۵۴۴۸۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مشتریان ثابت می خواهید؟ این تکنیک ها را فراموش نکنید

چه چیزی باعث پیشرفت یک برند در سال ۲۰۱۷ می شود؟ اگر فکر می کنید پاسخ این پرسش، داشتن شبکه اجتماعی عالی و محصولات جالب و به روز است، اشتباه نمی کنید، اما از یک نکته مهم غافل شده اید و آن نکته «خدمات به مشتریان» است.

مجله پنجره خلاقیت - آج اگراول، ترجمه غزاله رسول زاده: چه چیزی باعث پیشرفت یک برند در سال ۲۰۱۷ می شود؟ اگر فکر می کنید پاسخ این پرسش، داشتن شبکه اجتماعی عالی و محصولات جالب و به روز است، اشتباه نمی کنید، اما از یک نکته مهم غافل شده اید و آن نکته «خدمات به مشتریان» است.
خدمات به مشتریان تاثیر کمتری نسبت به تبلیغ در شبکه های اجتماعی دارد اما باعث پایداری برند شما می شود و همچنین بهترین ابزار بازاریابی شما نیز محسوب می شود زیرا اگر خدمات بی نقصی به مشتریان ارائه کنید، آنها دوباره به شما مراجعه می کنند و حتی ممکن است از برند شما برای دوستان شان تعریف کنند و موجب افزایش مشتریان شما شوند.

این روزها مشتریان به سرعت کیفیت کار برندها را می سنجند و اگر یک برند خدمات خوبی ارائه ندهد بلافاصله متوجه می شوند و از برند بهترین استفاده می کنند. به همین خاطر است که شبکه های اجتماعی و سایت ها تاثیر زیادی بر افزایش سرمایه گذاری در کسب و کارها دارد. اگرچه هنوز راه های قابل اعتمادی وجود دارد که مطمئن شوید خدمات خوبی ارائه می دهید:
مشتریان ثابت می خواهید؟ این تکنیک ها را فراموش نکنید

خواسته های مشتریان را درک کنید

اگر خواسته های مشتریان را درک نکنید، نمی توانید تجربه تاثیرگذاری برای شان به وجود آورید. تحقیق کنید و خواسته های کمی و کیفی مشتریان را ارزیابی کنید تا بتوانید آنها را در سفر کوتاه انتخاب، خرید و - با دیدی خوش بینانه - خرید دوباره، همراهی کنید.

تصور کنید که شما مدیر رستوران های زنجیره ای موفقی در نیویورک هستید و تصمیم گرفته اید شعبه های تان را به بیرون از نیویورک گسترش دهید. اگر توانسته اید با روش موجود در نیویورک موفق شوید، آیا می توانید در شهرهای دیگر نیز موفق شوید؟ شاید پاسخ خیر باشد زیرا ممکن است مشتریان شما در شهرهای دیگر علایق و انتظارات متفاوتی داشته باشند. تنها یک راه هست که شما می توانید مشتریان آینده را بشناسید و بر اساس آن خدمات تان را برنامه ریزی کنید. این است که تحقیق کنید و اطلاعات جامعی از مشتریان احتمالی جمع آوری کنید. هر چه شناخت بیشتری پیدا کنید، می توانید خدماتی متناسب با نیاز شان به آنها ارائه کنید.

محیط خوشایندی به وجود آورید

طبیعت انسان به گونه ای است که دوست دارد در محیطی تمیز و مطلوب وقت بگذراند. هیچ کس دوست ندارد در محیطی کثیف، نامرتب و ناخوشایند غذا بخورد یا خرید کند.

طبق آمار موسسه ملی تحقیقات کسب و کار، محیط مطلوب یکی از نخستین ویژگی هایی است که مشتریان را جذب می کند. وقتی در حال فراهم کردن محیط مطلوب هستید، فراموش نکنید که جزئیات به سرعت ارزیابی و فراموش می شوند. مسلما مشتریان تک تک دستمال های تزیین شده و دیوارآویزها را به یاد نمی آورند اما احساس خوشایندی که در محیط کاری شما داشتند همیشه در خاطرشان می ماند.

همه چیز از وسایل و مبلمان شیک گرفته تا بشقاب هایی که لوگوی شما روی آن حک شده، به مشتری های تان می گوید که برند شما به دنبال فراهم آوردن بهترین تجربه ممکن برای مشتریان است.

توضیحات کافی ارائه دهید

این روزها مشتریان علاقه مندند همه چیز را درباره خدمات یا محصولی که خریداری می کنند، بدانند. بنابراین هر چقدر اطلاعات بیشتری به آنها بدهید، بهتر است. در یک پژوهش که در همین زمینه صورت گرفته، نظر ۵۶ درصد شرکت کنندگان این بود که اطلاعات بیشتر در مورد محصولات باعث افزایش اعتمادشان می شود.

همچنین ۹۶ درصد از آنها معتقد بودند که مشتریان ثابت برندهایی هستند که توضیحات کافی درباره محصولات شان ارائه می دهند. ندادن توضیح کافی اغلب یک اشتباه بی منظور است اما این موضوع اغلب از دید مشتریانی که حس می کنند ممکن است گول بخورند، هیچ تفاوتی ندارد. اگر می خواهید مشتریان تازه شما به پشتیبانان همیشگی شما تبدیل شوند، بهتر است این موضوع را در صدر اولویت های تان قرار دهید.

تشویق مشتریان به ارائه نظرات و انتقادات شان

قطعا مشتریان تان از تجربه شان با برند شما صحبت خواهند کرد. گروهی در جمع دوستان و گروهی دیگر از طریق سایت های خبری نظرات شان را اعلام می کنند. شما می توانید آنها را تشویق کنید تا نظرات شان را با خودتان در میان بگذارند. برای این کار شما می توانید از کارت های نظرسنجی یا درگاه ایمیل تان استفاده کنید تا نظرات ارزشمند کسانی را که با کسب و کارتان در ارتباط هستند جمع آوری کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید تا مشتریان ثابت تان را افزایش دهید.
مشتریان دوست دارند شنیده شوند و حس کنند ارزشمند هستند. طبیعتا آنها می دانند که کدام برند به این مسائل اهمیت می دهد. شما می توانید با فراهم کردن محیطی دلپذیر، توضیحات کافی و تشویق به ارائه نظرات موجب پیشرفت برندتان شوید و یک رابطه بلندمدت و سالم میان خودتان و مشتریان تان ایجاد کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج