۵۴۳۱۳۴
۵۰ نظر
۵۱۴۶
۵۰ نظر
۵۱۴۶
پ

بحران رابطه جنسی در ایران

آخرین آمار سازمان ثبت احوال نشان می دهد در هر ساعت ۲۰ طلاق ثبت می شود؛ عددی که خیلی ها دنبال چرایی آن هستند اما اگر از مشاوران خانواده، روانپزشکان و البته قضات دادگاه های خانواده بپرسید، پاسخ خیلی از آنها را به خوبی می دانند: رابطه جنسی.

هفته نامه جامعه پویا - سعید علیپور: آخرین آمار سازمان ثبت احوال نشان می دهد در هر ساعت ۲۰ طلاق ثبت می شود؛ عددی که خیلی ها دنبال چرایی آن هستند اما اگر از مشاوران خانواده، روانپزشکان و البته قضات دادگاه های خانواده بپرسید، پاسخ خیلی از آنها را به خوبی می دانند: رابطه جنسی.

چند سال پیش از سوی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران تحقیقی انجام شد که نشان می داد، مشکلات جنسی در 60 تا 70 درصد طلاق ها حرف اول را می زند؛ تحقیقاتی که گرچه به روز نشد تا صحت آن در یک سال اخیر نیز تایید شود، اما نگاهی به تعداد زیاد طلاق در بین زوج هایی که هنوز یک سال از زندگی مشترک شان نمی گذرد تا حدی گواه این ادعاست.
بحران رابطه جنسی در ایران

کارشناسان این حوزه معتقدند، خلا آموزش جنسی، گریبان زوجین را در سال های ابتدایی ازدواج می گیرد و نبود آگاهی و همچنین تابوهایی که در موضوع روابط جنسی زوج ها در فرهنگ ما وجود دارد، این مسافران جوان را بدون راه حل، به منزل طلاق می رساند.

جذابیت های رفتاری

علی ناظری آستانه، روانپزشک و سکس تراپ، در این باره می گوید: نکته نارضایتی جنسی تابعی است از نبود تناسب جنسی. این موضوع تنها به بحث های جسمی و رفتار جنسی مربوط نیست، بلکه باید دید که افراد به لحاظ روانشناختی تا چه حد می توانند اقناع کننده روحی و روانی و تحریک کننده یکدیگر باشند. این ها مقوله هایی است که در مشاوره ها و آموزش های قبل از ازدواج معمولا به آن توجه می شود و اگر افراد از این حیث خیلی با هم فاصله داشته باشند، نمی توانند ازدواج موفقی داشته باشند.

طرز صحبت کردن، طرز فکر، روابط اجتماعی و جذابیت هایی را برای جنس مخالف دارد که بسته به سلایق افراد متفاوت است. مثلا برخی زنان مردانی را که بیشتر ابراز عشق می کنند می پسندند و برخی اما این ابراز کلامی را چندان خوشایند نمی بینند. برای هر کدام از این زنان رفتار یک مرد ممکن اس جذاب یا حتی نفرت انگیز باشد.

اختلالات جنسی

او بخشی دیگر از مشکلات را ناشی از اختلالات جنسی می داند و می گوید: اقلیتی از جامعه درگیر این بیماری ها هستند و این هم چیز عجیب و غریبی نیست، ولی وقتی آن را کتمان کنیم ناکارآمدی خود را در زندگی و در زمان ازدواج نشان می دهد. برخی دچار سرد مزاجی هستند برخی مشکلات ارتباط جنسی دارند. اگر به مشکل آگاه باشیم و زودتر وارد مرحله درمان آن شویم، شاید منجر به نارضایتی جنسی در ازدواج و در نتیجه طلاق نشود. این روانپزشک به نبود حمایت بیمه ای برای درمان بیماری های جنسی اشاره می کند و هزینه های بالا را نیز مانعی برای درمان می داند.
بحران رابطه جنسی در ایران

شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفته بود که: «اکنون در ۱۷ استان، کلینیک های سلامت خانواده در حال فعالیت هستند. براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این کلینیک ها تا پایان سال جاری در سایر استان ها راه اندازی شود.»
با این حال ناظری می گوید: به دلایل فرهنگی یا ناآگاهی، زوج های کمی در پی رفع مشکلات روابط جنسیشان هستند. آنها اساسا نمی دانند مشکلاتشان از کجا آب می خورد. به همین دلیل به نظر می رسد در کنار گسترش مراکز و کلینیک های سلامت جنسی باید در پی دادن آگاهی به زوج ها نیز بود. در حال حاضر نیاز داریم تا مشاوره های تخصصی به زوجین در هنگام ازدواج داده شود و آنها را در جریان اهمیت این موضوع قرار داد.

سه اقدام عملیاتی برای بحران رابطه جنسی در کشور

اما برخی از روانپزشکان معتقدند آموزش در مورد اهمیت رابطه با جنس مخالف باید از سنین کودکی به تدریج و متناسب با ظرفیت کودک آغاز شود. این در حالی است که در کشور ما به موضوعاتی از این دست یا به شکل سنتی پرداخته شده که جذابیت و اثرگذاری اش را روی نوجوانان و جوانان امروز از دست داده یا مسکوت گذاشته شده است. معضلی که پس از آغاز زندگی مشترک یک طرفه یا دوطرفه خود را نشان می دهد.

ناظری معتقد است که در قدم اول باید برنامه ریزی هایی مبتنی بر علم روز و فرهنگ کشور برای نوجوانان در معرض بلوغ داشت و آنها را با رفتارهای جنسی و مسایل مربوط به جنس مخالف آشنا کرد.

به گفته او، در قدم بعدی باید برای نسل کنونی که با آموزه های سنتی و ناقص قصد ازدواج دارند یا وارد زندگی شده و اکنون با مشکل مواجه هستند، مشاوره های مناسب فراهم کرد.
ناظری ادامه می دهد: همچنین باید جامعه را نسبت به اهمیت موضوع رابطه جنسی آگاه کرد و از تاثیر آن بر دوام خانواده گفت و از سوی دیگر از قدرت خط قرمزها و خودسانسوری های غلط و خودساخته که هیچ مبنای علمی و شرعی هم ندارد، کاست؛ موضوعی که به کمک رسانه ها میسر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف زدن در این مورد خیلی خوبه ولی قطعا کافی نیست . انشااالله که به عمل برسه

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        من که کلا مخالف این صحبت ها هستم
        یعنی چی که آموزش بدیم
        چیزو آموزش بدیم
        بچه های این دوره زمونه ماشاالله هزارماشالله همه چی از منو تو بهتر بلدن
        مشکل از فرهنگ ضد آزادی ماست
        مطمئن باشید تا چند نسل آینده با این روند شاهد انقلاب جنسی خواهیم بود
        وسلام

    • بدون نام

      اینا را بع مقامات بگید,که باعث اینهمه طلاق در این مملکت شدن حای قشر تحصیل کرده بدتر در معرض این مشکلات هستن

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        مشکل از فرهنگ مردم ماست نه مسئولان همین که میگید مسئولان باید رسیدگی کنن همین حرف خودش مشکل داره

    • بدون نام

      الانه كه متهم بشيد به حمايت از سند ٢٠٣٠ :)))

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        چند بار گفتم بازم میگم مشکل از آموزش نیست
        بله آموزش خیلی مشکلات رو حل می‌کنه ولی به موضوع بحث ما ارتباطی نداره
        ما از طلاق صحبت میکنیم زوج ها چیو نمیدونن که به یکباره موجب طلاقشون میشه؟
        همینو بهشون آموزش بدین یادبگیرن دیگه به فکر صلاق نباشن

    • بدون نام

      كشورمون مشكل كاهش نرخ تولد رنج مي بره توو دانشكاه هامون هنوز تنظيم خانواده درس ميدن يا كلاساي اموزش قبل از ازدواج، از ميز و صندلي براي اموزش رابطه ي جنسي استفاده ميشه البته نميدونم هنوزم اينطوره يا نه:)))

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        منظورتونو نمی‌فهمم
        کاهش نرخ تولد رنج و... منبع معتبری دارید که تایید کنه
        الان تو آلمان نرخ رشد جمعیت منفیه اینقدر که شما نگرانید نگران نیستند حال انکه رشد جمعیت ایران مثبته مردم ایران از جهل و فقر رنج میبرند معنی داره ولی حرفهای شما نه
        در خصوص قسمت دوم صحبتاتون اگه به جای صندلی از چیز دیگه ای استفاده بشه این مشکل حل میشه ؟ یا اصلا فرقی نمیکنه همون صندلی هم خوبه؟

    • جمشید

      اگه از حالا با جدیت و با همکاری رسانه ها خصوصا رسانه ملی شروع کنیم شاید ۱۰ سال دیگه بتونیم این بحران را متوقف کنیم .

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        منظورتون از بحران طلاقه
        اولا اگه دونفر احساس میکنن با هم نمیتونن زندگی کنن بنظرتون بهتر نیست از هم جدا بشن و حداقل بقیه زندگیشون رو اونطور که میخوان زندگی کنن
        این بحرانی که شما اشاره میکنن مربوط به نیاز جنسی و عدم آزادی جنسی میشه
        به نحوی که چون نیاز طبیعی جوانان توسط جامعه بد و خطرناک جلوه داده میشه جوانان مجبور میشن نیازشونو برای چند سال فراموش کنن و بذارنش کنار تا ازدواج کنن ولی تو این سال ها گرسنگی جنسی به عقلشون فشار میاره و مجبور میشن ازدواج کنن حالا یا هرکی معلومه که پشیمون میشن

    • بهزاد

      بزرگترین عامل طلاق ازدواجه...:))))

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        میشه بیشتر توضیح بدین من متوجه نشدم

    • بدون نام

      الان من نفهمیدم ینی الان برای رابطه جنسی طلاق میگیرن
      میشه یکی توضیح بده ؟؟:-( :-( :-( :-(

      پاسخ ها

      • saeid

        برای نارضایتی در رابطه جنسی....

      • سراج

        سلام - اول به داد اين آقاي "بدونن نام" برسيد بعد به فكر آموزش كودكان بيفتيد !! چطور مي خواهيد كودكي كه هنوز حس جنسي نداره را آموزش جنسي بدهيد؟؟ اين روان شناس ها از كجا وارد كشور شدند؟؟

      • احمد

        خسته نباشی

      • بدون نام

        وا

      • بدون نام

        بله. یعنی به نظرتون چیز پیش پا افتاده و بی اهمیتیه؟

      • ممدرضا

        نه برای رابطه جنسی جدا نمیشن برای رابطه جنسی ازدواج میکنن بعد که همو میشناسن و با هم آشنا میشن بعد ازدواج پشیمون میشن که چرا فقط برای رابطه جنسی ازدواج کردن
        مطالبی که در متن اصلی به آن اشاره شد اگر چه آمارهای درست بود ولی استنتاج ها نادرست بودن

      • علی کریمی

        دانلود فیلم سکس سوپر

    • بدون نام

      حالا خارجیها که مشکل آموزش ندارن و آگاهی لازم رو دارن ،آمار طلاق پایین و آمار ازدواج بالاست ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خانواده هاشون رو ببین نه سلبریتی ها رو..

      • ممدرضا

        بله اوضاع اونا از ما خیلی بهتره
        من میتونم به سوئیس اشاره کنم که به نوجوانان سن16 سال آموزش داده میشه از
        همان سن هم رابطه جنسی دارن بدون انکه مسائلی مثل حاملگی ناخواسته داشته باشند
        الان تو ایران زوج هایی هستند که در ابتدای رابطه زناشویی دچار بارداری ناخواسته شدن

    • بدون نام

      من و شوهرم قربانی همون تفکری هستیم که طرفدار آشنا شدن مسایل جنسی پس از ازدواج در جوانان هستن.این فاجعه است.ما پس از 15 سال زندگی با یک دختر 14 ساله در حال طلاقیم . چون شوهرم در خانواده ای بسیار بسته بزرگ شده و افکار منجمد شده ذهنی خودش رو نتونست عوض کنه بنظر شوهرم رابطه جنسی اصلا نیاز نیست مرتب وجود داشته باشه چون ما قصد بچه دار شدن نداریم. مثل ما بسیارند و این فاجعه است . جوانان را دریابید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم به دلیل همیت مسائل از همسرم طلاق گرفتم. مسلئه زناشویی بسیار مهمه.

      • علی

        شما بهتره در مورد فیزیک مردها بیشتر مطالعه کنید
        بر خلاف زن ها مردها برای رابطه مجدد نیاز به زمان بیشتری برای ریکاوری و اماده شدن مجدد دارند انتظار شما از رابطه مرتب باید معقول باشه و با فاصله زمانی لازم برای همسرتون

      • ممدرضا

        بله بله این یکی از مشکلات است
        درحالی که باید مرد میل جنسیس بیشتر باشد ولی فرهنگ غلط ما موجب چنین اتفاقاتی میشود
        جوانانی که از سن پایین با این اوضاع اینترنت و ماهواره نیاز جنسی دارن ولی سال ها بعد با ازدواج هم نیازشون برطرف نمیشه چون پرد مادر ها انتظار دارن که زوج ها برای نشان دادن صحت و خلوص نیتشان از ازدواج باید زود بچه دار شوند رابطه جنسی قبل از ازدواج و بعد از ازدواج با بچه هم که تابو است

    • الهام

      تا وقتی توی این مملکت دخترها و پسرها از همدیگه این جور مسائلو یاد می گیرن و یه مرجع وجود نداره برای آموزش مسائل جنسی اوضاع همینه.

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        من اصلا متوجه نمیشم منظورتونو الان مشکل مد نظر شما چیه؟
        آیا یه رابطه طبیعی بین یک دختر و یک پسر نادرسته؟
        اینکه باهم حرف بزنن و سوال بپرسن نظرم بهترین راه برای شناخته چراکه هر فرد یه سری مسائلی ویژه رو داره که با مشاوره و کلاس رفتن نمیشه متوجه شد

    • علی

      این طبیعیه که بیشتر جوانان مشکل جنسی دارند .
      وقتی جنس مونث از مذکر جدا میکنند باعث میشه حتی نتونی به یه دختر رابطه کلامی صحیح پیدا کنی ... چه برسه به رابطه های صحیح دیگر بعدش تو سن 40 سالگی دختر و پسری که کاملا از هم دور بودن میان که با هم زندگی کنند این باعث میشه هیچ شناختی از هم نداشته باشند این خود یکی از عوامل طلاقه
      برید ببینید چرا تو اروپا طلاق کمه .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون اروپاییا اصلا ازدواج نمیکنن و غرائضشونو بدون ازدواج تسکین میدن

    • علی

      علت اصلی مشکلات جنسی :
      1- توقع زیاد خانمها در رابطه جنسی که علتش دیدن فیلمهای غیر واقعی پورن میباشد که ذهنیت انها را دچار اشتباه کرده
      2- نبود امکان ازدواج برای مردان در سنین پایین
      3- از دست دادن شادابی جنسی مردها بخاطر ازدواج در سن بالا

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        کاملا موافقم بجز قسمت ازدواج زودتر از موعد چرا که ازدواج زودهنگام آثار بدی رو به همراه داره و درنهایت منجر به صلاق میشه

    • بدون نام

      ایران کشور گرسنگان جنسی است که مردمانش در این زمینه حتی آموزه های ابتدایی را نمی دانند و در این مورد کاملا بی سواد هستند

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        کاملا موفقم

    • بدون نام

      يكي از مشكلات اينه كه برخي با استفاده از فيلمهاي مستهجن رابطه ي جنسي رو ياد مي گيرن و انتظارات غيرواقعي از همسرشون دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش میشد بفهمم این انتظار غیر واقعی چیه؟ چون من مجرم ولی میخوام بدونم چه چیزی از نظر طرف مقابل غیر واقعیه
        اصلا با چه معیاری انتظار واقعی را از غیر واقعی جدا میکنید؟
        جدا سوال میپرسم قصد مسخره بازی ندارم

      • ممدرضا

        خواسته های غیر واقعی فک کنم منظورتون موارد زیر باشه: اندازه های عجیب در این فیلم ها مدت رابطه. شکل و نوع رابطه. نوع پوزیشن. نوع معاشقه مکان موردنظر و شکل آن. تعداد پارتنر. استفاده از برخی وسایل و لباس ها و...وخیلی چیزهای دیگر خب خیلی هاش جزو فانتزی های جنسی شریک جنسی هستش که اون از شما انتظار داره برآورده بشه که انتظار بسیار به جایی هستش
        متاسفانه ما یه جمله رو یه جا میشنویم یا یه جا می‌خونیم بدون فکر قبولش میکنیم و واس بقیه تکرارش میکنیم

    • بدون نام

      ینی خوب پیش نمیرن یا یا بلد نیستن ؟؟؟
      ،

    • بدون نام

      بعضی چیزا محرم ادما محسوب میشه با خوندن مطالب حدسیاتی در مورد اکثر کار برا زدم خندهام گرفت این همه ادم که همسراشون قطع نخاع شدن و دارن بدون سکس زندگی میکنن اون وقت یکی به خاطر نزدیکی طلاق میگیره راهشو پیدا کنین با یک مشاور میتونین حلش کنین حتی اگر همسرتون نیاد .مصیبته والا افکار خیلیا

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        یعنی شما بحث از اساس اشتباه میبینی و اونو انکار میکنی

    • بدون نام

      مشکل از اونجا ناشی میشه که زن یا شوهر یکیشون گرم مزاجه یکی سرد .... و منتهی میشه به طلاق

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        این فقط یکی از مسائله

    • بدون نام

      اروپاییها که راحت جدا میشن ،دیگه طلاق ها رو ثبت نمی کنن !
      توی مدرنیسم آدما زود از هم خسته میشن ،تکراری میشن ،طلاق می گیرن . تعهد و مسولیت هم که خیلی کم شده که خودتو پایبند زندگی بدونی .منظورم اینه که همه ش هم مشکلات جنسی نیست.

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        این تصور شماست از واقعیت فاصله داره

    • بدون نام

      اگه کامل متن رو بخونید متوجه میشین که به جای رابطه جنسی باید رابطه عاطفی رو مطرح میکرد چون مثلا تو بخشی از مقاله گفته یکی از مشکلات اینه که مثلا بعضی از زنان مردانی که با کلام اظهار عشق میکنند رو ترجیح میدن و برخی نه و... یعنی مشکل نداشتن شناخت از همه، دوما واقعا هیچ زنی به خاطر کم بودن تعداد رابطه جنسی طلاق نمیگیره و نظراتی که اینجا گفته شد بسیار بعیده که یک زن نوشته باشه، سوما در ایران زن و شوهر ها باید بیشتر به فکر با هم بودن به غیر از رابطه جنسی باشن مثل حرف زدن، فیلم دیدن، بیرون رفتن و شناخت همدیگه که در دوران نامزدی قابل انجامه. پس بعضی ها از آب گل آلود ماهی نگیرن، مسئله اینه که زن ها و مردها ازدواج رو فقط رابطه جنسی میبینن و به علایق شخصی و عاطفی و اجتماعی همدیگه کمتر توجه میکنن یعنی معیارشون اول زیبایی جنسی بعد داشتن پول زیاد حالا در کنارشم مدرک تحصیلی، یعنی اصلا خصوصیات اخلاقی همدیگه رو به کل تعویق میندازن به بعد از ازدواج، احمقانه اینه که تا چند سال پیش تو بعضی سریال های به اصطلاح جذاب، یک دختر و پسر جوون رو نشون میداد که موقع خواستگاری به جای سوال های اساسی، در مورد رنگ مورد علاقه و غذا صحبت میکردن، این واقعا مضحکه

      پاسخ ها

      • ممدرضا

        کاملا مخالفم

    • سید مرتضی موتوری

      برای داشتن روابط جنسی دو راه وجود داره یکی ازدواج داشتن یه خانواده و یک الگو خوب بودن الگو خوب بودن مدرک نیست سالم زندگی کردن ،،، دوم صیغه که برای افراد محتاج و دست تنگه که وضعیت مالی خوبی ندارن ولی خوب شناسنامه بچه نمیدن من با 50 سال تجربه ای که دارم زنان ایران فرهنگ دوستی ندارن و بیشتر مشتقاق یک رابطه همیشگی هستن
      این طبیعی هست چون اونا احساساتشون رو برای کسی میذارن که همیشه باهاشون بمونه نه اینکه 5 ماه باشه یک سال باشه
      و دیگر نباشه و چون بیشترشون بچه دوست هستن تشکیل خانواده رو ترجیح میدن مثل عقد و عضو خانواده شما میشن
      پس کسی عضو خانواده شما قراره بشه هم شما باید پسند کنی هم خانوادت ولی دخالت الکی خوب نیست دخالت موقع ای خوب که حرف حرف حق باشه پس به این نتیجه میرسیم که دوستی نوجوانان و نونهالان منطق نداره چون اخرش بن بسته
      من تا حالا 50 بار رفتم ته بن بست ولی خدا منو برگشت داد و گفت انسان چشماتو باز کن و واقعی فکر کن
      وقطعا یک فرد معتاد نمیتونه بچه بزرگ کن و یک ادمی که خودش بیمار و خودش مشگل تربیت و اخلاق داره نمیتونه الگو باشه پس همه چیز را باید در نظر گرفت بعضی ها میگن دوستت باشه بهتره یا خانوادت باشه من میگم خانواده چرا
      چون در دوستی هیچ قانونی وجود نداره ولی در خانواده قانون وجود داره شاید دوست پسرت دست بزن داشت
      شاید دوست دخترت معتاد بود پس باید اصلاح بشیم وقتی اصلاح شدیم اون موقع میتونیم به یک زندگی ایده عال فکر کنیم
      کسی که حاظر نیست اشتباهاتشو اصلاح کنه قطعا در زندگی به موانع سختی میخوره زندگی مثل شطرنج باید بلد باشی
      با مهره های شطرنج الگو و اخلاق و تربیت های سالم بسازی

    • دکتر اعصاب و روان و روح

      من 10 مورد رو میگم این موارد باعث طلاق دعوا و خیلی از مشگلات ،،،،،،،
      1،،، شخص معتاد اول ترک بکن بعد ازدواج کن چرا چون نمیتونی الگو خوب واسه بچه خودت باشی بچه خودت مصرف کننده میشه ،،، 2،،،،بین سن 25 الی 33 ازدواج کنید بهترین وقت و انرژی و حس بالاست
      3،، یه فرد 50ساله یا 60 ساله رو اگر بخاطر پولش باهاش ازدواج کردی انتظار رابطه جنسی نداشته باش چون
      جسمش کشش نداره باید جرثقیل بیاد اینو بکشه خخخخخ 4،،،، سعی کنید بی توجهی نکنید زن ها هم نیاز به توجه دارن
      حتی با یه گل چیزای کوچیک 5،،، همش به خودت نگو اگر رابطه جنسی داشته باشم زن پول میگیره بذار بگیره تو به زن
      خودت عشق ندی پول ندی پس میخوای به موتورسیکلت من حال بدی 6،،، نحوه زندگی کردن مهمه دکوراسیون و با عشق چیدن خونه کاره زن سعی نکنید هی تو کار هم دخالت کنید هر کسی وظیفه خودشو داره 7،،،،، بیماری مغژ تون رو بهم انتقال ندهید 8،،،، انرژی منفی بهم ندهید اگر واقعا مشگل فکری و مغزی داری برو پزشک یا به زنت بگو که تو این ساعت ها حالم خوب نیست توی ساعت دیگه بیا که منجر به دعوا نشه 9،،،، به جای قانع کردن اثبات کنید به جای اینکه به ذور چیزی رو به همسرت تحمیل کنی سعی کن اثبات کنی و اگر واقعا مشگلی هست از نظر اخلاق خیلی چیزا رو بهم دیگه میتونید یاد بدهید
      10،،،، اگر شوهر شما بی تفاوت است بدانید سختی کار افسرده اش کرده است بیشتر مشگلات افسردگی های شدید هم هست
      افراد افسرده و اتیسم مثل رباط هستن گاهی هستن گاهی نیستن همش سکوت میکنن زود ناراحت نشید مثل بچه شش ساله که خیار رو از دستش میگیرن صحبت یک عمر زندگی مثل گوجه نباش محکم و همیشه عاشقانه زندگی کنید و حتی این عشقی که داری رو میتونی 6 برابر به همسرت انتقال بدی پس سر چیزای بیخود بهم مثل خروس جنگی نپرید و از خدا سپاسگذار
      باشید برای اینکه الان در کنار هم هستید خیلی ها ارزو دارن خیلی ها فقط ارزو دارن مثل شما بودن ویکی رو داشتن
      ولی صلاح و مصلحت خدایی و زندگانی ان ها اونجوری ایجاب میکنه که فعلا تنها بمونن پس همدیگر را اذیت نکنید
      اون کسی هم که مخدر استفاده میکنه اگر نمیخواد بخاطره خانواده اش ترک بکنه یا نمیتونه یا اراده این کارو نداره وضعیف هست حتما به پزشک یا NA مراجعه کنه و خودشو نجات بده و زندگی شو از حالت تخریب و افسردگی نجات بده
      طلاق واسه افرادی هست که واقعا واقعا مشگل جدی دارن مثلا طرف هر روز کتک میخوره از شوهرش یا شوهرش
      2ساله نفقه نداده پول نداده و زن در فقر کامل مشگلات جدی سر دوتا حرف کوچولو ناراحت نشید محکم باشید و قدرت ایستادگی داشته باشید و جامعه پذیر و عاشق زندگی تون باشید و سرشار از موفقعیت باشید ،،،،،،
      در زمان حال میسازم که وقتی به 10سال بعد رسیدم خوشحال باشم گذشته خویش را فراموش میکنم
      و در زمان حال زندگی میکنم و در زمان راهی راه انتخاب میکنم که درست است و در این راه با افراد حرفه ای
      مشورت هم میگیرم ،،،،، امیدوارم بوی گل سوسن بدهید و همیشه سرشار از بار الکتریکی مثبت باشید خدا نگهدار

    • ممدرضا

      آقا چه آموزشی الان که همه تو همون سن کم همه چیزو می‌دونن نکنه فک می‌کنی برای اجداد ما و پدران ماهم کلاس میذاشتن
      بحث اینه که دو نفر از روی نیاز جنسی با هم گرم و صمیمی میشن و مسائل مهم رو مد نظر قرار نمیدن البته مسائلی که برا خودشون مهمه نه اون ملاک های نامعقول فرهنگ ما
      دو نفر که در نوجوانی به سن بلوغ میرسن ده سال منتظر میمونن که این فرایند نامعقول طی بشه برن دانشگاه یه مدرک الکی بگیرن برن سرکار و بعد پول جمع کنن بعدم خونه و ماشینو از این صحبتا بعدم پسره با سوابق درخشان بره خواستگاری خانم
      اینکه دو نفر همو بشناسن یعنی رفتار های جزئی همو بدونن که مثلاً طرف وقتی میاد خونه جورابشو کجا میندازه باور کنید همین مسائل کوچک باعث طلاق میشه چرا چون طرفین همدیگرو اونجوری که میخواستن تصور کرده بودن ولی وقتی با واقعیت مواجه میشن حاضر نیستن به خاطر عشقشون و زندگیشان کوتاه بیان چرا چون به خاطر گرسنگی جنسی ازدواج کرده بودن که کاملا منطقیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج