جاباما
۵۴۴۸۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تولید خاک مصنوعی مشابه خاک کره ماه

شرکت آمریکایی"صنایع اعماق فضا" (Deep Space Industries)، خاکی (dirt) تولید کرده که شبیه مواد موجود بر روی سیارک‌ها و کره ماه است. این شرکت به تازگی ۳.۵ گالن(۱۳ لیتر) از این خاک را تحویل ناسا داده است.

ایسنا: یک شرکت متخصص در حفاری سیارک‌ها، خاکی (dirt) تولید کرده که شبیه مواد موجود بر روی سیارک‌ها و کره ماه است. به نقل از دیلی‌میل، شرکت آمریکایی"صنایع اعماق فضا" (Deep Space Industries) به تازگی ۳.۵ گالن(۱۳ لیتر) از این خاک را تحویل ناسا داده است.
تولید خاک مصنوعی مشابه خاک کره ماه

می‌توان از خاک فضایی شبیه‌سازی‌ شده برای آزمایش فناوری‌های فضایی مانند فناوری‌های دخیل در استخراج فلزات جهت چاپ سه‌بعدی اشیا، تولید اکسیژن برای پشتیبانی از حیات و بررسی اثرات بالقوه ذرات غبار ماه و سیارک‌ها بر روی سلامتی انسان بهره برد.

صخره‌های موجود بر روی اجرام کیهانی "سنگ پوش"(regolith) نام دارند و می‌توان با استفاده از فهرست خاصی از مواد حفاری‌شده بر روی زمین، آن‌ها را شبیه‌سازی کرد.

این امر به دانشمندان در انجام آزمایش‌ها و همچنین آزمودن تجهیزات خود جهت حفاری منابع مفید در فضا کمک خواهد کرد.

شرکت "صنایع اعماق فضا" برای تولید این خاک، ترکیب معدنی شهاب‌سنگ‌ها را تحلیل کرد زیرا این ترکیب، تنها ماده موجود در مقادیر بزرگ بر روی زمین است که از اجرام سیاره‌ای دیگر نشات گرفته است.

هنگام تحلیل شهاب‌سنگ‌ها، دانشمندان صخره‌هایی با محتوای معدنی مشابه بر روی زمین را یافتند و آن‌ها را به پودر تبدیل کردند. آن‌ها سپس پودرها را در نسبت‌های مناسب با یکدیگر مخلوط کردند تا ترکیبات معدنی انواع خاصی از سیارک‌ها را شبیه‌سازی کنند.

خاک مصنوعی جدید به دانشمندان ناسا کمک خواهد کرد مواد کشف‌شده در فضا را به عناصر مفید از جمله سوخت، اکسیدکننده سوخت، آب، هوا و حتی قطعات یدکی برای استفاده در فضا تبدیل کنند.

محققان این آژانس همچنین از این خاک برای تولید فناوری‌های فضایی جهت حفاری منابع موجود بر روی ماه و سیارک‌ها در ماموریت‌های آینده استفاده خواهند کرد تا دیگر نیازی به انتقال چنین منابعی از زمین به این اجرام کیهانی نباشد.

شرکت "صنایع اعماق فضا" از دانشجویان دانشگاه فلوریدا مرکزی برای آزمایش و تایید ویژگی‌های فیزیکی این خاک مصنوعی کمک گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج