه مدیریتی دانشگاه آزاد را می‌توان از دو منظر اداری و سیاسی بررسی کرد. از منظر اداری، طبیعی است که مدیریت جدید دانشگاه آزاد، نظام اداری و مدیران قبلی این دانشگاه را تغییردهد.
حضور فرزند آیت‌ا... در دانشگاه آزاد هم به مدیریت قبلی مربوط بوده است. در نتیجه مدیریت جدید می‌خواهد از نیروهای نزدیک به خود در حلقه مدیریتی‌اش استفاده کند و با کنار گذاشتن مدیران سابق راه را برای اجرای برنامه‌های مدیریتی جدید خود بازکند. از منظری سیاسی هم می‌توان این مساله را تحلیل و تبیین کرد. کنارگذاشتن یاسر هاشمی از دانشگاه آزاد به نوعی مساله‌ای سیاسی است و کنار گذاشتن هاشمی‌ها از دانشگاه آزاد می‌تواند آثار مخرب سیاسی متعددی به همراه داشته باشد و برای مدیریت جدید این دانشگاه نتایج خوبی درپی نخواهد داشت.
یکی از آثار مخرب این اقدام ایجاد تصور هاشمی‌زدایی و حذف میراث و نام هاشمی از دانشگاه آزاد است. این امر برای مدیریت جدید پیامدهای بسیار نامطلوبی خواهد داشت. از طرفی دیگر تبدیل کردن یک امر مدیریتی متداول به یک امر سیاسی نیز بسیار ناپسندیده است. مدیریت جدید با این اقدام امور سیاسی و اداری این دانشگاه را به هم ریخت. آقای هاشمی در شکل‌گیری و مدیریت این مجموعه بسیار تاثیرگذار بوده است. آن مرحوم توانست بنیادی از علم و معرفت ایجاد کند که گزند روزگار نخواهد توانست آسیبی به آن وارد آورد. به‌طور کلی هیچ‌گروه یا جریانی نخواهد توانست مرحوم هاشمی را از دانشگاه آزاد حذف کند.
اسم دانشگاه آزاد با نام این مرحوم عجین شده و همه می‌دانند نام، خاطره و آثار آیت‌ا... هاشمی در دانشگاه آزاد ماندگار خواهد بود. اما به‌طور کلان و در مقیاسی فراتر از تحولات و رویدادهای دانشگاه آزاد به نظر می‌رسد اکنون تقریبا اراده‌ای برای هاشمی‌زدایی در جامعه در جریان است. اما به این امر باور دارم که پروژه هاشمی‌زدایی در جامعه ایران موفق نخواهد شد و به هیچ‌عنوان نمی‌توان آقای هاشمی را از جامعه جدا ساخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهمان

      حرف شما شاید درست باشد !!! اما رفتاری که شما و دوستان مشارکتی شما در مجلس ششم با مرحوم هاشمی کردید بدترین رفتاری است که در تاریخ انقلاب با هاشمی شد ، آنطور که ایشان مجبور به انصراف و ترک مجلس ششم گرفت ، یادتان هست !؟ همان زمانها بود که کتابهای عالیجناب سرخپوش و غیره و غیره هم به مدد دوستان شما به بازار آمد !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج