۵۴۵۴۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بررسی امکانات میزبانی پرسپولیس در آسیای میانه

تاجیکستان و ترکمنستان بیشترین شانس را برای میزبانی پرسپولیس از الاهلی در اختیار دارند و پس از آن این دو، کشورهایی نظیر مالزی و استرالیا مناسب به نظر می آیند.

ورزش سه: موضوع بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث هرروز وارد مرحله دیگری می‌شود و حالا پس از دیدارهای مراحل قبل در عمان، به دلیل گرمای شدید این کشور و همچنین استفاده از امتیاز میزبانی، تیم های ایرانی در تلاشند تا کشوری از آسیا مرکزی را به عنوان میزبان معرفی کنند. در این میان تاجکستان و ترکمنستان شانس بیشتری از دیگر گزینه ها دارند؛ هرکدام از این دو امکانات و مزایای خاص خود را دارند و نمی‌توان با قطعیت یکی را برتر نسبت به دیگری دانست.

تاجیکستان

ورزشگاه پامیر: این ورزشگاه ۲۴ هزار نفری در مرکز کشور تاجیکستان قرار دارد و مهم ترین استادیوم شهر دوشنبه به شمار می‌رود. تیم های زسکا دوشنبه، استقلال و تیم ملی تاجیکستان در این ورزشگاه ۷۱ ساله از رقبا میزبانی می‌کنند.


بررسی امکانات میزبانی پرسپولیس در آسیای میانه

ابن ورزشگاه که در کنار باغ وحش بزرگ شهر بنا شده، فاصله ۲۱۰۰ کیلومتری با تهران و ۴۵۰۰ کیلومتری با جده دارد و فارسی زبان بودن اهالی تاجیکستان سبب شده تا این کشور و ورزشگاه پامیر یکی از جدی ترین گزینه سرخ ها برای میزبانی مرحله یک چهارم نهایی باشد. البته مصنوعی بودن چمن این ورزشگاه که در فصل جاری میزبان رقابت های ای اف سی کاپ نیز بوده است، جزو معایب آن محسوب می شود.

ترکمنستان

۱. استادیوم المپیک: مهم ترین ورزشگاه کشور همسایه شرقی، این ورزشگاه ۴۵ هزارنفری و ۱۴ ساله است. ورزشگاهی که تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر به خود ندیده و در مجموعه المپیک شهر عشق آباد قرار دارد. تیم ملی ترکمنستان و اف کا عشق آباد تیم هایی هستند که در این استادیوم میزبان حریفان هستند.

بررسی امکانات میزبانی پرسپولیس در آسیای میانه

البته ترکمنستان ورزشگاه های مجهز دیگری نیز دارد. یکی از آن ها ورزشگاه ۱۰ هزار نفری بلخان آباد است که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و به دلیل میزبانی مسابقات ای اف سی کاپ، مورد توجه مدیران پرسپولیس قرار گرفته است. این استادیوم در اکتبر ۲۰۰۹ به دست پیمانکاران ترکیه ای ساخته شد و مورد استفاده تیم باشگاه بالکان قرار میگیرد و در صورتی که پرسپولیس ترکمنستان را برای میزبانی انتخاب کند، از آن بیشتر خواهیم شنید. چمن طبیعی و مسقف بودن، از مزایای این استادیوم به شمار می رود.

بررسی امکانات میزبانی پرسپولیس در آسیای میانه

دیگر کشورها

البته پرسپولیس گزینه های دیگری هم برای میزبانی از الاهلی دارد. گزینه هایی مثل مالزی و استرالیا که در ظاهر شیک تر از دو کشورقبلی هستند اما مسافت بالای ایران تا کشورهای ذکر شده، احتمالا سرخ ها را برای میزبانی در این دو کشور منصرف خواهد کرد. اما حضور انبوه ایرانیان و ورزشگاه های مدرن این کشورها، هر تیمی را برای میزبانی در آن ها وسوسه می کند. مالزی بیش از ۲۰ ورزشگاه استاندارد دارد که البته از بین آن ها، گِلزار سرمبان نصیب ایران می شود! استرالیا نیز با توجه به حضور پیمانکاران اروپایی، از ورزشگاه استاندارد غنی به شمار می رود.


بررسی امکانات میزبانی پرسپولیس در آسیای میانه

البته گزینه های دیگری همچون لبنان، امارات و ازبکستان نیز همچنان روی میز هستند اما واقعیت این است که پرسپولیس برای استفاده درست از امتیاز میزبانی اش، باید روی کشورهای عربی قلم بکشد. حال باید دید پس از سفر طاهری به کشورهای آسیای میانه، پرسپولیسی‌ها چه تصمیمی در این خصوص خواهند گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج