جاباما
۵۴۱۰۴۴
۴۱ نظر
۵۰۰۲
۴۱ نظر
۵۰۰۲
پ

توصیه سخنگوی دولت به رئیس قوه‌ قضائیه

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، امروز در نشست خبری خود با رسانه ها خطاب به آیت الله آملی لاریجانی گفت: توصیه می کنم رئیس قوه‌قضائیه به جای کشاندن برخی مباحث به سطح جامعه آنها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی که خود عضو ‌آن است مطرح کند.

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر نوبخت صبح امروز(سه‌شنبه) درنشست خبری خود با رسانه‌ها در واکنش به اظهارات دیروز رئیس قوه‌قضائیه درباره مسئله حصر اظهار کرد: قدرت در ساختار نظام جمهوری اسلامی بین سه قوه توزیع شده و رئیس‌جمهور رئیس قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی است و از اختیارات خود استفاده می کند. به نظر نمی رسد اگر رئیس قوه‌قضائیه مطلبی داردباید آن را در سطح جامعه مطرح کند. این باعث می شود برخی مباحث که جریانات متخاصم با یکدیگر دارند به قوا هم تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: توصیه می کنم سروران محترم حتما اگر صحبتی دارند درجلسات مطرح کنند. یکی از آنها شورای عالی امنیت ملی است که با توجه به اینکه رئیس قوه‌قضائیه در آن عضو هستند اگر در جلسات شرکت کنند می توانند در آنجا مطرح کنند و آنجا می توان بحث کرد. اینکه این مباحث را به سطح جامعه بکشانیم به نظر نمی رسد پیام خوبی به داخل و خارج و مردمی که توقع خدمت دارند برساند.

نوبخت همچنین در واکنش به اظهارات ابراهیم رئیسی که صحبتهایی در زمینه مهندسی آرا انجام داده بود و مباحثی که درباره رای حلال و حرام مطرح می شود تصریح کرد: ما نسبت به گفته دیگران پاسخ نمی دهیم و نسبت به سیاستهای دولت پاسخ گو هستیم. سیاست دولت این است که ملت ایران بدون تقسیم بندی طبقات و آرا عزیز هستند. چه آنها که به آقای روحانی رای دادند و چه آنها که رای نداده اند همه برای ما محترم هستند و برای رسیدن به رشد هشت درصدی نیاز داریم از همه مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است ضمن احترام به آن ۱۶ میلیون که به دولت رای نداده اند به خواسته هایشان اهمیت بدهد افزود: از توانمندیهای این عزیزان برای توسعه ملی استفاده می کنیم. قطعا این مهندسی انتخابات سخن درستی نیست و باید این واژگان تعریف شوند، که چه می گوییم. ضمن تکذیب مهندسی انتخابات یادآور می شوم که فرآیند انتخابات توسط شورای نگهبان تحت نظارت بوده است.

نوبخت اضافه کرد: همه اینها به ۲۹ اردیبهشت باز می گردد. قبل از آن کاندیداها از برنامه های خود دفاع می کردند ومتاسفانه شاهد بودیم برخی مرزهای اخلاق را در نوردیدند. هرکس در هرجایی از فرصتهایی که داشت برخوردار شد. رقبای آقای روحانی از بیان برخی نظرات که غیر واقعی و نادرست هم بود فروگذار نکردند و این رای دهی با نظارت شورای نگهبان صورت گرفت و شورای نگهبان در شمارش آرا برای همه صندوق‌ها ناظر داشت. شمارش آرا به صورت صحیح وسالم انجام شده و به دفعات اعضای شورای نگهبان و سخنگوی آن گفته اند که اتفاقی که در نتبجه انتخابات تاثیر بگذارد، پیش نیامده است.

سخنگوی دولت همچنین بیان کرد: بالاخره مردم با دیدن همه صحبتها رای خود را دادند و انتظار داریم شورای نگهبان در وقت قانونی خود نظرش را بگوید. ۱۵، ۱۶ میلیون هم رای خوبی است و نباید احساس شکست کنند. اینجا کسی شکست نخورده بلکه ملت ایران پیروز شده ؛ ملتی که ساعتها صف کشید و رای داد. این انتخابات پاسخ به برخی شبهات بود و نشان داد که انتخابات جمهوری اسلامی کاملا مردم سالار است. رای مردم داخل و خارج از کشور نشان می دهد که مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی کاملا قابل اعتماد است.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد باید اقدام جوانمردانه، اخلاقی و مردانه آقای ناطق نوری را در دوم خرداد۷۶ یادآوری کنیم که هنوز وقتی شمارش آرا تمام نشده بود و متوجه شدند رقیبشان پیروز انتخابات است در پیامی تبریک گفتند. البته شاید دوستان بخواهند باز این کار را ادامه دهند اما دولت مصمم است که تعهداتی را که در مقابل مردم دارد و به مطالبات مردم پاسخ دهد و تصمیم دارد از ظرفیت همه برای رشد و توسعه کشور استفاده کند.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی اتهام زنی ها تاکیدکرد: از دوستداران دولت دعوت می کنیم به جای اختلاف افکنی و فتنه جویی فضای با ثبات بیافرینند و در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد. استفاده از سرمایه خارجی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که با تعامل سازنده با جهان به دست می آید .آنهایی که واقعا مردم را دوست دارند نباید فضای کشور را متشنج کنند.

وی یادآور شد: از یک سال قبل به پیشواز انتخابات رفته اند و شاهدیم چه پروژه ها و اتهاماتی را مطرح کرده اند. از حقوقهای نجومی گرفته تا اشرافیت و حتی خانه تک تک افراد را نشان دادند. آیا چیزی بود که از آن فروگذار کنند؟ همه چیز را گفتند و در مناظره ها دیدید که چه بی پروا مسائل گفته شد. مردم هم همه حرفها را دیدند و رای دادند ودیگر باید کوتاه بیاییم.

نوبخت با تاکید بر اینکه به نظر نمی آید کسانی که فضا را متشنج می کنند بخواهند خیر مردم را تامین کنند افزود: شاهدید راجع به سند ۲۰۳۰ چه اتهاماتی مطرح شد. در روستاها پشت وانت با بلندگو حرف زدند و شب‌نامه‌هایی را پخش کردند. دیگر همه حرفها را زده‌اید و بهتر است کوتاه بیایید. کسانی که خیرخواه مردم هستند نگذارند شرایط داخلی متشنج شود و نگذارند این شیرینی با یک سری حرفها تلخ شود. انتظار داریم بعد از نظر شورای نگهبان این مباحث دیگر تمام شود و همه دست به دست هم بدهند. دولت هم آمادگی دارد از ظرفیت همه استفاده کند.

وی با بیان اینکه هنوز زمان تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهور قطعی نشده، درباره جوانگرایی در کابینه گفت: استفاده از نیروی جوان مشخصا این نیست که جوانها را به مسئولیت‌های اجرایی بگماریم. ضمن اینکه رئیس‌جمهور مصمم است از افراد با سن کمتری برای کابینه استفاده کند. همچنین مجوز استفاده از ۲ هزار نیروی جوان به عنوان مشاور مدیران داده شده تا کنار مدیران تجربه کسب کنند و بتوانند جایگزین شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد:آقای رئیس‌جمهور تصریح کرده، بتوانیم از جوانان و زنان در دستگاه های اجرایی برخوردار شویم. ان‌شاءالله سه تا چهار نفر از مدیران زن ظرف همین هفته در سازمان برنامه و بودجه جایگزین مردان می شوند. امکان اینکه از زنان به عنوان وزیر در کابینه استفاده شود هم وجود دارد و الان هم معاونین زن در کابینه حضور دارند.

وی درباره انقادات رئیس‌جمهور به شورای نگهبان برای همکاری نکردن در روز رای گیری خاطر نشان کرد: در فرآیند اخذ رای نکاتی بود که توسط وزیرکشور اعلام شد. یکی از بارزترین نکاتی که باعث شد تعدادی به ویژه آنها که در ساعات پایانی به شعب اخذ رای مراجعه کردند نتوانند رای دهند این بود که برخلاف سالهای قبل که از کسانی که در شعب حضور پیدا میکردند اخذ رای میشد امسال مطرح شد، چون انتخابات در جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار میشود اگر از ۱۲ شب یک دقیقه بگذرد روز بعد حساب می شود و رای گیری قانونی نیست. وزیرکشور معتقد بود که در فرآیند انتخابات نظرات شورای نگهبان در نظر گرفته شود تا بعدا حرف و حدیثی پیش نیاید. من هم حرف آقای رئیس‌جمهور را تکرار می‌کنم چون براساس گزارش‌های رسمی وزارت کشور بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره دولت شاهد تحقق برخی مطالبات اصلاح طلبانه مردم خواهیم بود عنوان کرد: ان‌شاءالله همین طور است و شاهد تحقق وعده های رئیس‌جمهور در همه مواردی که قول داده خواهیم بود.

وی درباره مطرح شدن تخلف انتخاباتی برخی فرمانداران و استانداران و اینکه بازداشت شده اند یا خیر، بیان کرد: برخی رفتارهای مدیران سیاسی در فرمانداریها و استانداریها از سوی برخی رقبا به عنوان تخلف مطرح و به آن اعتراض شده درست است اما اینکه واقعا خلاف قانون صورت گرفته باید منتظر بمانیم و نظر شورای نگهبان را بشنویم.

نوبخت همچنین درباره ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی و اینکه دولت چگونه بسترهایش را فراهم خواهد کرد و تاثیر حضور ترامپ در عربستان بر سرمایه گذاری خارجی در ایران یادآور شد: برای اینکه تا پایان برنامه ششم به رشد ۸.۶ درصد برسیم و ۹۵۵ هزار فرصت شغلی بیافرینیم، نیازمند سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم که بخشی ازآن از محل سرمایه گذاری خارجی است و برای دست یافتن به آن نیاز به تعامل سازنده باحفظ اصول وارزشها داریم. همین چند روز پیش رئیس‌جمهور تلفنی با روسای جمهور فرانسه و آذربایجان و امیر قطر صحبت کرد و اظهار نظر وزیر خارجه عمان را هم شنیدیم. نشان داده شد که شویی در عربستان برگزار شد و به منزله اراده همه کشورهای عربی نیست.

وی در بخش دیگر ی از صحبتهای خود به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اشاره و خاطر نشان کرد: تادیروز ۱ میلیون ۹۶۴ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که هزار ۲۹۸ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان باقی مانده که برنامه ریزی شده و باز پرداخت می‌کنیم. پیش بینی ما براساس روند گذشته این است که ۱۱ میلیون تن برای سال ۹۶ خریداری کنیم که ارزش آن ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان است.

نوبخت افزود: در جلسه هیئت وزیران مصوب شد که ۸ هزار میلیارد تومان از این رقم را از خزانه پرداخت کنیم و ۳ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی پزداخت شود وبقیه را شرکت بازرگانی دولتی پرداخت کند.دو مسیر تعییین شده یکی اینکه کشاورزان مستقیما گندم خود را به بورس عرضه کنند و در حد ۶۶۵ تومان برای هر کیلو در بورس ارائه شود و مابه تفاوت را شرکت بازرگانی دولتی پرداخت کند. مسیر دوم این است که کارخانجات آرد مستقیما گندم را با همین قیمت بخرند و تا سقف ۱۳۰۰ تومان پرداختی آن از طرف شرکت بازرگانی دولتی انجام شود.

وی همچنین درباره قرارداد گاز با ترکیه واینکه گفته می شود ۳۰ میلیون مترمکعب گاز رایگان به ترکیه داده می شود گفت: در ارتباط با قرارداد صادرات گاز در این زمینه وزارت نفت گزارش مشروحش را برای اطلاع از چگونگی این قرارداد منتشر خواهد کرد.

سخنگوی دولت درباره لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستاییان و اینکه شاید به اشتغال اختصاص داده نشود یادآور شد: قرار نیست پولی از صندوق توسعه ملی توسط دولت برداشت شود. دولت هر سال یک ورودی به صندوق دارد وبخشی از پول را ارزی و ریالی تسهیلات می دهد. طبق قانون برنامه ۱۰ درصد از مبالغی که به صندوق واریز می‌شود به صورت ریالی برای بخش صنعت و ۱۰ درصد برای کشاورزی داده می شود وبقیه ارزی است.

وی اضافه کرد: حالا حکم تکمیلی آمده که غیر از آن ۱۰ درصد و بخش ارزی بتوانیم ۱.۵ میلیارد دلار از پول صندوق را تسهیلات بدهیم. این مسئله به صندوق تکلیف شده و این نادرست است که بخواهیم این پول را بدون نظارت و کنترل بدهیم. برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها باید تسهیلات آن فراهم و در روستاها اشتغالزایی شود.

نوبخت در واکنش به این مسئله که آیا افزایش یارانه مستمری بگیران باعث افزایش تورم نخواهد شد و اینکه گفته می شود قرار است تورم دو رقمی شود، تاکید کرد: اینها ارتباطی به هم ندارند. تورم ریشه های دیگری دارد. این حرف نادرستی است که تورم دو برابر می شود واینکه انتظارات تورمی را بالا ببریم کمکی به جامعه نمی کند. همین شایعه افزایش تورم ممکن است التهاباتی را ایجاد کند که برخی رسانه ها به آن دامن می زنند. ما شاهد نرخ کاهنده تورم بوده ایم که در اردیبهشت ۷.۱ درصد بوده و دولت همچنان سیاست مهار تورم را دنبال می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعطای تسهیلات به خانه اولی ها عنوان کرد: دولت در کنار طرح مسکن مهر که خودرا موظف به اتمام کامل آن می‌داند سه طرح دیگر مسکن هم دارد. یکی مسکن روستایی و ساخت سالانه صدهزار مسکن از طریق بنیادمسکن در روستاها است و طرحهای مسکن اجتماعی و حمایتی در شهرها هم مدنظر است که بخشی از آن با افزایش تسهیلات همراه خواهد بود که مصوبه آن را درهیئت وزیران داشته ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا سامانه کارورزی متوقف شده است اظهار کرد: سامانه کارورزی متوقف نشده و از مصوبات شورای عالی اشتغال است و دولت موظف است از دو مسیر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلانی که مدرک دارند ونیاز به کارآموزی دارند این طرح را انجام دهد. اینها طرحهایی است که دولت در حال تمهید مقدمات برای اجرای آنها است. البته کاندیدایی درطول انتخابات ثبت نام می‌کرد که این اشکال بود ولی دولت مستقر می تواند این کار را انجام دهد.

وی درباره افزایش قیمت اقلام خوراکی در ماه رمضان خاطر نشان کرد: دولت توانسته به ویژه درباره گوشت و مرغ کمبود موجود را ازطریق واردات و ارائه آن در بازار کنترل کند. دولت نظارت کافی را از نهاد تنظیم بازار دارد. معمولا در ماه رمضان شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم اما دولت با تلاش فراوان آن را کنترل کرده و تقریبا از ثبات نسبی در بازار برخورداریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره ابطال مصوبه دولت در زمینه کارکنان قراردادی توسط دیوان عدالت اداری عنوان کرد: من مصوبه دیوان عدالت اداری را ندیده ام اما دولت درحال تنظیم لایحه مدیریت خدمات کشوری است که در این لایحه چگونگی تبدیل وضعیت قراردادی به پیمانی و رسمی بررسی می شود. دولت تلاش دارد امنیت شغلی کسانی که سالها به صورت قراردادی مشغول ارائه خدمت هستند را فراهم کند.

وی همچنین درباره اینکه گفته می شود مستمری مددجویان کمیته امداد به جای افزایش قطع شده است یادآور شد: ماه اول افزایش این اتفاق افتاد که موجب نگرانی ما شد اما بعدا مسئولان کمیته امداد متوجه شدند که آن ۷۰ هزار تومان را خودشان باید پرداخت کنند ومابقی تا ۲۴۰ هزار تومان را دولت پرداخت می کند. قرار است مستمری این عزیزان افزایش پیدا کند نه اینکه قطع شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که چه نمره ای در جذب سرمایه گذاری خارجی می‌دهید گفت: ما در ۱۷ شهریور ۹۲ در هیئت وزیران یک مصوبه ۳۵ ماده ای داشتیم و تصویب شد دستگاه ها تاجایی که می توانند قوانین را آسان سازی کنند که در آخر منجر به قانون رفع موانع تولید شد. برای سرمایه گذاری خارجی باید دیوار تحریم را هم فرو میریختیم که این کار هم صورت گرفت. در سال ۹۲ کل مجوز سرمایه گذاری خارجی ۱.۴ میلیارد دلار بود که در سال ۹۵ به ۱۲ میلیارد دلار یعنی نزدیک به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی در واکنش به صحبتهای خزانه داری آمریکا در موضوع بازنگری مجوز فروش هواپیما به ایران تصریح کرد: قطعا اگر بخواهند چنین اقدامی کنند عکس‌العمل مناسبی خواهیم داشت. این امر اگر به معنی تحریم مجدد باشد وزارت خارجه با مفاد برجام مقایسه می کند و سازوکاری طراحی شده که اگر کشوری بخواهد نقض برجام کند با چه ترتیبی باآن برخورد شود.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است وزارت گردشگری تاسیس شود عنوان کرد: این مسئله در مجلس مطرح بود و از سیاست های دولت نیست. البته دولت مطالعاتی را درباره ادغامهایی که بین چند وزارتخانه صورت گرفته انجام می‌دهد.

وی همچنین درباره تاسیس مجدد سازمان ملی جوانان و اینکه آیا لایحه آن هفته آینده به مجلس می رود یا خیر، بیان کرد: از وعده های آقای رئیس‌جمهور برای برخورداری بیشتر از ظرفیت و انرژی جوانان تشکیل این سازمان بود و دولت در صدد اجرای شکل دهی این سازمان و فراهم کردن بسترهای قانونی آن است. اما نمی دانم آیا هفته دیگر به مجلس می رود یا نه.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره پرداخت مجدد یارانه عده ای که یارانه‌شان قطع شده بود خاطر نشان کرد: مکانیزمی طراحی شده که وزارت تعاون وسازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارند دوباره برقرار می‌کند. کما اینکه از میان ۴.۵ میلیون نفری که یارانه شان قطع شده بود یارانه حدود ۱.۵ میلیون نفر برقرار شد و هر ماه سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه تعدادی را که قطع شده است پرداخت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که برای افزایش یارانه نیازمندان حذف ثروتمندان رعایت شده یا خیر، یادآور شد: در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری هر سال در بودجه کشور سازوکاری که قرار است در آن سال اتفاق بیفتد مطرح می شود. تبصره ۱۴ سال ۹۶ چگونگی اجرای هدفمندی در سال ۹۶ را توضیح می دهد و اقدام دولت برای افزایش یارانه خانواده های تحت پوشش در چارچوب جدول قانون بودجه ۹۶ است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه درباره تعطیلی شنبه صحبتی در دولت مطرح نشده، در پاسخ به این سوال که آیا دولت قانون ویژه ای برای ساعات اداری در ماه رمضان در نظر دارد یا نه اظهار کرد: این کار یک بار در مجلس صورت گرفت که به آن رای ندادند. البته طبق قانون کارکنان دولت باید ۴۴ ساعت در هفته کار کنند. ما هم باید قانون را رعایت کنیم. هرچند توافقی شده بود که چون معمولا یک ساعت وقت نهار است و الان حذف شده کارکنان می توانند یک ساعت زودتر بروند. اما به هر حال مردم در ماه رمضان کارهای روزانه خود را کنار نمی گذارند و ما هم در این زمینه اختیار قانونی نداریم.

نوبخت در پایان با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران درباره رشد اقتصادی یادآور شد: مرکز آمار گزارش کل سال ۹۵ را اعلام کرده که نشان میدهد ما هم در کشاورزی هم در صنعت وهم در خدمات به جز مسکن که هنوز منفی است رشد داشته ایم. اما اینکه آنقدر رشد ایجاد شود که بتواند ثروت بیافریند و درآمد ملی را بالا ببرد نیاز به زمان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرين اقاي نوبخت. ديگه زمان كوتاه اومدن تموم شده همينطور محكم ادامه بديد

    • بدون نام

      اگه همون اندازه که دنبال رفع حصر بودید به فکر اشتغال جوانها بودید الان وضع ما جونها اینطور نبود متاسفانه این دولت کارش فقط برای افراد خاصه و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه دوره قبل هم شما و هم فکرانتان به همون اندازه که فکر تقویت حصر و دیوارکشیدن دور ایران بودید و همچنین به همون اندازه که فکر پاره بودن تحریم دون دیگران بودید فکر وضعیت مملکت بودید الان نیاز نبود کسی پیدا بشه به جوانان کار بده که شاید ماله ای بر گند کاری شما کشیده باشه

      • حاجی

        تو راست میگی نوبخت واریز یارانه اونم درست زمان .
        تو انتخابات .برای اونایی که یارانشون قطع شده .
        دوما تو راست میگی یه نمونه از سند خیانت امیزتون که الان از سال 95 تو کتاب دوم دبیرستان بنام سواد رسانه ای که تصویر خالکوبی یه زن برهنه بر روی دست یه تصویر کشیده شده /حتما اینم اشتباه شده

      • سید

        حاجی تو راست میگی!! مثله اینکه تصویر رییسی جانتو با اون آدم خالکوبی شده ندیدی؟ که چقدر دقیق به حرفاش گوش میداد و آخرشم گفت خیلی کارهات تاثیرگذاره!!!

    • بدون نام

      جواب دندان شکن آخه مگه نه روحانی رییس شورای امنیت ملی است

    • مهران

      لطفا جناب اقای نوبخت بنمایندگی ریس جمهورمنتخب بارای 24میلیونی به بعضی منتصبین یاداوری کنیددوره عوامگرایی ...

    • علی

      آقای نوبخت دگ همه شما رو میشناسن لطفا شما دگ از اخلاق صحبت نکنید.

    • محمد

      وقتی که یک دهیار روستا باچهل خوانوار روی رای مردم تا ثیر میگزارد مهندسی نشده پس مهندسی چطور است

    • حسین

      رطب خورده داره منع رطب می‌کنه!!!
      اول باید عرض کنیم آقای نوبخت بهتر هست در حد و اندازه خودش صحبت کند،دوم اینکه آقای نوبخت بررسی بکند ببیند چه کسی مسله رفع حصر را به جامعه تزریق کرد،مگر آقای روحانی نبود که در سخنان انتخاباتی اش گفت ما باید حصر را بشکنیم آنهم در جمع چندین هزار نفری هوادارانش که با اون نطق ها برای آقای روحانی هوراااا سر میدادند؟!!!
      بنظرم سخنان آقای لاریجانی درست و به موقع بود که بگویند رفع حصر به شما ربطی ندارد که وعده وعید بدهید و آن را پلکانی برای جمع کردن رای مردم استفاده کنید،این دولت کارش فقط وعده دادن هست آنهم وعده های دروغی و نمایشی

    • بدون نام

      دولت تدبیر امید باید قاطع وسریع به پاسخ های غلط سریع واکنش نشان دهد اکنون دیگر وقت محافظه کاری نیست

    • بدون نام

      اصلاحات باید با تمام قدرت وارد کار شوند
      درود بر دکتر نوبخت

    • بدون نام

      آبروی ما گیلانی ها رو بردی.

    • علی

      تبریک به دولت آقای روحانی


      جناب نوبخت ، یک نگاهی به اطاف کشور بنداز .

      خوب حالا ک نگاه انداختی برو بگو بودجه دفاع رو کم کنند.

    • بدون نام

      اگه هر کسی باید پی مسولیت خودش باشه روحانی چیکاره ای که وعده رفع حصر فتنه گر ها رو می‌دهد.از اول تا آخر صحبت‌ها یا وعده خلاف یا آمار خلاف بود.خدا بداد ایران برس.

    • بدون نام

      کم کم قوه مجریه میخواد دامنه اختیاراتش رو به سایر قوا گسترش بده!!!!
      شما توی همین کارهای خودتون موندید

    • morteza

      به شخصه شاهد بودم که در روستاها چه تهمت ها و دروغ هایی درباره آقای روحانی میگفتن و مردم رو میترسوندن از انتخاب دوباره ایشون. از دروغهایی درباره حذف قرآن و آزاد کردن همجنسبازی و ...

    • رضا

      اقای رییسی باید احترام بگذارید به 25 میلیون رای بس است دیگر . بجایه اینکارا اخلاق و منش داشته باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این1.5میلیون رای اضافی رو از کجا آوردی برادر

    • بدون نام

      دم لاریجانی مرد قانون گرم

    • منتظر ظهور

      بله خیلی به اون 16 میلیون نفر احترام میذارید!
      از حرفاتون معلوم بود!
      وزیر تونم ک توهین کرد به ملت بخاطر فشار هنرمندان فقط از اونا عذرخواهی کرد نه از 16 میلیون.
      آیا آرزوی موفقیت کردن نوعی تبریک گفتن نیست؟
      هر تخلفی از طرف هر کی که بوده باید رسیدگی جدی بشه.
      مسئولین باید شفاف باشن.
      همین پنهون کاریای الکی مردم و به همه چی مشکوک کرده دیگه.

    • بدون نام

      آقای نوبخت دست بردارید از این کارهاتون

    • بدون نام

      یکی جلوی این ترمز بریده رو بگیره

    • بدون نام

      پیشرفت اقتصادی=ارسال گاز مفت به ترکیه
      علی برکت الله
      خدا به داد برسه دارن سرمایه مملکت رو میریزن دور

    • خانم

      وااااااای مردم بسه تو رو خدا،حالا همه شدن سیاستمدار، راس میگه دیگه بشینن تو جلسات خودشون حل کنن،مردمو چرا درگیر میکنن، کشور رىیس جمهور میخواست رای دادیم حالا به هر کی، کمی فکرتونو آزاد کنین، چیه شدین دوتا گروه همدیگرو الکی تخریب میکنین، ملت با هم متحد باشین بیشتر موفق هستیم،تو هر دولتی مشکلات هست،اینقد جدل نکنین،با حرص خوردن فقط اعصابتون ضعیف میشه، بیخیال درسته تا خرخره مشکل هست ولی باز خدارو شکر امنیت داریم،مردم ایران دارن بداخلاق میشن بیشترم بخاطر بحثای سیاسیه که بهم میپرن،بسه با هم خوب باشیم حداقل اعصابمون راحت باشه،به فکر سلامتیتون باشین،وقت کردین یکم بخندین:-)

    • بدون نام

      اگه گذاشتن دولت کارشو انجام بده،چقد چوب لای چرخ میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا کدوم کار؟؟
        الان باید دغدغه اصلی اقتصاد و اشتغال باشه نه مسائل حاشیه ای

    • ابوولی

      اینقدحصرحصرمیکنیدکه چی.حالااینهاهم ازحصربیرون بیان ایامشکلی حل میشه.بنده خدابریدبشینید یه گره ای ازمردم حل کنید.اوضاع اقتصادی اشفته.اوضاع فرهنگی اشفته .اگرراست میگیدکلیدگم شده روپیداکنید این گرهاروبازکنید.حال هی بشینیدبگیدحصر. اخه کروبی ومیرحسین به دردماچی میخورن...

    • بدون نام

      اقای نوبخت تا کی می خواهید به سیاست نامحرم بودن مردم و تهدیدهای پشت پرده خودتان ادامه دهید

    • حسین

      نوبخت حرف زدنت جالبه خیلی حق به جانب صحبت می کنی اما همین دوستان تو در سال ۸۸ چه بر سر کشور اوردن چطور اون موقع شکست خوردین گول زدین مردم رو و گفتین تقلب شده اصلا مهم نبود براتون که داخل وخارج چه برداشت می کنن حالا هم اگه رای نمی اوردین الان باید از تو خیابونا شما رو جمع می کردن پس خیلی قیافه حق به خودت نگیر اقا
      میدونم پیام منو نمی زارین ولی اشکال نداره شما هم حق دارین

    • بدون نام

      ، چند صباحی به این میز و صندلی تکیه بزنید و گند بزنید به مملکت، در روز قیامت باید پاسخگوی باشید،

    • بدون نام

      کاهش بودجه دفاعی در شرایط کنونی منطقه و رقص شمشیر آمریکا و عربستان ، سند 2030 ، کرسنت و گاز مجانی به ترکیه ، حقوقهای نجومی ، اشرافیت ،برجام موشکی ، افزایش تحریمها ، اختلاس ها و سرنوشت سپرده گذارانی که به مجوز بانک مرکزی اعتماد کردند و ... همه اتهاماتی بود که از سوی رقیبان مطرح شد دوستان چرا الکی شلوغش میکنید

    • بدون نام

      نوبخت یعنی سخنرانی با الفاظ زیبا و محتوای نا زیبا.
      اینقدر که به فکر پخش ربنا و کنسرت و حصر هستید به فکر معیشت مردم باشید.

    • مجید

      نظر ندارم همه به فکر خود هستن

    • حسین

      من نمیدونم دولت که تواین ۴سال کاری نکرد و هی گفت تقصیر دولت قبله.
      تو این ۴سال هم مطمئنن کاری انجام نمیده

    • بدون نام

      به فرمایش ان بزرگمرد تاریخ ایران اب رو بریز اونجایی که میسوزه

    • بدون نام

      درود به دکتر روحانی

    • حسنا

      جناب آقای نوبخت مگر پیروز اتنخابات موضوع شکستن حصر را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کرده که رئیس قوه قضائیه هم در آن شورا پاسخ دهد. رئیس قوه قضائیه پاسخ کسی که در جمع هواداران خود به منظور جمع آوری رای مطرح نموده بود را داده است.

    • بدون نام

      اقای نوبخت فکر کرده کیه

    • سیمبر

      بنام خدا
      چی اصراری هست که حتمابایدخانمهاتوکابینه باشندماالان خانم ملاوردی راداریم ده تادرخواست درباره همسران مردان خارجی دادیم ایشان پاسخ نمیده بقیه هم مثل ایشان............

    • بدون نام

      دمت گرررم روحانی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج