جاباما
۵۴۵۳۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رپورتاژ آگهی

خدمات متفاوت دندانپزشكی در كرج

هدف دندانپزشکی در سالیان اخیر بازگرداندن سلامت دهانی و حداکثر زیبایی با روش های قابل اطمینان می باشد. درمان های قدیمی تر در بیماران بی دندان مثل پروتزهای کامل و پارسیل از نظر عملکرد و زیبایی و همچنین راحتی دچار مشکلاتی می باشند، در حالی که با ایمپلنت می توان این مشکلات را بر طرف نمود.

بهترین راه پیشگیری، رعایت اصول بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن دقیق دندان ها دو بار در روز به مدت دست کم دو دقیقه است. همچنین باید به طور منظم به دندان پزشک مراجعه کرد. اگر سابقه بروز این بیماری در افراد خانواده وجود دارد، باید حتماً مهم تلقی شود. در درمان قرمزی، تورم و خونریزی لثه ها نیز نباید تردید کرد.
زمانی که باکتری های طبیعی موجود در دهان بیش از حد عادی تکثیر یابند، در وهله اول التهاب لثه را ایجاد می کنند. اگر این ناراحتی تشخیص و درمان نشود، بتدریج موجب کاهش و تحلیل استخوان محافظ دندان شده و عفونت لثه بروز خواهد کرد. دندان ها حتی اگر کاملاً هم سالم باشند اما مراقبت کافی نشوند، ممکن است لق شده و بیفتند.
خدمات متفاوت دندانپزشكی در كرج
عوامل بروز و تشدید لق شدن دندان ها
علل متعددی در بروز این مشکل نقش دارند. بعضی از بیماران دچار پیش زمینه ژنتیک عفونت لثه ها هستند که لازم است این افراد از نظر وضعیت سلامت خانوادگی بررسی شوند. رعایت بهداشت دهان و دندان به طور قطع می تواند خطرات بروز عفونت لثه ها را کاهش دهد. گرچه جرم های دندان به طور مستقیم عامل بروز بیماری نیستند، اما محیط مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می کنند.
سلامت عمومی فرد نیز نقش مهمی در این باره دارد. به عنوان مثال افراد دیابتی بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند. البته عفونت دندان بر وضعیت سلامت عمومی نیز تأثیر می گذارد و بخصوص افراد مبتلا به ناراحتی های قلبی عروقی، دیابت و خانم های باردار بیشتر در معرض خطر هستند.
خدمات متفاوت دندانپزشكی در كرج
سن نیز عامل دیگری است و معمولاً افراد در سنین 30 تا 40 سال برای رفع این مشکل به دندان پزشک مراجعه می کنند. استعمال دخانیات را نیز نباید فراموش کرد، زیرا عامل بسیار مهمی در پیشرفت عفونت لثه هاست و سرانجام اینکه مسواک های خیلی زبر و مسواک زدن محکم نیز می تواند بتدریج به بافت لثه آسیب برساند.
علایم هشدار
اولین نشانه هایی که باید به عنوان زنگ خطر تلقی شود، خونریزی های مکرر و درد لثه ها هنگام مسواک زدن است. بعضی از بیماران، مدت های طولانی دچار خونریزی لثه هستند، اما تا پیش از بروز درد یا آبسه به دندان پزشک مراجعه نمی کنند.
در مورد قرمزی و انقباض لثه ها نیز باید درمان مناسب انجام شود. استعمال دخانیات نیز علاوه بر عفونت لثه ها، می تواند نخستین علایم هشدار مانند خونریزی لثه را پنهان کند. عفونت لثه ها، بیماری موذی است که علایم آن واقعاً ناراحت کننده و دردناک است، اما زمانی بروز می کند که بیماری تا حد زیادی پیشرفت کرده است.
خدمات متفاوت دندانپزشكی در كرج
درمان مناسب
هدف از درمان، حذف علت مشکل، یعنی باکتری ها و کاهش عوامل زمینه ساز بیماری است. در مورد لثه ها اساساً تکنیک های مسواک زدن توسط دندان پزشک توصیه می شود. در صورت تشخیص عفونت لثه ها، لازم است روند پیشرفت بیماری متوقف شود. تمیز کردن کامل ریشه و عاج دندان ها برای از بین بردن باکتری های سطح و حفره های بین دندانی ضروری خواهد بود. در ادامه بیمار باید طی سه تا ۶ ماه بعد مرتب به دندان پزشک مراجعه کند تا روند گسترش بیماری بررسی شود و درمان های مناسب صورت گیرد.
نازیبایی دهان و دندان باعث ضعف اعتماد به نفس کودکان می شود. به نقل قول از متخصص دندان پزشکی کودکان با تأکید بر اهمیت توجه به سلامت دهان و دندان در کودکی گفت: متناسب با سن کودک، شیوه های مرتب سازی دندان ها توسط متخصص ارتودنسی مشخص می شود، اما گاه والدین به مسأله زیبایی و سلامت دهان و دندان طفل بی توجه هستند که این امر می تواند حتی در حس اعتماد به نفس او مؤثر باشد.
وی در میزگرد تخصصی سلامت دهان و دندان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، افزود: اهمیت جلوگیری از پوسیدگی دندان در سنین پایین بسیار بالاست، زیرا پوسیدگی دندان ها در کودکان در عواملی همچون اشتها، رشد و کم خونی آن ها بسیار تأثیر گذار است. یکی از دندانپزشکان متخصص با اشاره به بهبود شیوه های درمانی دندان پزشکی برای کودکان گفت: امروزه در مراکزی، با بی هوشی اطفال زیر دو سال، امکان درمان بیماری های دهان و دندان در سنین طفولیت فراهم شده است. گفتنی است، گزارش مشروح میزگرد تخصصی سلامت دهان و دندان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی، فردا در همین صفحه منتشر می شود.
راهکاری نوین برای درمان عفونت لثه
پیوره، یکی از بیماری های رایج دهان و دندان هاست که در ناحیه لثه ها و سایر نسوج نگه دارنده دندان، عفونت ایجاد می کند و ممکن است موجب افتادن دندان نیز شود، اما محققان بتازگی روش درمانی مؤثری را کشف کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج