جاباما
۵۴۵۵۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمار صادرات ایران به قطر

درحالی که مناقشه بین کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس با قطر بالا گرفته و بسیاری از این کشورها روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند، آمار گمرک ایران حاکی از صادرات بیش از ۱۱۸ هزارتن کالا به این کشور در سال ۹۵ از سوی ایران است.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس این آمار، در سال ۹۵ به میزان ۱۱۸ هزار و ۶۵۱ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است.

این گزارش حاکی از آن است که عمده‌ترین کالاهای صادراتی به قطر طی مدت مذکور محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط گرم نورد شده، سایر حیوانات زنده از نوع گوسفند، سیمان‌های پودر نشده موسوم به کلینکر، محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط سرد نورد شده، سایر کف‌پوش‌ها به جز گبه از پشم یا موی نرم (کرک) حیوان، پسته تازه یا خشک، مغز پسته، زعفران بوده است.

عربستان سعودی ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای قطر اعلام کرده که بر اساس آن، این کشور باید در این مدت ۱۰ خواسته عربستان را برآورده سازد که یکی از آن‌ها قطع ارتباط با ایران است.

این‌ موضوع در صورت پذیرش قطر می‌تواند بر روابط اقتصادی دو کشور تاثیر مستقیم بگذارد و در عین حال از دیگر سو، با توجه به قطع ارتباط کشورهای منطقه با قطر ممکن است ارتباط اقتصادی ایران با قطر افزایش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج