۵۴۴۸۶۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پورابراهیمی: تیم اقتصادی کابینه جوان شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار اولویت‌بخشی به تعیین اعضای تیم اقتصادی کابینه دوازدهم بر مبنای جوانگرایی، توانمندی و تخصص شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار اولویت‌بخشی به تعیین اعضای تیم اقتصادی کابینه دوازدهم بر مبنای جوانگرایی، توانمندی و تخصص شد.

محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: انتظار می رود دولت اعضای تیم اقتصادی کابینه را با اولویت نیروهای جوان، توانمند، با نشاط، متخصص و عالم به موضوعات تخصصی تعیین کند.

وی افزود: ما آینده اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی می کنیم و امیدواریم که گره های اقتصادی با همین رویکرد برطرف شود. قطعا ظرفیت مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز برای حل مشکلات در کنار دولت خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر ضرورت اولویت دادن به نظام بانکداری در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: درخواست ما از رئیس جمهور این است که تصمیمات در حوزه نظام بانکی کشور را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهد. ما چند سال است با پدیده موسسات غیرمجاز و یا بازار غیرمتشکل پولی مواجه هستیم و متأسفانه تمام اقداماتی که دولت باید در بخش کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور انجام می‌داد و اثر خود را در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و کاهش نرخ تأمین مالی در کشور می‌گذاشت، اتفاق نیفتاده است.

پورابراهیمی یادآور شد: در حال حاضر تورم تک رقمی شده اما نرخ سود سپرده‌ها و وام‌های بانکی همچنان در یک رقابت ناسالم بین بازار متشکل پولی و بازار غیرمتشکل قرار دارد که این شرایط به دلیل ضعف نظارتی بانک مرکزی در اقتصاد کشور ایجاد شده و شرایط خاصی را در اقتصاد به وجود آورده که آثار و تبعات منفی آن در اقتصاد ایران مشخص است.

وی خاطر نشان کرد: تمام زحماتی که بابت کاهش نرخ تورم انجام شده اگر خود را در زمینه نرخ تامین مالی در اقتصاد کشور نشان ندهد، آثار و تبعات حل مشکلات اقتصادی و بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور نمایان نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: لازم است دولت تعیین تکلیف مصوبات شورای پول و اعتبارات را برای کاهش نرخ سود بانکی در دستور قرار دهد و آثار آن را در اقتصاد کشور ببینیم، متاسفانه امروز بنگاه های اقتصادی به دلیل رقابت ناسالم با نرخ های بالای ۲۵ درصد تامین مالی می کنند و نرخ تورم تک رقمی با تامین مالی بالای ۲۵ درصد به جز نابودی بنگاه های اقتصادی به هیچ نمی انجامد.

پورابراهیمی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بانک مرکزی بر موسسات اعتباری مثل کاسپین اظهار کرد: امروز در کمیسیون اقتصادی بررسی وضعیت موسسه کاسپین با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مسئولین ارشد بانکی در دستور کار قرار دارد و ما انتظار داریم حل مشکلات کاسپین با نظارت جدی بانک مرکزی عملیاتی شود.

وی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مبنای عمل برای حل مشکلات اقتصادی عنوان و تاکید کرد: دولت با توجه به اقدامات چهار ساله اول برنامه ریزی جدی را برای اجرایی شدن این سیاست ها در دستور کار قرار دهد تا با همکاری دولت و مجلس در چهار سال پیش رو گامهای موثری را برای حل مشکلات اقتصادی برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرمانی

      آقای پور ابراهیمی شما هر روز به نوعی رنگ عوض میکنی یک سال پیش از عملکرد اقتصادی دولت و سیاست خارجی آقای روحانی حمایت میکردی نمی دونیم چی شد در ایام انتخابات شدی مخالف سیاست های اقتصادی دولت و طرفدلر پر و پا قرص رییسی حالا که تیرتان به سنگ خورده بلز شدی طرفدلر دولت و سیاست های اقتصلدی دولت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج