۵۴۵۱۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقاد شدید از رییس فدراسیون وزنه برداری

دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری و رییس هیات قزوین با انتقاد شدید از علی مرادی گفت: رییس فدراسیون پول بیت المال که باید برای تهیه امکانات سخت افزاری برای هیات‌ها هزینه می‌شد را در جایی صرف کرد که در نهایت دستاوردی هم برای ورزش ایران نداشت.

ایسنا: دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری و رییس هیات قزوین با انتقاد شدید از علی مرادی گفت: رییس فدراسیون پول بیت المال که باید برای تهیه امکانات سخت افزاری برای هیات‌ها هزینه می‌شد را در جایی صرف کرد که در نهایت دستاوردی هم برای ورزش ایران نداشت.

حسین مقامی درباره‌ی نتیجه‌ انتخابات فدراسیون جهانی و موفق نشدن ایران در کسب پست‌های کلیدی، بیان‌ کرد: رییس فدراسیون و تعدادی از همراهانش از مدت‌ها پیش سفرهای متعددی برای انتخابات داشتند و پیش‌بینی می‌کردند که در انتخابات پیروز می‌شوند اما همان موقع هم برنامه خاصی را ارائه نمی‌کردند و نمی‌گفتند جریانی که مقابل رییس فدراسیون جهانی قرار گرفته چه اهدافی را دنبال می کند و هدف از تشکیل این جریان چیست. رییس فدراسیون پول بیت‌المال که باید برای ورزش کشور و تهیه امکانات سخت افزاری برای هیات ها هزینه می‌شد را در جایی صرف کرد که در نهایت دستاوردی هم برای ورزش ایران نداشته و نخواهد داشت.

او ادامه‌ داد: سال گذشته که به دلیل انتقاد از روند کاری رییس فدراسیون برکنار شدم، همان موقع اعلام کردم برای برگزاری جام فجر و سفری که تاماش آیان (کسی که مدتی پیش علی مرادی مصاحبه های تندی علیه او کرد) به ایران داشت، هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کردیم و برای مسئولانی که به ایران آمدند تور تهران گردی بود تا حضور در مسابقه. در نهایت هم هیچ نتیجه‌ای برای ایران نداشت.

زبان گویای جبهه مخالف آیان برای تخریب او شدیم

مقامی درباره قرار گرفتن علی مرادی در جبهه مخالف تاماش آیان، گفت‌: ما به عنوان نماینده ایران باید بدانیم با چه کشورهایی باید ائتلاف کنیم. ایتالیا در کجای وزنه‌برداری دنیا قرار دارد که ما زیر بلیت رییس فدراسیون ایتالیا که رییس کنفدراسیون اروپا هست رفته و با او ائتلاف می‌کنیم. از طرفی زبان گویای آنها برای تخریب رییس فدراسیون جهانی شویم. فکر می‌کنم این اتفاق خیلی زیبنده ایران نیست. البته کسانی که مرادی را می‌شناسند می دانند که او همیشه به همین صورت قدم برداشته و بعضا ثباتی در گویش و رویه مدیریت او وجود نداشته است.

او ادامه‌ داد: هیچ نگاه روشنی در داخل به افق وزنه‌برداری وجود ندارد. درست است که سال گذشته نتایج خوبی در وزنه‌برداری گرفته‌ایم و وزنه‌برداران و کادرفنی زحمت کشیدند اما کسانی که در المپیک مدال گرفتند در المپیک قبل هم روی تخته رفتند. حتی همه می دانند سهراب مرادی هم المپیک قبلی شانس مدال داشت.

مرادی در داخل کشور چه کاری انجام داده که به دنبال ایجاد اصلاحات در وزنه‌برداری دنیا بود؟

دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به صحبت‌های مرادی مبنی بر اینکه تصمیم به ایجاد اصلاحات در IWF داشتند، تصریح کرد: از مرادی سوال می‌کنم که چه اصلاحاتی در داخل وزنه‌برداری ایران به وجود آورده که به دنبال ایجاد اصلاحات وزنه‌برداری دنیا بود؟ هیات‌های استانی بدترین شرایط را دارند. کسانی که در وزنه‌برداری هستند آگاهی دارند در برخی سالن‌ها حتی یک کیلوگرم پودر پیدا نمی‌شود تا وزنه‌برداران از آن استفاده کنند.

او افزود: تمام وسایل در برخی سالن ها و حتی در همین قزوین که ریاست هیات آن را بر عهده دارم مستهلک و غیر قابل استفاده است بنابراین چه کاری در داخل انجام داده‌ایم که بخواهیم در وزنه‌برداری دنیا هم تغییراتی را به وجود آوریم؟ به نظرم این حرف‌ها ، شعارهای پوپولیستی است تا بتوانند مجوز بگیرند و هزینه‌های هنگفتی که باید صرف ساختار داخلی می‌شد را در خارج از کشور هزینه کنند. نکته جالب این که مرادی از دستگاه‌های دیگر تشکر کرد و نمی دانم که این دستگاه‌ها واقعا ورود کرده بودند یا نه. آیا وظیفه نمایندگان مجلس و دستگاه دیپلماسی این است که برای ما کرسی بگیرند؟ رسول خادم به همین شکل به عضویت اتحادیه جهانی کشتی در آمد؟ اگر واقعا آقایان ورود کرده‌اند کد اشتباه به آنها داده شد، چرا که عرصه ورزش، عرصه ورود افراد سیاسی و دستگاه‌های دولتی نیست. این که گفته می شود تمام دستگاه دیپلماسی کشور پشت این قضیه قرار گیرد فکر می‌کنم استفاده از کلمات و واژه‌ها است.

مقامی درباره این که گفته می‌شود کسب کرسی در مدال آوری هم تاثیر دارد، تاکید کرد: در المپیک 2000 سیدنی که صاحب دو مدال طلا شدیم و در المپیک 2012 دو طلا و سه نقره گرفتیم مگر کسی را داشتیم؟ مگر المنان، رییس کنفدراسیون آسیا که از کشور قطر است باعث شده قطر مدال المپیک بگیرد؟ یا آیان چند مدال المپیک برای مجارستان گرفته است؟ بنابراین کسب کرسی در بحث مدال آوری به کار نمی آید و این که گفته می‌شود در المپیک ریو اگر صاحب کرسی بودیم بهداد سلیمی مدال می گرفت باید بگویم آن اتفاق ربطی به نداشتن کرسی نداشت و شاید اگر تدبیر بهتری برای بهداد سلیمی داشتند الان او هم دو مدال المپیک داشت.

اگر در کسب کرسی نگاه ملی وجود داشت چرا مرادی چهره هایی مانند نصیری‌نیا یا باقری را معرفی نکرد

او با بیان این که نگاه ملی در کسب کرسی IWF وجود نداشت، تصریح کرد: برای گرفتن کرسی ریخت و پاش‌های زیادی شد و کسی هم نیامد مقابل این کار بایستد. آیا رسول خادم با همین ریخت و پاش‌ها و ضایع کردن حق استان‌های خود صاحب کرسی شد؟ اگر آقایان می‌گویند که در کسب کرسی نگاه ملی که من به آن اعتقادی ندارم وجود داشته چرا اقدامات دیگری را انجام ندادند؟چرا رییس فدراسیون باید در چند پست ثبت‌نام کند؟ آیا ما سرمایه های دیگری مانند شاهین نصیری نیا، کوروش باقری، حسین رضا زاده، حسین توکلی ، سجاد انوشیروانی و خیلی چهره‌های دیگر را نداشتیم که در سطح بین‌المللی مطرح باشند؟ کشورهای دیگر مانند عربستان اگرخود مسئولان فدراسیون وارد انتخابات شدند به این دلیل بود که وزنه‌بردار شاخص نداشتند، اما ما که داشتیم پس چرا معرفی نشدند؟ به این دلیل نبود که تحمل انتقادهای سازنده را نداشتند؟

او ادامه‌ داد: " تدبیر و امید و همبستگی مساوی است با اقتدار" شعار انتخاباتی علی مرادی در دو سال قبل بود اما اکنون این همبستگی کجاست؟ این اسامی که نام بردم الان کجای وزنه‌برداری ایران قرار دارند؟ من واقعا نمی خواستم در مورد وزنه‌برداری صحبت کنم، اما خودم را در انتخاب شدن علی مرادی به عنوان رییس فدراسیون مقصر می دانم چرا که به اندازه خودم نقشی داشتم. پس از انتخابات شعارها و شایسته سالاری ها عوض شد و اکنون در مورد کسی که در انتخابات به نفع آنها رای نداده اند تا جایی پیش می‌روند که شاید بخواهند از همه چیز ساقطش کنند. اگر ۱۰ درصد نگاهی که مرادی به منتقدان دارد تاماش آیان به ما داشته باشد، فاتحه وزنه‌برداری خوانده است.

حقوق کارمندان فدراسیون عقب افتاد اما رییس فدراسیون یک سفر از دست نداد

رییس هیات وزنه‌برداری قزوین با اشاره به صحبت‌های مرادی مبنی بر این که رای دادن ۴۰ درصد از کشورها موفقیتی محسوب می‌شود، تاکید کرد: درست نیست که مرادی با کلمات بازی می‌کند و بگوید هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. او باید گزارش بدهد چقدر برای انتخابات از سرمایه ملی هزینه شده است. او یک سفر را از دست نداد و حتی از تایلند به کرواسی رفت تا یک مدال به گردن قهرمان اروپا بیندازد. آن هم در شرایطی که خبر دارم حقوق ماه قبل کارمندان فدراسیون واریز نشده است. معلوم است وقتی در کشورهای مختلف هزینه کند، حقوق کارمندان فدراسیون را عقب می اندازد بعد خود را هم سو با دولت می داند. واقعا شان وزنه برداری ایران که می‌خواهد اصلاحات در دنیا ایجاد کند این است که سهراب مرادی به دلیل نبود امکانات از اردو کناره‌گیری کند. بهتر بود او اول مشکلات داخلی را مرتفع می‌کرد. استان‌ها مشکلات زیادی دارند اما اگر حرفی نمی‌زنند به این دلیل است که می‌گویند فدراسیون به دنبال حذف منتقدان خود است یا ورزشکارانشان از اردو کنار گذاشته می‌شوند. هیچ کجا این را نگفتم اما می‌دانم برکناری حسین توکلی و نابود کردن بهادر مولایی به چه دلیل بود.

او ادامه‌ داد: علی مرادی 12 سال دبیر کل کنفدراسیون آسیا بود، 10 کار مثبتی که در این سال‌ها برای ایران انجام داد را نام ببرد. اکنون هم اعلام آمادگی می‌کنم حاضرم یک مناظره در سازمان صدا و سیما، رادیو یا مطبوعات با مرادی داشته باشم. عنوان خواهم کرد که چقدر به هیات‌ها و افراد منتقدش کم لطفی کرده است. تاکنون شده بدون کدورت خواسته‌هایشان را بر آورده کند؟

تاکنون سکوت کردم چون خودم را در پیروزی علی مرادی در انتخابات مقصر می دانم

مقامی در پاسخ به این پرسش که دوره چهار ساله اش چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت‌: دوره من تا پایان امسال است. این آمادگی را دارم که اگر فدراسیون خواست با من تقابل کند تا مقابلش بایستیم. اگر تاکنون سکوت کرده‌ام برای این بوده که متاسفانه در انتخابات فدراسیون وزنه برداری نقشی داشتم و یک اشتباه فاحش را در دوران کاری‌ام داشتم. من قبلا ارتباط نزدیکی با علی مرادی نداشتم و فکر می‌کردم خیلی انتقادها به او تهمت است. قرار بود او هیچ کدام از رفتارهای قبل را تکرار نکند، بعد از سه، چهار ماه متوجه شدم تبحر شدیدی در این دارد که برای خودش دشمن درست کند و تخم کینه را در دل اهالی وزنه‌برداری بکارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج