۵۴۴۸۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کدام کشور سریع‌ترین رشد تولید علم را دارد؟

بر اساس گزارش نهادهای رسمی بین‌المللی و نشریات انگلیسی و صهیونیستی، ایران سال گذشته رتبه نخست رشد تولید علم در قاره آسیا و جهان را داشته است.

تسنیم: بر اساس گزارش نهادهای رسمی بین‌المللی و نشریات انگلیسی و صهیونیستی، ایران سال گذشته رتبه نخست رشد تولید علم در قاره آسیا و جهان را داشته است.
کدام کشور سریع‌ترین رشد تولید علم را دارد؟

نشریه انگلیسی یونیورسیتی ورلد نیوز در گزارش سال ۲۰۱۶ خود درباره رشد علمی در قاره آسیا، «ایران» را در صدر رتبه‌بندی رشد تولید علم معرفی کرد.

این نشریه همچنین درباره ایران اینگونه نوشت «کشوری متمدن که در دو دهه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های علم و آموزش تجربه کرده است».

این در حالی است که آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) نیز در سال گذشته میلادی اعلام کرد «ایران از دهه ۱۹۹۰ میلادی، پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه آموزش عالی و فناوری داشته است؛ میزان تولیدات علمی ایران در جهان از ۰.۰۷ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است.»

همچنین آنکتاد گفت «در منطقه خاورمیانه نیز، سهم ایران از تولیدات علمی از ۳.۵ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۲۸.۶ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است.»

روزنامه جروزالم پست رژیم صهیونیستی نیز با اقرار به رشد علمی ایران نوشته است «تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی از زمان انقلاب اسلامی تا کنون بیش از ۲۰ برابر شده است؛ رشد حضور در رشته‌های فنی مهندسی در ایران بسیار قابل توجه بوده است؛ ایران بر اساس اعلام سایت تامسون رویترز سریع‌ترین رشد تولید علم را در جهان دارد.»

این روزنامه در مورد تأثیرات تحریم بر رشد علمی ایران هم گفته است «اعمال تحریم‌های اقتصادی بر ایران عامل اصلی و مهم در رشد علمی ایران بوده است؛ بر اساس اعلام یونسکو، تحریم‌های اعمال شده بر ایران باعث سرعت بخشیدن به تغییر اقتصاد منبع بنیان به اقتصاد دانش‌بنیان شده است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج