جاباما
۵۴۴۸۸۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ورود زیر دریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی

یک فروند زیردریایی هسته‌ای متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام روز سه شنبه وارد بندر بوسان کره جنوبی شد.

خبرگزاری ایرنا: یک فروند زیردریایی هسته‌ای متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام روز سه شنبه وارد بندر بوسان کره جنوبی شد.

حضور این زیردریایی در این کشور در حالی صورت می گیرد که شبه جزیره کره شرایط حساس و بحرانی را پشت سر می گذارد در ماههای اخیر و به دلیل تهدیدات آمریکا، کره شمالی اقدام به شلیک چند فروند موشک بالستیک با بردهای مختلف کرده است.
مقامات نظامی کره جنوبی در پاسخ به علت حضور زیردریایی «یو اس اس شاین» در ۴۵۰ کیلومتری جنوب شرق سئول می‌گویند که این اقدام در راستای حضور منظم ناوگان آمریکا در غرب اقیانوس آرام است و به این زیردریایی اجازه می‌دهد که قوای خود را تقویت و مایحتاج لجستیکی اش را تامین کند.
یونهاپ به نقل از مقامات نیروی دریایی کره جنوبی نوشته است که این زیردریایی برنامه ای برای انجام رزمایش مشترک با نیروهای نظامی کره جنوبی ندارد و دلیل حضور آن در بوسان علاوه تامین مایحتاج مورد نیاز، استراحت ۱۳۰ تن از نیروها و خدمه آن است.
زیر دریایی هسته ای «شاین» با ۱۱۰.۳ متر طول در سال ۱۹۹۵ ساخته شده و بر اساس گزارش رسانه کره ای در عملیات آزاد سازی عراق در سال ۲۰۰۳ نیز شرکت داشته است.
پنجم اردیبهشت ماه سالجاری جاری نیز زیردریایی هسته ای هسته ای «میشیگان» آمریکا وارد بندر بوسان کره جنوبی شده بود.
کره شمالی همواره نسبت به حضور نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره و انجام رزمایش های مشترک با کشورهای منطقه بویژه کره جنوبی و ژاپن معترض است.

پیونگ یانگ می گوید که کره جنوبی و آمریکا طی یک برنامه راهبردی به دنبال استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در شبه جزیره کره هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سه تای اول مشقیه بقیش جنگیه بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج