جاباما
۵۴۱۹۸۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

در حال حاضر ۶۴ درصد مردم ایران مالک هستند، ۲۲ درصد مستاجر هستند که در تلاش اند با وام ۱۲۰ میلیون تومانی صاحب خانه شوند. خرید خانه یکی از دغدغه های اصلی مردم در تمامی دنیا است ولی ساکنان شهرهای بزرگ بیش از ساکنان شهرهای کوچک و روستاها درگیر این مسئله هستند.

هفته نامه صدا: در حال حاضر ۶۴ درصد مردم ایران مالک هستند، ۲۲ درصد مستاجر هستند که در تلاش اند با وام ۱۲۰ میلیون تومانی صاحب خانه شوند. خرید خانه یکی از دغدغه های اصلی مردم در تمامی دنیا است ولی ساکنان شهرهای بزرگ بیش از ساکنان شهرهای کوچک و روستاها درگیر این مسئله هستند.

مرکز مطالعاتی «دموگرافیا» در گزارش اخیر خود شهرهایی را معرفی کرده است که خرید خانه در آنها از نظر اقتصادی سخت تر است. در برخی از این شهرها با توجه به متوسط درآمد خانوارها برای خرید یک خانه با قیمت متوسط باید بیش از 18 سال کار کرد و تمامی درآمد را پس انداز کرد. البته قانون ارائه وام خرید مسکن به خانوارها در این شهرها وجود دارد ولی این وام ها هم بر مبنای میزان درآمد و قدرت بازپرداخت وام ها به افراد داده می شود و خانوارهای با درآمد متوسط و پایین حتی شرایط لازم برای دریافت وام را هم ندارند.

بنابراین این دیدگاه که در کشورهای صنعتی اغلب خانوارها با استفاده از وام مسکن امکان خرید خانه را دارند کاملا مردود اعلام شده است و بر اهمیت درآمد خانوارها در خرید خانه و دریافت وام تاکید شده است.
تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

این مرکز مطالعاتی، بازار مسکن و متوسط درآمد خانوارها در ۴۰۶ شهر بزرگ دنیا را مورد مطالعه قرار داده است و در میان این شهرها ۱۳ شهر را به عنوان شهرهایی که برای خرید خانه در آنها باید سال ها کار کرد معرفی کرده است.

این مرکز از سال 2004 تاکنون هر ساله به مطالعه بازار مسکن در شهرهای مختلف پرداخته است و در گزارش سال 2017 از هنگ کنگ و سیدنی به عنوان دو شهری که خرید خانه در آنها سخت تر است یاد کرده است. سومین شهر دنیا که تامین منابع مالی برای خرید خانه در آن با توجه به متوسط درآمد خانوارها بسیار دشوار است ونکوور کاناداست و این دومین سال است که ونکوور در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته است.

در بخشی از گزارش آمده است: در شهر ونکوور نرخ رشد قیمت مسکن معادل نرخ رشد درآمد مردم در هر سال است و به همین دلیل هر سال خرید خانه در این شهر سخت تر می شود. آمارها نشان می دهد قیمت بالای مسکن در شهر ونکوور کانادا سبب شده است تا هر روز بر شمار افرادی که از این شهر مهاجرت و شهرهای دیگر را برای زندگی انتخاب می کنند افزوده شود.
تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

طبق این گزارش از سال ۲۰۰۴ تاکنون بازار مسکن در ونکوور با شدت زیادی تخریب شده است و توان مردم در خرید خانه در این باره سیزده ساله نصف شده است. در سال ۲۰۰۴ مردم در ونکوور بعد از ۵.۹ سال کارکردن می توانستند خانه بخرند ولی هم اکنون بالغ بر ۱۱.۸ سال زمان نیاز است تا مردم بتوانند منابع مالی لازم را برای خرید خانه تامین کنند.

«بانکیو بی اس» هم در گزارش اخیر خود از ونکوور به عنوان شهری که بالاترین ریسک ایجاد حباب مسکن را دارد نام برده است و دلیل این ریسک بالا را بالا بودن نرخ تقاضا برای خرید ملک در این شهر از طرف آسیایی ها دانسته است. از طرف دیگر در شهر ونکوور دریافت وام بانکی برای خرید ملک یا در حالت کلی دریافت اعتبارات ساده تر است و به همین دلیل زمینه برای ایجاد حباب در بازار مسکن این شهر بیش از دیگر شهرها است. شهر تورنتوی کانادا هم از این نظر به عنوان دومین شهر کانادا معرفی شده است و نرخ رشد قیمت مسکن و نرخ ناهماهنگی بین درآمد و قیمت مسکن در این شهر هر روز بیشتر می شود.

متوسط قیمت خانه در هر شهر چقدر است

طبق این گزارش متوسط قیمت خانه در هنگ کنگ برابر با ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار دلار امریکا است، در حالی که متوسط درآمد افراد در این شهر بربر با ۳۰۰ هزار دلار است. در این شهر افراد برای خانه دار شدن باید ۱۸.۱ سال صبر کنند. در سیدنی متوسط قیمت هر خانه برابر با یک میلیون و ۷۷ هزار دلار امریکا است، در حالی که خانوارها به طور متوسط ۸۸ هزار دلار درآمددارند. در این شهر مردم برای خرید خانه باید ۱۲.۲ سال پس انداز کنند. اما در ونکوور کانادا متوسط قیمت هر خانه برابر با ۸۳۰ هزار و ۱۰۰ دلار است، در حالی که متوسط درآمد خانوارها در این شهر برابر با ۷۰ هزار و ۵۰۰ دلار اعلام شده است. مردم ساکن در ونکوور بعد از ۱۱۸ سال کار و پس انداز کردن می توانند خانه دار شوند.
تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

از دیگر شهرهای موجود در این فهرست می توان به اوکلند واقع در نیوزیلند، ملبورن در استرالیا، و هونولولو، لس آنجلس و سان فرانسیسکو در امریکا اشاره کرد. شهرهای بورنماوث و دورست واقع در بریتانیا، سن دیگو در امریکا، لندن در بریتانیا و در نهایت تورنتو در کانادا در این فهرست، جایگاه یازده تا چهارده را به خود اختصاص داده اند.

در سال 2004 مردم ساکن در تورنتو برای خرید خانه باید 3.9 سال کار و پس انداز می کردند، در حالی که هم اکنون حداقل باید 7.7 سال پس انداز کنند تا بتوانند خانه ای با قیمت متوسط خریداری کنند. بنابراین به نظر می رسد هنوز خرید خا نه در شهرهای بزرگ دنیا یک کار بسیار بزرگ است و مهم ترین هدف جوانان از کارکردن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابا

      ونکوور 11.8 سال صحیح است. نه 118 سال.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج