۵۴۳۴۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یادداشت: شماره ۱۰ یووه روی نیمکت است

برای شهروندان تورین، بودن در یک طرف مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان، آنقدر مهم و وجداور است که کل شهر در روز بازی حال و هوای فوتبال پیدا کند و عبارت "فورزا یووه" را چند ثانیه یک بار بشنوی.​​​​​​​

ورزش سه: برای شهروندان تورین، بودن در یک طرف مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان، آنقدر مهم و وجداور است که کل شهر در روز بازی حال و هوای فوتبال پیدا کند و عبارت "فورزا یووه" را چند ثانیه یک بار بشنوی.​​​​​​​
بزرگترین میدان مرکز شهر یعنی "سن کارلو" اماده پخش زنده بازی از پرده بزرگ میشود. امشب در این میدان شاید هیجان کم نظیری تجربه شود اما قطعا برای تماشای دقیق فینال، محل های خلوت تر و مناسب تری پیدا میشود. در "ویا روما" که خیابان منتهی به میدان سن کارلو باشد، مهمترین کالای فروشی، پیراهن و پرچم و شال های یووه است. فروشگاه اصلی باشگاه یوونتوس در خیابان گریبالدی هم یکی از شلوغ ترین روزهای سال را تجربه میکند و در ساعات ابتدایی روز، صف خرید به بیرون از فروششگاه کشیده شده است. این جادوی فوبتال است؛ جادویی که چندین شهر را در یک روز به شکل خود درمی اورد. همه هم راضی هستند. روزنامه توتو اسپورت ایتالیا امروز گزارش داده که "یووه-رئال پربیننده ترین بازی سالهای اخیر لیگ قهرمانان خواهد شد و دست کم ۲۰۰ میلیون نفر از تلویزیون این بازی را خواهند دید." اعداد دیگری هم در کار است. از جمله "درامد دست کم ۵۳ میلیون یورویی شهر کاردیف ولز از میزبانی فینال". اما خود بازی:
یادداشت: شماره 10 یووه روی نیمکت است

یک ورزش انفرادی ضربدر ۱۱

مهمتترین نکات در فلسفه فوتبال شما چیست؟ سال پیش در همین روزها بود که سردبیر کوریره دلو اسپورت روی یک کاناپه کنار الگری نشست و این یکی از پرسش هایش از سرمربی تیم قهرمان ایتالیا در مصاحبه یی بلند بود. پاسخ الگری: "من میتوانم ساعتها درباره نحوه کارم حرف بزنم و مطمئن هستم که باز هم کسی نمیتواند مانند خودم کارهایم را اجرا کند چون فاصله میان ایده و اجرا زیاد است اما بگذارید اینجوری بگویم که فوتبال برای من یک ورزش انفرادی است و هرچند ۲۲ نفر توی زمین در بازی مووثر هستند اما بدنه بازی متاثر از سرنوشت دوئل های نفر به نفر است. پس برای من خیلی مهم اسست که تک تک بازیکنان را بتوانم اماده بازی کنم. اگر در یک بازی ۸ باریکن شما کاملا اماده و سرحال باشند، احتمال موفقیت تان خیلی زیاد است." مربی ای که چنین نگاهی به فوتبال داشته باشد، طبیعی است در زمینه امار و انالیز توجه ویژه به امار فردی داشته باشد. روزنامه‌توتو اسپورت در شماره امروزش مصاحبه یی تازه از الگری منتشر کرده و از قول او نوشته: "برای من امار دوئل های تن به تن و البته دوئل های هوایی خیلی مهم است‌ . برای همین کاسیمیرو از نظر من مرد سرنوشت ساز رئال است. او بهترین امار در میان رئالی ها در دوئل ها را دارد. کاسیمیرو بازیکنی است که ضامن ایجاد تعادل در بازی تیم است."
یادداشت: شماره 10 یووه روی نیمکت است

فشرده بمانید، فشرده

الگری‌معروف است به استفاده از واژه compattezza یا همان "فشردگی" در مصاحبه هایش. تاکید او روی فشرده ماندن طولی تیم اش در جریان بازی، فقط تاکیدی روی بعد فنی و تاکتیکی نیست. کلمه "فشردگی" یا صفت "فشرده" تاکیدی روی اتحاد تیم هم هست. فشردگی نسبی تیم در جریان بازی، غالبا نشانه یی از اتمسفر خوب تیم بیرون از زمین است. و این یکی از مولفه های مهم فلسفه فوتبال الگری است. "ادریانو باکونی" انالیزور سابق اینتر که حالا ستاره تلویزیون و رسانه های نوشتاری ایتالیا در تحلیل فوتبال است، امروز در یادداشتی دو صفحه یی در روزنامه‌توتو اسپورت با تیتر "اینجوری بازی خواهند کرد" یک بخش را اختصاص داده به همین موضوع: "انرژی روانی-فیزیکی بازیکنان با گذر زمان تغییر میکند و در این زمینه یووه اشکارا قویتر از رئال است و معمولا میتواند برای مدت بیشتری فشردگی اش را حفظ کند. رئال چه در زمینه پرسینگ از بالای زمین و چه انجام دفاع پرتعداد مقابل توپ برای مدت طولانی، ضعیف تر از یووه است اما سرعت پاسهای رئال و تغییر متناوب سمت بازی هنگام مالکیت توپ، میتواند سلاح خوبی برای رئال باشد که بتواند فشردگی‌ یووه را بشکند."
یادداشت: شماره 10 یووه روی نیمکت است

برتری عددی در کناره ها یا گردش توپ در وسط زمین

امروز با همکارم '"ماریو ساوو" مدیر موسسه انالیز AIAPC در ایتالیا و برنده جایزه "ایده برتر انالیزفوتبال در باشگاه منچسترسیتی در سال ۲۰۱۶" هم صحبت کردم. این انالیزور برجسته می گوید: "در فصل اخیر، تفاوت اساسی میان تیم های اول و دوم اسپانیا یا تیم های پایین تر را کیفیت بازیکنان رئال و بارسا ایجاد کرده و به خصوص در مورد رئال اینجوری است که سطح کیفیت انفرادی عالی بازیکنان این تیم اغلب حریفان را تحت تاثیر قرار می دهد. امشب هم رئالی ها از همان اوایل بازی به دنبال ایجاد برتری عددی در کانال های کناری و تغییر جریان بازی با توپ از کناره ها به عمق هستند تا در مساحت های کوچک نزدیک باکس حریف، حملات شان را به نتیجه برسانند. و احتمالا رویکرد کلی الگری تنگ کردن فضاها در کانالهای مرکزی و بیشتر کردن مدت گردش بازی با توپ در کانال های میانی در مقایسه با گردش توپ در کناره هاست. هر رویکردی که غالب شود، آن تیم شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت. از نظر تاکتیکی الگری و یووه برتری به زیدان و رئال دارند اما در فینال اروپا مولفه های زیادی میتوانند سرنوشت ساز شوند. یووه امشب مهمترین ضورت تاکتیکی برایش سریع بودن در انتقال از حمله به دفاع است: کاری که اگر به سرعت انجام نشود، باید بهای سنگین اش را بدهند."
یادداشت: شماره 10 یووه روی نیمکت است

یکی از نویسندگان کوریره دلو اسپورت امروز الگری را به "یک شماره ۱۰ روی نیمکت" تشبیه کرده و نوشته که "رئال در زمین چندین ستاره دارد و یووه روی نیمکت اش یک شماره ۱۰ باهوش نشسته است." این یک فینال بزرگ است؛ فینال ها میتوانند کلانشهرها را در جاهای‌مختلف جهان به شکل استادیومو به شکل ذات فوتبال دربیاورند. همینطور که الان بیرون این کافه در خیابان کارلو آلبرتو تورین، صدای آواز چندین هوادار یووه شنیده میشود؛ آوازی که چند ثانیه یکبار به وقت تکرار ترجیع بندش، خوانندگان اش را متحد و مصمم تر نشان میدهد، که میخوانند: "Juve per sempre sara…Juve per sempre sara…juve per sempre sara".. یعنی "یووه تا ابد خواهد بود..یووه تا ابد خواهد ماند...." مفهومی که همین الان در همین ساعات، چیزی شبیه آن در شهر مادرید در دل یک شعر اسپانیایی برای رئال مادرید دارد تکرار میشود و به گوش مردم میرسد.

فرزاد حبیب اللهی- آنالیزور پرسپولیس و روزنامه نگار آزاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج