جاباما
۵۴۵۱۷۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کاخ سفید:

ترامپ، پیام آمریکا را به اعراب رساند

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید ترامپ قصد حمایت از عربستان در قبال قطر را ندارد و فقط پیامی کلی به همه اعضای شورای خلیج فارس و البته قطر در خصوص محکم بودن موضع واشنگتن در قبال حامیان تروریسم داده است.

خبرگزاری فارس: «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امشب در خصوص موضع دولت آمریکا در قبال تنش‌های جدید خاورمیانه و بخصوص مخوضع واشنگتن در قبال قطر با خبرنگاران سخن گفت.

اسپایسر در خصوص مسائل جاری میان قطر و دیگر اعراب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس گفت: «این مسئله جدید نیست. خیلی وقت است که میان قطر و همسایگانش تنش وجود دارد.»

ترامپ امروز در توئیتر خود رسماً قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود ولی سخنگو در قبال دوحه، موضع محتاطانه‌تری گرفت.

شان اسپایسر گفت: «ایالات متحده با طرفین این مسئله در تماس است تا مسئله حل شود و همکاری‌های از سر گرفته شود زیرا این موضوع برای امنیت منطقه خیلی مهم است.»

سخنگو اشاره‌ای ضمنی به موضع ترامپ در قبال قطر داشت و گفت: «کشورهای منطقه پیام رئیس‌جمهور ترامپ در خصوص سخت‌گیری آمریکا در قبال تأمین مالی تروریست‌ها و افراط‌گرایان را شنیدند و از آن پیروی می‌کنند. ما می‌خواهیم که تنش‌ها فوراً کاهش یابد.»

اسپایسر با زبانی واضح‌تر به اینکه از نظر آمریکا، قطر حامی تروریست است اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهور در حاشیه نشست ریاض، گفت وگوی خیلی سازنده‌ای با امیر قطر داشت؛ ما خیلی در خصوص تأمین مالی گروه‌هایی مثل داعش نگرانیم ولی در عین حال رئیس‌جمهور از شنیدن پیام تعهد امیر (قطر) به پیوستن به مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم، دلگرم شد.»

یکی از خبرنگاران به متن توئیت ترامپ اشاره کرد و گفت که آیا از نظر ترامپ، قطر حامی تروریسم است و رئیس‌جمهور آمریکا طرف عربستان را گرفته است؟

اسپاسر پاسخ داد: «من چنین چیزی نگفتم؛ ما پیام سخت‌گیر بودن ایالات‌متحده در قبال تأمین مالی تروریسم را ابلاغ کردیم و از پیوستن قطر به مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم خوشحالیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      بمیره ترامپ .مرتیکه روانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج