۵۴۴۱۸۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پیش بینی رونق ملایم در بازار مسکن

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان این که شوک‌های قیمتی در بازار معاملات مسکن منتفی است، گفت: پیش بینی ما رونق ملایم بازار معاملات مسکن در سال جاری است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان این که شوک‌های قیمتی در بازار معاملات مسکن منتفی است، گفت: پیش بینی ما رونق ملایم بازار معاملات مسکن در سال جاری است.
علی چگنی افزود: بازار مسکن تقریبا نزدیک به ۴ سالی است که در رکود بسر می برد و این اتفاق عمدتاً محصول شوک‌های قیمتی و تبعات ناشی از آن بوده که در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ در بازار مسکن ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه از اوایل سال ۹۲ به لحاظ معاملات، بازار مسکن، وارد رکود شد که این عامل نیز به دلیل کند شدن روند صدور پروانه ساختمانی اتفاق افتاده و تداوم یافت، یادآورشد: سال ۹۵ به دلیل آنکه روند نزولی صدور پروانه ساختمانی متوقف شده بود، رونق نسبی را در بازار معاملات مسکن شاهد بودیم.
به گفته این مقام‌ مسئول در وزارت راه وشهرسازی، قیمت‌ها در این ۴ سال به لحاظ اسمی نسبتاً، ثابت بوده یا اینکه بین ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته، اما قیمت‌های واقعی مسکن، روند کاهشی تا حدود ۲۷ درصد نسبت به تورم را نیز تجربه کرده است.
چگنی تصریح کرد: افزایش شدیدی را در قیمت‌های مسکن چه در فروش و چه در اجاره ‌بها نخواهیم داشت، اما افزایش ملایم در حد تورم قابل پیش بینی است و باید توجه کنیم که سه مولفه اثرگذار بر روی قیمت اجاره بها عبارت از تورم، قیمت ملک و درآمد خانوارهاست، با توجه به اینکه، تورم کاهش یافته و قیمت ملک نیز تقریبا ثابت باقی ‌مانده است، انتظار نمی رود در بخش اجاره بها افزایش زیادی اتفاق بیافتد.
چگنی با اشاره به اینکه بیشترین تغییرات اجاره بها معمولاً بین خرداد ماه تا پایان تابستان اتفاق می افتد و رصد تحولات بازار اجاره در این مقطع بیشتر مورد توجه قرار می گیرد افزود: عرضه مسکن در عدم افزایش اجاره‌بها تاثیر خواهد داشت و فعلاً در این حوزه شاهد افزایش چشمگیری نیستیم.
آمارها نشان می دهد که پیش زمینه رونق بازار مسکن در کشور فراهم شده است و وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند افزایش پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید و ساخت مسکن، گفت: علایم موجود در بازار حاکی از رونق بازار خرید و فروش مسکن در سال جاری است.

عباس آخوندی افزود: در سال گذشته بانک مسکن برای ساخت ۱۳۳ هزار واحد تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با سال ۹۴ بیش از ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بانک مسکن در سال 95 برای خرید 142 هزار مسکن تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با سال 94 بیش از 74 درصد رشد داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ghdrt

      خواهشا به مردم دروغ نگید مستاجرا را بدبخت کردین 20درصد امسال افزایش اجاره بها داریم هیچ کس رهن نمیده بخاطر سود کم بانکها همه اجاره میخوان

    • بدون نام

      هی میگین مسکن در رکود است ولی نمیدونم این چه قانونی که مالکین هرسال باید اجاره رو افزایش بدن یعنی تو این مملکت کسی به فکر مستاجرین بینوا نیست آیا این اجاره هایش سرسام آور ارزش حقیقی ملکشونه نرخ اجاره هم اصولی داره این نمیشه که هر مالکی هر مبلغی که دلش میخاد براش فایل کنم کی به داد مستاجر ین بیچاره باید برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج