۵۴۵۶۷۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آدرس غلط تروریست ها، این بار تهران را نشانه گرفت

صبح روز چهارشنبه، تهران شاهد دو حادثه تروریستی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که متاسفانه کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان را در پی داشت.

خبرگزاری ایسنا: صبح روز چهارشنبه، تهران شاهد دو حادثه تروریستی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که متاسفانه کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان را در پی داشت.

در پی وقوع این حادثه تروریستی، مقامات کشورهای مختلف در قالب بیانیه، توییت یا در نشست‌های خبری که داشته‌اند این حادثه تروریستی را محکوم کرده و به مانند دیگر حوادث تروریستی بر اهمیت مبارزه با این پدیده شوم و فراگیر در عرصه جهانی تاکید کردند.

از همان ساعت‌های آغازین این حمله تروریستی بعضی از رسانه‌های خبری از جمله برخی از رسانه‌های عربی نزدیک به جریان‌های تکفیری اعلام کردند، گروه تروریستی داعش مسوولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است. چند ساعت پس از آن نیز داعش با انتشار کلیپی چند ثانیه‌ای که اعلام می‌کرد نیروهایش در مجلس ایران حضور دارند به نوعی مسوولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

این در حالی است که تاکنون مقامات کشورمان در ارتباط با عوامل این حادثه تروریستی اعلام موضع نکرده‌اند و در حال بررسی‌های بیش‌تر در ارتباط با عوامل این حادثه تروریستی هستند.

اما پذیرفتن مسوولیت این اقدام تروریستی از سوی داعش به طور قطع رافع مسوولیت‌های طرف‌های اصلی حامی ترورسیم تکفیری در منطقه نیست و در این چارچوب می‌توان اظهارات غیرمسوولانه و معنادار برخی مقامات کشورهای حامی تروریست در منطقه و تهدیدهای گذشته آن‌ها علیه ایران به ویژه در چند هفته قبل را مورد واکاوی و بررسی قرار داد.

در سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد عربستان در اظهاراتی اعلام کرد: هیچ‌گونه نقطه مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد.

وی در ادامه مدعی شد: هدف اصلی ایران رسیدن به قبله مسلمانان است و ما منتظر نمی‌مانیم تا عربستان به میدان جنگ تبدیل شود. بلکه ایران را به میدان جنگ تبدیل خواهیم کرد.

جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به سخنان تحریک‌آمیز وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در نامه‌ای اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.

سفیر دایم ایران در سازمان ملل اظهارات محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان را طبق بند ۴ ماده دوم منشور ملل متحد "تهدیدی آشکار علیه ایران و نشانه حمایت از تروریسم" عنوان کرد.

با این حال اظهارات و مواضع خصمانه عربستاان سعودی و دیگر هم‌پیمانانش در منطقه و دنیا ادامه داشت.

بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران در رابطه با رویکرد عربستان در قبال ایران مدت‌هاست که هشدار می‌دهند و این کشور را به عقلانیت و آرامش دعوت می‌کنند. با این حال به نظر می‌آید عربستان با چراغ سبز آمریکا هم‌چنان به سیاست‌هایش علیه ایران ادامه می‌دهد و در این مسیر از هیچ هزینه‌های ولو قطع کردن رابطه دیپلماتیک با قطر که از همراهان قدیمی‌اش در تحریک و تطمیع تروریست در منطقه بوده‌اند دریغ نمی‌ورزد.

در ادامه تلاش‌های عربستان برای دادن آدرس غلط در ارتباط با بحث تروریسم و دور کردن افکار عمومی دنیا از جنایت‌های وحشیانه تروریست‌های تکفیری که با حمایت و آموزش سیاسی و مالی و معنوی این کشور انجام می‌شود، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز سه‌شنبه شب در اظهاراتی مدعی شد: ایران حامی تروریست در جهان است و ۹۰ درصد از نارنجک‌ها و مواد منفجره که در دست تروریست‌ها است ساخت ایران است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه اظهارات بی‌پایه و اساس خود اظهار کرد: ایران به خاطر دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریست‌ها باید مجازات شود.

او مدعی شد ایران باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد. در امور داخلی کشورها مداخله نکند و از تروریست‌ها حمایت نکند.

الجبیر این سخنان را در حالی علیه ایران مطرح می‌کند که در چند سال اخیر این کشور به همراه دیگر متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش به حمایت مالی و سیاسی و نیز آموزش نیروهای تروریستی در عراق و سوریه اقدام کرده و به جای پاسخگو بودن درباره این اقدامات، اقدام به فرافکنی و متهم کردن دیگر کشورها به حمایت از تروریست‌ها کرده است.

حادثه تروریستی تهران پس از چند ساعت تعقیب و گریز و انجام عملیات ویژه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشورمان با صلابت به پایان رسید و آنها توانستند با عوامل تروریستی این حوادث برخورد کنند ولی در این میان آن‌چه مهم است این‌که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر این مساله تاکید کرده‌اند که برخی کشورها به جای دادن آدرس‌ غلط درباره حامیان تروریسم در منطقه، به صف حامیان واقعی مبارزه با تروریسم بپیوندند و استفاده ابزاری از این پدیده شوم در راستای اهداف کوتاه مدت را کنار بگذارند.

ایران به همراه روسیه در صف کشورهای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه قرار دارد و این حضور با مجوز دولت‌های رسمی این کشورها محقق شده است.

کشورهایی از جمله عربستان سعی دارند با استفاده از پول نفت، قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا را با اهداف خود در منطقه همراه سازند این در حالی است که حرکت غیرعقلانی در این مسیر می‌تواند به شکل‌گیری یک زنجیزه خطرناک از اقدامات واکنشی منجر شود.

اقدامات تروریستی روز چهارشنبه در پایتخت ایران هر چند زنگ خطری برای مقامات امنیتی کشورمان است و باید هر چی بیش‌تر و بیش‌تر نسبت به مقوله امنیت حساسیت‌زایی کنند اما بیش از هر چیز ما را نسبت به این مساله آگاه می‌سازد که عربستان سعودی از یک سو رقص شمشیر با آمریکا می‌کند و از سوی دیگر برای ایران از رو شمشیر بسته است و ضروری است تا جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که آمریکا با عربستان همراهی می‌کند و اروپا سکوت و روسیه مماشات، خود دست به کار شود و برای تامین امنیت داخلی و مرزهایش ابتکار عمل را به دست گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مکتبی

      قیافه یکی از تروریستها خیلی شبیه قطریها میمونه!!!

    • خاسر

      حج راتحریم کنید پول به این کشور پرورش دهنده وحامی ترورسیم نبرید .چون پول حجاج خرج داعش می شود از زائرین خواهش می کنیم انصراف بدهید واز عربستان وداعش حمایت نکنید اگرنروید حاجی واقعی هستید.

    • بدون نام

      ما ایرانیها جنگجو هستیم، به ایران میگن پدر جنگها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج