جاباما
۵۴۱۱۳۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ترامپ در اولین سفر خارجی‌اش «یک توریست مست» بود!

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت دونالد ترامپ در نخستین سفر خارجی خود که منجر به مناقشه با رهبران اروپایی از جمله رهبران فرانسه، مونته‌نگرو و آلمان شد، مثل یک "توریست مست" رفتار کرده است.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت دونالد ترامپ در نخستین سفر خارجی خود که منجر به مناقشه با رهبران اروپایی از جمله رهبران فرانسه، مونته‌نگرو و آلمان شد، مثل یک "توریست مست" رفتار کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده آنچه را که "تکبر" دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواند، محکوم کرد.

وی به پایگاه دیلی ۲۰ گفت: زمانی که مساله مربوط به دیپلماسی باشد ترامپ مثل یک توریست مست رفتار می‌کند. او به هیچ کس در صحنه اهمیت نمی‌دهد و بدون آنکه خودش بفهمد دیگران را زیرپا می‌گذارد. این شیوه غیرموثر است.

این در حالی است که مساله‌ای که بیش از هرچیز درباره ترامپ نگرانی ایجاد کرده وعده او برای اتخاذ یک تصمیم نهایی بر سر توافق تغییرات آب و هوایی در جهان طی چند روز آینده است.

ترامپ در اولین سفر خارجی خود متهم شد به اینکه به رهبران عضو گروه هفت به ویژه رهبران کشورهای اروپایی بیش از عربستان سختگیری کرده و به عنوان مثال هیچ اشاره‌ای به نقض حقوق بشر از سوی عربستان در یمن نکرده و به این ترتیب دیپلماسی بین‌المللی را تضعیف کرده است.

ترامپ در یک مراسم جشن به مناسبت قدرت گرفتن کشورهای عضو ناتو بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر گفت: آلمان به دلیل برتری تجاری‌اش بر آمریکا یک کشور "بسیار بد" است.

او همچنین از اعلام تعهدش به بند ۵ اساسنامه ناتو خودداری کرد و جمله معروف "همه برای یکی، یکی برای همه" را به زبان نیاورد.

او همچنین با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بر سر نحوه دست دادن مناقشه پیدا کرد و صحبت‌هایش علیه دولت آلمان با واکنش تند آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور روبرو شد.

مرکل در یک سخنرانی در ایالت باواریا گفت: اتکای اروپا به آمریکا به قدر مسلم پایان یافته است و در چند روز گذشته من چنین تجربه‌ای داشتم. ما به عنوان قاره اروپا باید سرنوشتمان را در دستان خودمان بگیریم.

در عین حال ترامپ در یک جمع رهبران ناتو تلاش کرد نخست وزیر مونته‌نگرو را کنار بگذارد تا خودش جلوی جمع بایستد. داسکو مارکوویچ،‌ نخست وزیر مونته‌نگرو این اقدام ترامپ را "غیر زننده" توصیف کرد.

در همین حال پایان احتمالی ائتلاف آلمان و آمریکا می‌تواند خبر خوبی برای روسیه باشد.

دموکرات‌های آمریکا نسبت به حجم زیاد "فرصت‌های از دست رفته" در این سفرهای ترامپ شدیدا انتقاد کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غير زننده؟؟؟ يا زننده؟؟؟

    • صوری

      همه چیز سر جای خودش٬ولی این غیر زننده عیبش چیه؟

    • بدون نام

      ترامپ خوب کاری کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج