جاباما
۵۴۱۷۷۷
۵۰۵۶
۵۰۵۶
پ

هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی

ملیله کاغذی (Paper Quilling) شکلی از هنر هست که با استفاده از نوارهای باریک کاغذ حالت گرفته و چسب به ایجاد طرح های تزیینی و خلاق می‌پردازد.

وبسایت ترنجی - سینا آرامیان: ملیله کاغذی (Paper Quilling) شکلی از هنر هست که با استفاده از نوارهای باریک کاغذ حالت گرفته و چسب به ایجاد طرح های تزیینی و خلاق می‌پردازد.

در این هنر کاغذها به شکل‌های رول شده (لوله شده)، فر، پیچ خورده و در غیر از این حالات با شرایطی تحت نظر طراح فرم مورد دلخواه دستکاری شده و اشکال برای طرحی نو شکل می‌گیرند. در هنر ملیله می‌توان با تکنیک‌های پیشرفته و کاغذها در اندازه‌های مختلف هنری سه بعدی و انتزاعی‌ خلق کرد و آثاری نظیر تزیین کارت‌های تبریک، حاشیه تصاویر، جعبه‌های تزیینی، قاب‌های دیواری، زیورآلات و غیره ایجاد نمود.
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی

وسایل مورد نیاز برای این هنر زیبا : قلم پیچ، قلم سوزنی، قلم شکاف‌دار، چسب مایع یا چسب چوب بیرنگ، پنس‌های ظریف، شانه کوئیلینگ، انواع قیچی‌ها و تیغ‌های برش، تخته مخصوص کوئیلینگ یا شابلون‌های موجود، همچنین مهمترین وسیله مورد نیاز انواع مقواهای رنگی نازک که قابلیت پیچیده شدن بدون شکستگی را داشته باشند از جنس فابریانو، کانسون، اشتنباخ و … می‌باشد. لازم به یادآوری است که در ابتدای رشد این هنر، هنرمند مجبور بود خود کاغذهای مورد نیاز را در اندازه های مختلف برش بزند ولی با فراگیر شدن هنر کوئیلینگ موسسات و سازمان‌های نسبت به سهولت در کار هنرمندان اقدام به پخش کاغذهای برش خورده و آماده نمودند.
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی

تاریخچه این هنر به زمان رنسانس برمی‌گردد که راهبان و راهبه‌‌های فرانسوی و ایتالیایی با استفاده از ملیله و از جنس نوارهای باریک زر و … به تزیین جلد کتاب‌ها و اقلام مذهبی خود می‌پرداختند. و در ایران رونق این هنر دستی از دوره سلجوقی آغاز و در دوره‌ صفویه به اوج خود رسید و هنرمندان زیادی را در این عرصه پرورش داد از جمله شهرهای معروف در هنر ملیله می‌توان به زنجان و اصفهان اشاره نمود. هنر ملیله تلفیقی از حوصله و ظرافت در کار با زر و نقره است که به ساخت آثاری هنرمندانه منجر می‌شود.

امروزه quilling در حال یک تجدید حیات و محبوبیت دوباره است و نه تنها محدود به طبقات مرفه نیست بلکه در تمام قاره‌ها نمونه‌های برجسته‌ای از این هنر مردمی را می‌توان یافت. این هنر به دلیل تکنیک‌های آسان اجرا و هزینه‌های کم جهت تهیه مواد به طور فزاینده‌ای رو به رشد است، نیاز به آموزش خاصی ندارد و با اندک توجهی به کلیپ‌ها و کتب آموزشی قابل یادگیری می‌باشد و به عنوان شغل و حرفه‌ای درآمد زا موثر است، همچنین برای تمام گروه‌های سنی مناسب و آرامش بخش قسمتی از زندگی پر هیاهو و پر مشغله امروزیست.

یکی از شناخته شده‌ترین هنرمندان ملیله کاغذی، هنرمندی روسی به نام Yuila Brodskaya است که توانسته با استعداد و هوشی که دارد در این حرفه به شهرت بین المللی برسد، او همیشه به دنبال جدیدترین روش‌ها و فنون در خلق آثار هنری خویش است و آثارش گویای نوع نگاه او به طرح‌ها و رنگ ها می‌باشد.

یکی از معروفترین و جدیدترین آثار وی پرتره کنهسالان است.
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی
هنرنمایی جذاب با ملیله کاغذی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج