۵۴۲۳۰۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

اسکنری برای رفع ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پرواز

تولید کنندگان تجهیزات امنیتی فرودگاه‌ها نوعی اسکنر جدید تولید کرده اند که در صورت استفاده از آن در فرودگاه قانون ممنوعیت حمل لپ تاپ آزاد خواهد شد.

وب سایت کلیک: تولید کنندگان تجهیزات امنیتی فرودگاه‌ها نوعی اسکنر جدید تولید کرده اند که در صورت استفاده از آن در فرودگاه قانون ممنوعیت حمل لپ تاپ آزاد خواهد شد.

اسکنری برای رفع ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پرواز

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ روزانه شکایات زیادی از مسافران در خصوص ممنوعیت حمل لپ تاپ و مایعات به داخل هواپیماها منتشر می‌شود. از این رو در حدود بیش از ۴ شرکت فعال معتبر و بزرگ در زمینه ساخت تجهیزات امنیتی فرودگاه‌ها اعلام کرده اند که در حال طراحی و توسعه اسکنرهایی هستند که قدرت عملکرد آن ها در تشخیص اشیا بسیار بیشتر از قدرت عملکرد اسکنرهای مجهز به اشعه ایکس استفاده شده در فرودگاه‌ها است. در واقع استفاده از این نوع اسکنرهای جدی باعث می‌شود تا مسافران به راحتی بتوانند لپ تاپ و مایعات را در داخل هواپیما نیز حمل نمایند.

به گفته ژوزف پارِسی، مدیر اجرایی شرکت Integrated Defense & Security Solution، که یکی از آن دسته شرکت‌هایی است که در حال توسعه نسل جدید از اسکنرهای امنیتی است، با نصب و استفاده از این اسکنرهای جدی دیگر قانون منع حمل لپ تاپ و مایعات به داخل هواپیما معتبر نخواهد بود و مسافران دیگر نگرانی در این زمینه نخواهند داشت. دستگاه اسکنر تولیدی این شرکت در حال حاضر کلیه آزمایشات اولیه دولت ایالات متحده را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

اما نکته مهم این است که تا چه زمانی استفاده از این نسل جدید اسکنرها در اروپا و آمریکا فراگیر خواهد شد. هنوز جواب دقیق و کاملی برای این پرسش از طرف شرکت های سازنده ارائه نشده است. در واقع بعد از ارائه انواع و اقسام تجهیزات شناسایی مواد منفجره که متأسفانه اکثر آن ها در تشخیص خود دچار مشکل شده بودند و از طرفی در شرایط واقعی عملکرد خوبی از خود نشان نداده بودند، مؤسسات و سازمان های امنیتی برای استفاده از این تجهیزات امنیتی قوانین و آزمایشات بسیار زیادی را مقرر کردند تا از طریق این آزمون ها و قوانین آن دسته از محصولاتی که عملکرد آن ها در دنیای واقعی معتبر و قابل اعتماد است شناسایی شده و از آن‌ها به عنوان تجهیزات امنیتی در فرودگاه‌ها استفاده شود.

مشکل دیگری که در اینجا وجود دارد عدم ارائه بودجه لازم از طرف کنگره آمریکا برای خرید این محصولات در ابعاد گسترده است. استفاده از این دستگاه ها برای بیش از هزار واحد فرودگاه در ایالات متحده میلیاردها دلار هزینه در پی خواهد داشت.

قانون منع حمل ابزار های الکترونیکی در اندازه های بزرگ تر از تلفن همراه در هواپیما ابتدا برای پروازهایی که از ۱۰ کشور خاورمیانه و آفریقای شمالی به سمت آمریکا انجام می شد، بر قرار شد. اما پس از پروازهایی که از مبدأ اروپا به سمت مقصد آمریکا انجام می شد نیز شامل قانون منع حمل دستگاه الکترونیک بزرگ تر از تلفن همراه شدند.

در همین زمان شرکت TSA در حال انجام آزمایشات خود بر روی دستگاه های اسکنر جدیدی بود که قرار بود در ۱۰ فرودگاه امریکا نصب شده و از آن ها برای اسکن چمدان ها و مسافران استفاده شود.

در حال حاضر گروهی از سازندگان دستگاه ها و تجهیزات امنیتی فرودگاه ها امیدوارند که بتوانند استفاده از نسل جدید اسکنرها در فرودگاه ها را به زودی در همه فرودگاه ها گسترش دهند تا قانون منع حمل دستگاه های الکترونیکی به داخل هواپیماها حذف شود.

هر چند قانون منع حمل دستگاه های الکترونیک بزرگ در داخل کابین هواپیما یکی از اقداماتی است که دولت ها برای حفظ امنیت بیشتر پروازها از آن استفاده می کنند اما این مسئله برای مسافران نگرانی های زیادی را در بر داشته است.

اما روش کار اسکنرهای نسل جدید به این صورت است که در این اسکنرها از استفاده از اسکن سه بعدی یا همان تکنولوژی سی تی اسکن است که در پزشکی از آن استفاده می شود. در واقع با استفاده امکان مشاهده سه بعدی داخل ساک مسافر و هر وسیله دیگر از جمله لپ تاپ و حتی مایعات نیز با کیفیت بالا وجود دارد.

شرکت TSA تا کنون دو نوع از دستگاه های مجهز به ای اسکنرها را آزمایش کرده است و در نظر دارد تا در سال های آینده این اسکنر ها را در فرودگاه ها به منظور بررسی عملکرد این دستگاه ها نصب نماید. ای دستگاه های با همکاری شرکت های IDSS و L۳Technologies ساخته شده اند.

استفاده از تکنولوژی سی تی باعث افزایش امنیت در کنار راحتی مسافران خواهد شد. مایکل انگلند سخنگوی شرکت TSA در مصاحبه خود گفته است که هر چند این تکنولوژی تا کنون در آزمایشات اولیه موفقیت آمیز بوده است و نتایج بسیار خوبی را از خود نشان داده است اما به نظر می رسد نیاز به بررسی‌ها و در نظر گرفتن فاکتورهای بیشتری قبل از استفاده گستره از این دستگاه‌های اسکنر جدید در فرودگاه‌ها باشد.

در واقع در اسکنرهای فعلی که در فرودگاه ها از آن‌ها استفاده می‌شود، از اشعه ایکس استفاده می شود که محدودیت‌ها زیادی با خود همراه دارد. در بسیاری از موارد این اسکنرها قادر به تشخیص اسلحه و یا دستگاه های این چنینی در ساک مسافران نیستند.

در واقع اسکنرهای مجهز به تکنولوژی سی تی قادر خواهند بود تا جزییات بیشتر از محتویات چمدان و آنچه به همراه مسافران است را به صورت با کیفیت تری نمایش دهند. در واقع این اسکنر ها قادر به ثبت بیش از ۱۰۰۰ تصویر از هر شی‌ء در زوایای مختلف هستند و به همین دلیل کامپیوتر ها می توانند تصویر سه بعدی دقیق تری از آنچه توسط این اسکنر ها اسکن شده است را تولید کنند.

پیش از این نیز بعد از وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نوعی از اسکنرهای مجهز به تکنولوژی سی تی برای بررسی محتویات چمدان مسافران در فرودگاه‌های آمریکا استفاده شده است.

از طرفی این اسکنرهای جدید تأثیرات مخرب بسیار کمتری نسبت به اسکنرهای مجهز به اشعه ایکس بر روی بدن استفاده کننده از آن ها و مسافران خواهد به دنبال خواهد داشت. همچنین زمان اسکن کردن اشیا در این نوع اسکنرها بسیار کمتر از زمان اسکن اشیا در نسل قبلی اسکنرها است و از این رو صرفه جویی زمانی در آن ها بیشتر است.

از طرفی امکان اسکن کردن لپ تاپ و سایر دستگاه‌ها در داخل چمدان با استفاده از اسکنرهای مجهز به تکنولوژی سی تی وجود دارد بنابراین تعداد مراحل اسکن کمتر خواهد شد.

علاوه بر شرکت TSA، گروه Analogic که یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و امنیتی است در حال ساخت نوع دیگری از اسکنرهای مجهز به تکنولوژی سی تی است.

البته نکته مهم دیگری که در زمینه استفاده از این اسکنرهای جدید وجود دارد اندازه و وزن آن‌ها است که کمی بیشتر از نوع سنتی آن ها یعنی اسکنرهای مجهز به اشعه ایکس است. هر چند توانایی آن ها در تشخیص انواع و اقسام اشیا بسیار بالا است و این مزیت بر آن عیب ارجحیت و اولویت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج