۵۴۳۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شهاب اکبری از فعالیت های این روزهایش می گوید:

با چاووشی یک آهنگ برای تلویزیون می سازیم

یکی از سرشناس ترین تنظیم کننده های حال حاضر ایران شهاب اکبری است. او همگام با محسن چاووشی و محسن یگانه کارش را آغاز و پله های ترقی را همراه با آنها طی کرد.به سراغ او رفتیم و در مورد حال این روزهایش با او چند دقیقه ای صحبت کردیم.

با چاووشی یک آهنگ برای تلویزیون می سازیم

روزنامه تماشا: یکی از سرشناس ترین تنظیم کننده های حال حاضر ایران شهاب اکبری است. او همگام با محسن چاووشی و محسن یگانه کارش را آغاز و پله های ترقی را همراه با آنها طی کرد و امروز به عنوان یکی از شاخص ترین ها در حوزه کاری خود شناخته می شود. شهاب این روزها به قول معروف چراغ خاموش تر از همیشه کار می کند. به سراغ او رفتیم و در مورد حال این روزهایش با او چند دقیقه ای صحبت کردیم.

با چاووشی یک آهنگ برای تلویزیون می سازیم

به نظر می رسد این روزها کم کارتر از گذشته هستی، قبول داری؟

- راستش در این زمینه با تو هم عقیده نیستم. اینکه کاری از من منتشر نمی شود دلیل بر این نیست که کم کارم! خیلی از کارها هست که سنگین و زمانبر است و تو مجبوری وقت بیشتری برای آن صرف کنی. از نظر دیگران که جزئیات کارهای من را نمی دانند شهاب اکبری این روزها کم کار است اما من به شدت مشغول کار هستم و این روزها تمرکزم روی آلبوم مهرداد شهسوارزاده و حمید عسکری است.

پارسال در سه آلبوم موفق «من خود آن سیزده ام»، «حباب» و «دلت با منه» حضور داشتی، خودت به کدام یک از این آلبوم ها تعلق خاطر بیشتری داری؟

- من هر سه آلبوم را دوست دارم اما به شخصه «من خود آن سیزده ام» را بیشتر می پسندم و فکر می کنم موفق تر بود. این آلبوم از نظر حس و حال و سلیقه، بیشتر به من نزدیک بود.

تو در آلبوم «حباب» نقش پررنگی داشتی اما این روزها یکسری تنظیم کننده جدید مثل گروه پازل و مهران عباسی به تیم کاری یگانه اضافه شده اند که فعلا در حال همکاری با آنهاست. حضور این افراد باعث کمرنگ تر شدن همکاری تو و محسن یگانه خواهد شد یا خیر؟

- همکاری ما به قوت خود باقی است و فکر نمی کنم همکاری های جدید محسن یگانه در زمینه تنظیم، خدشه ای به کارهای مشترک ما وارد کند. فکر می کنم گاهی لازم است انسان فضاهای جدید را تجربه کند و فکر نمی کنم این موضوع لطمه ای به دوستی و همکاری که بین من و محسن وجود دارد، وارد کند.

به همکاری با مهرداد شهسوارزاده اشاره کردی، با توجه به اینکه همیشه با خواننده های پرطرفدار همکاری داشته ای، حضور در این آلبوم برایت ریسک محسوب نمی شود؟

- من همیشه اهل ریسک هستم و از این موضوع ترسی ندارم. خواننده های معروف مخاطبان خودشان را دارند و این برای من خیلی با ارزش است که مهرداد بتواند کار موفقی ارائه دهدت و مخاطبان زیادی برای خودش جذب کند.

چه پیش بینی از آلبوم مهرداد شهسوارزاده داری؟

- واقعا نمی توان نتیجه کارهای موسیقی را پیش بینی کرد. خودت می دانی که سیستم ایران و مردمش با همه جای دنیا متفاوت است و اینطور نیست که تو ایده ای را در کار پیاده کنی و مطمئن باشی که مردم از آن استقبال خواهند کرد. ما تلاش خودمان را انجام داده ایم و همه کارهایی که باعث می شود یک آلبوم به موفقیت برسد را در آلبوم لحاظ کرده ایم. مهرداد دوست بسیار خوب من است و تقریبا هر کاری که از دستم برمی آمده برای آلبومش انجام داده ام.

با چاووشی یک آهنگ برای تلویزیون می سازیم

بعد از زلزله آذربایجان یک تک تراک در این مورد منتشر کردی و نشان دادی می توانی خواننده خوبی هم باشی، به خواننده شدن فکر می کنی؟

- چند هفته پیش یکی از خبرگزاری ها خبر انتشار آلبوم من را منتشر کرده بود که اساس خبر نسبتی با واقعیت نداشت. گاهی بعضی از اهالی رسانه می خواهند مطلبی بگیرند و روی خروجی سایت یا روزنامه شان قرار دهند. آن خبر مربوط به مصاحبه ای بود که خبرنگار آن خبرگزاری با علیرضا شهاب (خواننده) انجام داده بود و در نهایت مطلب را با اسم و عکس من منتشر کرده بودند. در هر صورت باید بگویم فعلا نگاه جدی به خوانندگی ندارم ولی اگر فرصتی شود بدم نمی آید هر از چند گاهی تک آهنگ منتشر کنم.

چاووشی این روزها در حال همکاری با بهروز صفاریان است، با این تفاسیر تو در آلبوم بعدی محسن حضور نداری؟

- واقعا از الان نمی توان در مورد این موضوع اظهارنظر دقیقی داشت. الان اینطور نیست که خواننده ها از قبل به این فکر کنند که ما در این آلبوم با فلانی و فلانی کار خواهیم کرد. دوستان معمولا کار را آغا زمی کنند و در مسیر بعضی ها از پروسه آلبوم حذف می شوند و عده ای به آلبوم اضافه می شوند و در نهایت کار نهایی می شود. فعلا بین من و محسن چاووشی عزیز صحبتی در مورد همکاری در آلبوم بعدی انجام نشده اما اگر این اتفاق بیفتد با کمال میل قبول می کنیم.

پس فعلا نباید منتظر آهنگ جدیدی از تو و محسن باشیم.؟
- یک تراک هست که قرار است با موضوع جنگ برای تلویزیون ساخته شود که احتمالا کارهایش را به زودی با محسن چاووشی آغاز خواهیم کرد.

سال 90 که با هم مصاحبه داشتیم گفتی دوست داری با محسن چاووشی به عنوان رهبر ارکستر روی استیج حاضر شوی، به نظر می رسد چاووشی بهروز صفاریان را به عنوان رهبر ارکستر انتخاب کرده، در این مورد چه نظری داری؟

- واقعا برای من فرقی ندارد و نکته حائز اهمیت این است که این اتفاق بیفتد و محسن چاووشی کنسترش را برگزار کند. بهروز دوست خیلی خوب من است و هیچ فرقی نمی کند. کدام یک از ما همراه محسن روی صحنه حاضر شویم. فکر می کنم اول باید به این فکر کنیم که محسن تصمیمی برای کنسرت دارد یا خیر.

تو که دوست نزدیک محسن هستی فکر می کنی محسن در این مورد تصمیمی دارد یا نه؟

- من دوست نزدیک محسن هستم اما از آنجایی که انسان عجیب و غریبی است نمی توانم به صورت قطعی بگویم می خواهد این کار را انجام دهد یا خیر. (خنده)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج