۵۴۳۴۲۹
۲۳ نظر
۵۰۶۰
۲۳ نظر
۵۰۶۰
پ

اظهارات همسر رئیسی درباره سند ۲۰۳۰

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سند ۲۰۳۰ که حاصل همه اسناد بین‌المللی بوده همانند تیری است که به سمت خانواده شلیک می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: جمیله علم‌الهدی ظهر امروز در نشست تخصصی «تبیین شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی(ره) با رویکرد مهدوی» از سلسله نشست‌های تخصصی «صراط السوی» که به همت اداره زائران غیر‌ایرانی آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل جوامع امروز نداشتن دین نیست، بلکه سرایت نکردن دین به زندگی مردم است. رابطه دین با سیاست همانند رابطه ایمان و عمل صالح است که ارتباط زیربنایی و رو بنایی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد: باورهای دینی همواره زیربنای رفتارهای افراد متقی است. تقوا زمانی حاصل می‌شود که رفتار و تصمیمات افراد مبتنی بر باورهای اسلامی باشد.

وی سیاست را دو بخش برشمرد و تصریح کرد: یک بخش از سیاست مربوط به زندگی آحاد مردم است که ارسطو از آن به تدبیر اجتماعی یاد می‌کند و بخش دیگر سیاست مدرن است که در اصطلاح امروزی می‌توان از آن به سبک زندگی فرد و سیاست‌گذاری‌های کلان اجتماعی نام برد که این دو بخش با عنوان عرف و قوانین اجتماعی یاد می‌شود.

علم‌الهدی افزود: تئوری امام خمینی(ره) این گونه بود که بنای قوانین اصلی و شکل حاکمیت را بر دین استوار می‌کرد و در ولایت فقیه و قانون اساسی مبتنی بر اصول اساسی زندگی نیز دیانت جاری بود.

وی اضافه کرد: امروز برای اینکه دیانت ضامن خوشبختی اجتماعی شود، باید به فناوری و تعلیم و تربیت ورود پیدا کند که متاسفانه در این بخش چندان موفق عمل نکرده‌ایم. ما موفق نشدیم فناوری‌های اجتماعی، رسانه، سازمان، نظام و روابط اجتماعی و.. را براساس دیانت بنا کنیم.

رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی افزود: هنگامی که عرف بر دین تکیه نداشته باشد، در دوگانگی بین خودپسندی و عوام پسندی چرخش پیدا می‌کند. مردم گاهی مجبور هستند بنا به نیازها و تمایلات شخصی و یا گاهی بنا به دلخواه و پسند دیگران رفتار کنند و غالبا ارتباطات به این شکل است. در اینجاست که مسئله زنان جدی‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که سیاست بر دین مبتنی نشود، شکافی بین نیازهای ملی و نیازهای بومی و جهانی به وجود می‌آید و دیگر اعمال و رفتار خداپسندانه محو و ناپدید می‌شود. فرد متقی تمام تلاش خود را می‌کند رفتار و کردارش مورد پسند خداوند متعال باشد، اما فردی که تقوا مبنای سبک زندگی او نیست، بر اساس مد روز و آنچه خودش یا مردم می‌پسندند، زندگی می‌کند.

وی اضافه کرد: این مسئله شاید به ظاهر مشکلی نداشته باشد، اما معضل اساسی هنگامی رخ می‌دهد که متوجه می‌شویم نظام سلطه جهانی و باندهای ثروت و قدرت دست به نیازسازی می‌زنند.

تئوری امام(ره) اختلال در جامعه جهانی ایجاد کرد

علم‌الهدی در ادامه عنوان کرد: امام خمینی(ره) زمانی ظهور کرد که جامعه جهانی یک دستی وجود داشت. تئوری اصلی امام(ره) اختلال در جامعه جهانی ایجاد کرد و در مقابل تمدن ملحد، تمدنی بنا کرد که بر مفهوم تقوا و ایمان و عمل صالح استوار شد.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، با بیان اینکه لبه تیز دشمنی امام خمینی(ره)، از همان ابتدا آمریکا بود، گفت: «کشف الاسرار» نخستین اثر امام خمینی(ره) است، جهت‌گیری ایشان در این کتاب ارزشمند به نظام تمدن مدرن بود و این تمدن را زیرسئوال برد. در اصل مبارزه با شاه یک امر مقدماتی به شمار می رفت. مسئله محلی نبود بلکه جهانی بود.

وی ادامه داد: جامعه منتظر جامعه‌ای است که سیاست مبتنی بر دین دارد و هدفش جلب رضایت حق تعالی است و این نگاه همواره با مقابله جامعه جهانی به دو صورت استانداردسازی و نیازسازی روبه رو بوده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه مردم خیلی شبیه به هم هستند، گفت: این مسئله نشان می‌دهد برخلاف اینکه همواره از تنوع و تفاوت یاد می‌شود، همه با یک مدل و شکل استانداردسازی شده‌اند. به نظر می‌رسد نظام سلطه جهانی و باندهای قدرت و ثروت به راحتی عرف و قوانین را استاندارد کرده‎اند.

وی تصریح کرد: نظام سلطه به شدت به دنبال نیازسازی است. امروزه نیاز کنسرت جای نیاز به اشتغال را گرفته است، همچنین نیاز به ازدواج جایش را به رهایی و بی‌حیایی داده و نیاز به تولید جای خود را به مصرف گرایی داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: بر خلاف آنچه دین به عقلانیت تاکید دارد، باندهای ثروت و قدرت این مسیر را بر عکس طی می‌کنند و از استعدادهای عقلانی کاسته و هوای نفس را دنبال می‌کنند. نهایتاٌ ما به جای اینکه انسان و فرد موثری باشیم، تبدیل به سمپاد نظام توسعه جهانی شده‌ایم. ذائقه ما تغییر پیدا کرده است. اگر در این مسیر جلو برویم، از تئوری امام خمینی(ره) بازگشت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در تئوری امام خمینی(ره) علما در ایجاد علم و زنان در پرورش نسل منتظر، نقش پیشرو را داشتند، تصریح کرد: متاسفانه از ظهور امام خمینی(ره) تاکنون، در مدارس و دانشگاه‌ها، برای پرورش نسل منتظر و تعمیق باورهای دینی کار جدی انجام نشده است.

اهمیت جایگاه خانواده در اسلام

علم‌الهدی گفت: اگر امروزه دیده می‌شود که نسل سومی‎ها وارد بحث دفاع از حریم حرم می‌شوند، نشانگر تربیت صحیح و درست در خانواده‌هاست. اینجاست که نقش زنان بیشتر دیده می‌شود. برخلاف باندهای ثروت و قدرت که تمام تلاش خود را می‌کنند تا رفتاری یکسان و استاندارد و براساس نیازهای خودشان بازسازی کنند، نقش خانواده‌ها در اینجا پررنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سند ۲۰۳۰ تصمیم دارند که نهاد خانواده را نابود کنند، افزود: نهاد خانواده در اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، به همین منظور تمام کشورها کانون خانواده را در جوامع اسلامی نشانه گرفته‌اند. سند ۲۰۳۰ که حاصل همه اسناد بین‌المللی بوده همانند تیری است که به سمت خانواده شلیک می‌شود.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی ابراز کرد: امیدواریم با پیامی که مقام معظم رهبری مبنی بر توقف اجرایی شدن این سند اعلام کردند، اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شود. این سند بخش نظارتی بسیار قوی دارد و هدف این سند کشورهای مسلمان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لابد اينگليسى هم صحبت كردن!

    • بدون نام

      بس کنید اینقدر چوب لای چرخ دولت نگذارید بجای کمک به دولت تخریب میکنید چطوری باید بفهمید شما جایگاهی ندارید بین مردم

    • محمد

      تا یکی حرفی میزنه چوب لای چرخ دولت دولت اصلا چرخی هم دارد که بچرخد تا حرف حسابی هم کسی میزند یک عده بی رمق علکی خوش فقط یاد گرفتن باز چوب لای چرخ نمی دانند کدام چرخ .چرخ اقتصاد که خورد شده چرخ فرهنگ که همش چالی داره اخه کوم چرخ

    • صبا

      خوب بود ایشون باانگلیسی سلیس خود این سخنان را به گوش جامعه بین المللی میرساندند تا همگان از فرمایشات ایشان مستفیذ گردند

    • بدون نام

      معلوم می شود ایشان اصلا کتاب کشف اسرار امام خمینی را نخوانده است
      ایشان در این کتاب جواب اشکالات حکمی زاده به تشیع را داده اند و کناب کلامی در مباحث اعتقادی است

    • بدون نام

      دولت چرخ داره.بدون چشم تعصب و تحجر نگاه کنی میبینی

    • ناشناس

      شما دیانت را تقویت کنید ودیانت را تقویت کنید و بکنید بقیه درست میشوندازعمل اخلا ص است که همه چیز درست میشود خواهشا" اینقدر از سیاست دم نزتید

    • بدون نام

      حالا که رئیسی رای نیاورده همه کارشناس شدند بنام دیدگاه امام ولی خالی کردن دل پر

    • بدون نام

      چرخ فرهنگ توسط تتلو فعال هست باپشتیبانی حاج آقا رییسی

    • بدون نام

      ایشان قطعا با تسلط که به زبان انگلیسی دارند به اصل سند دست رسی داشته و مطالب را به خوبی متوجه شدند. ما که در سند هر چه گشتیم چنین مطالبی را نیافتیم . جالب آنکه اصل این سند را اغلب نشریات و سایت منتشر کرده و اغلب مردم از آن اطلاع دارند . معلوم نیست این دوستان به چه علت اینقدر اصرا به اعلام مطالب خلاف واقع در خصوص این سند دارند. امان از عوام فریبی

    • بدون نام

      حالا کی نظر ایشون رو خواسته

    • بدون نام

      شما شاید چشم بصیرت داشتید و دارید که چرخ های دولت دیدید.

    • بدون نام

      اینکه از هر جناح و مسلکی مطلب میذاری خیلی خوبه برترین ها، ولی خواهشاً از هر بی سوادی اظهار فضل منتشر نکن!

    • بدون نام

      این ایرادای بنی اسراییلی چیه میگیرید،هرکسی میتونه برا ریاست جمهوری کاندید بشه دلیل نمیشه کسی رای نیاورد انقد خرابش کنیم، ایشون استاد هستند وقابل احترام، به چشم دشمن چرا نگاه میکنید، حرفای منطقی بزنید و شنوای حرف منطقی باشید، خانم علم الهدی یفرد تحصیلکرده هستند

    • بدون نام

      دولت همینجوریش چرخش داره میلنگه نیاز به چوب نداره دیگه، اصلا چرخی داره که بلنگه؟ الحمدلله همه چرخارو ازکار انداخته خود دولت ، علی برکت ا....

    • بدون نام

      اتفاقا اززمانیکه روحانی رای آورده همه سیاستمدار شدن ، کاری به درست و غلط کارهای دولتم ندارن فقط دفاع بیجا میکنن، اگه محاسن دولت روحانی رو میبینید منکر معایبشم نشید و منصفانه قضاوت کنید

    • بدون نام

      وقتی در کشور خودمون داره صحبت میکنه نیازی به انگلیسی حرفزدن نیست ، فقط یدوخط بگید روحانی برامون صحبت کنه، نگیدبرو سرچ کن ببین که اگه سرچ کنم خیلی مطالب دیگم راجع به روحانی دستم میاد

    • انصاف

      رای نیاورده نظرکه داره عادت کردین به نام دولت تحمل شنیدن حرف درست راهم ندارین چهارسال هم تموم میشه شما بس کنید توی این مملکت آدم های خوب بسیارند خوشی های کاذب ومردم فریب هم تمام میشه مردم مشکلات اساسی دارند بی شفلی وفقر ودروغ بیداد میکنه برنامه هایی چون برجام ها‌و۲۰:۳۰ ها ریشه جامعه را درمیاره دسترنج شهدا که نظام اسلامی بود درخطر ه دقت کنید خدارادرنظر بگیرین وقتی کسی اظهار نظری کرد نگید چوب چرخ دولت میکنه دولت هم به فکر مردم وجامعه باشه دوست عزیز ایران اگرآباد باشه برای همه است اگرخراب هم باشه برای همه است برای ایران خون ها داده ایم

    • موسوی

      کار مملکت بکجا کشیده شده هرچی بیسواده واسه ما اظهارنظر میکنه...بابا انتخابات تمام شد دست از اینکارهاتون بردارید... مردم شمارو نمیخوان

    • بدون نام

      در جواب دوست که نه دشمنمون که گفت اینا جایی بین مردم ندارن
      باید بگم بین مردم جا دارن بین شما ها جا ندارن

    • بدون نام

      واقعا از این که به همسر این خانم باسواد و فهمیده رای دادم خوشحالم . سند ننگین ۲۰۳۰ نباید در ایران اجرا شود و اقداماتی که تا بحال انجام شده نظیر حذف مفاهیم شهید و شهادت از کتب درسی باید اصلاح شود

    • بدون نام

      شما که سندو خوندیو چیزی پیدا نکردی مطمئنم ی کلمه انگلیسی بلد نیستی حرف مفت میزنی روحانی هم خیلی خوب حرف میزنه انگلیسی خخخخ واقعا مسلطه

    • سینا

      استاد بیسوادی که بدون مطالعه حرف بزنه باید اخراجش کرد. بیچاره دانشجوهاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج