جاباما
۵۴۵۱۰۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

قرقاش: از حمایت قطر از تروریسم، به ستوه آمده ایم

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه می‌گوید اعراب از حمایت قطر از تروریسم به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند با اقدامات اخیر خود، این پیام را به قطر برسانند که باید اشخاص معقول‌تری زمام سیاست خارجی را بگیرند.

خبرگزاری فارس: «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در مصاحبه با سی‌ان‌ان در خصوص موضع کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس در قبال قطر و عزم اعراب برای ارسال پیامی محکم برای امیر این شبه‌جزیره کوچک سخن گفت.

قرقاش ابتدا به ریشه بحران جاری در روابط اعراب و قطر پرداخت و گفت: «تجمیع رفتارهای بد قطر در منطقه و بخصوص حمایت بسیار چشمگیر لوجستیک و مالی آنها از گروه‌های افراطی و حمایت آنها از برخی گروه‌های تروریستی مثل النصره و برخی گروه‌ها در لیبی و شبه جزیره قطر به بروز این وضعیت انجامید.»

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تعاریف متفاوتی از تروریست یا افراط‌گرا بودن یک گروه نسبت به جوامع بین‌المللی دارند.

این مقام بلندپایه اماراتی در خصوص اسناد دال بر حمایت مالی قطر از تروریست‌ها گفت: «اسناد بسیاری وجود دارد؛ دوحه در طول سال‌های اخیر، شبکه بزرگی (از گروه‌های تروریستی) ایجاد کرده است. به باج‌هایی که آنها در سوریه و عراق به تروریست‌ها داده‌اند نگاه کنید.»

انور قرقاش در خصوص نتیجه مورد انتظار اعراب از اعمال تحریم علیه قطر گفت: «هدف اول این است که کشورهایی مانند عربستان، بحرین، امارات متحده عربی و مصر، به صورت شفاف به قطر بفهمانند که از دورویی و تزویر دوحه و اقداماتی که باعث بی ثباتی منطقه می‌شود، به ستوه آمده‌اند.»

وی ادامه داد: «هدف بعدی این است که پیامی محکم به دوحه بفرستیم که بدانند وقت آن است که اشخاص معقول‌تر، به رویکرد سیاست خارجی قطر، شکل و شمایلی جدید بدهند.»

انور قرقاش باز هم به ریشه‌های اختلاف با قطر پرداخت و گفت: «امیر قطر سال ۲۰۱۴ بر روی کاغذ با ما یک توافق امضاء کرد و قول داد نگرانی‌های مصرح در آن توافقنامه را برطرف کند ولی چنین نگرد؛ مشخصاً بین ما بی‌اعتمادی حاکم است.»

مجری برنامه پرسید که آیا سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض، در اتخاذ موضع جدید اعراب علیه قطر تأثیری داشته است؟

قرقاش با طفره رفتن از پاسخ به این سوال گفت که نشست ریاض، نشست موفقی در مسیر مقابله با تروریسم بوده ولی قطر با اقدامات خود، توافق حاصله میان کشورهای منطقه را تضعیف می‌کند.

مجری پرسید که آیا هنوز قطر را به عنوان یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) قبول دارید؟

قرقاش باز هم از ارائه پاسخ صریح شانه خالی کرد و گفت که این به خود قطر و رفتارش بستگی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج