جاباما
۵۴۵۸۰۹
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

روحانی: تروریست ها ناکام ماندند

روحانی اظهارکرد: در طول سال های گذشته هر روز و هر روز این تروریست ها به فکر ورود به کشورمان و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران بودند و ده ها بار تلاش شان ناموفق و ناکام ماند و امروز هم اگر می خواستند وارد حرم امام راحل شوند و یا وارد مجلس شورای اسلامی شده و در برابر نمایندگان ملت از سلاح خوداستفاده کنند باز هم ناموفق بودند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رئیس جمهوری تروریسم و خشونت را نقطه مقابل فرهنگ و هنر دانست و با تأکید بر اینکه هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است، گفت: ملت ایران مقاوم تر از گذشته در برابر ترور و خشونت و افراط گری ایستادگی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه و در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر، با بیان اینکه هنرمندان رابطه انسان ها با یکدیگر و انسان با طبیعت و خالق را با زبان هنر شکل می دهند، افزود: دین اسلام، دین هنر سخن گفتن با خداست و چگونه عبادت و مناجات کردن را به ما می آموزد.

رئیس جمهوری افزود: هنر به ما می آموزد که چگونه با خدا و هم نوعان خود فارغ از هر قومیت، زبان و ملیت سخن بگوییم. علم و هنر، مرز نمی شناسد و ما با هنر زنده و پویا هستیم. دین اسلام، دین هنر بوده و اساس قرآن برپایه هنرمندی است. افتخار ما این است که قرآن همواره زنده و معجزه جاودانه ما است.

روحانی با اشاره به اینکه در ۲۹ اردیبهشت حماسه بسیار بزرگی در کشور آفریده شد که همه مردم در خلق آن سهیم بودند، اظهارکرد: البته هنرمندان ما بیش و پیش از دیگران در این صحنه فعال بودند که از آنها صمیمانه تشکر می کنم.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جوانان ما در سراسر کشور در دوران انتخابات هنر آفریدند، سینماگر و صاحب طنز و هنر شدند و با موبایل هایشان با مردم کشورمان و جهانیان سخن گفتند و باید گفت انتخابات هنر را در کشور مردمی کرد و گسترش داد.

روحانی تصریح کرد: آنکه در انقلاب دمکراسی و مردم سالاری دینی را به ما آموخت امام(ره) بود و بزرگترین مظهر مردم سالاری و دمکراسی نیز خانه ملت و مجلس شورای است و دور از انتظار هم نیست که این دو هزینه و دین حماسه بزرگ ۲۹ اردیبهشت را بپردازند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تروریسم روبروی فرهنگ و هنر و زبان او گلوله و خشونت است. هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی ملتی است که از روز اول پیروزی انقلابش قربانی ترور بوده و از همان روز اول در برابر تروریسم ایستاده و مبارزه کرده و حتی ملت های بزرگی را در برابر تروریسم نجات داده و طبیعی است که امروز هم باید بهای این ایستادگی خود را پرداخت کند.

روحانی گفت: مطهری ها و بهشتی ها کشته فکر و آزاداندیشی خود بودند و ملت ما اگر امروز در کنار مرقد مطهر امام راحل و آموزگار مردم سالاری و یا در کنار خانه ملت، شهیدانی را تقدیم می کند. بخاطر این است که اهل خشونت نبوده و طرفدار مردم سالاری و صندوق رأی است و این ملت با زبان فرهنگ و هنر راه مقاومت و ایستادگی خود را پاس می دارد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: بی تردید از امروز ملت ما مقاوم تر و پرشورتر از همه روزهای گذشته در برابر خشونت و ترور می ایستد؛ این ملت بزرگ و همه ملت های آزاده جهان در برابر افراطی گری و خشونت ایستادگی خواهند کرد.

روحانی اظهارکرد: در طول سال های گذشته هر روز و هر روز این تروریست ها به فکر ورود به کشورمان و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران بودند و ده ها بار تلاش شان ناموفق و ناکام ماند و امروز هم اگر می خواستند وارد حرم امام راحل شوند و یا وارد مجلس شورای اسلامی شده و در برابر نمایندگان ملت از سلاح خوداستفاده کنند باز هم ناموفق بودند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: تروریست ها باز هم در برابر ملت منسجم، قهرمان و دلاور ایران که زبان، فرهنگ، هنر و بیداری جوانانش را پاس می دارد و راه مقاومت و ایستادگی را شناخته و در پیش گرفته، ناموفق خواهند بود.

روحانی خاطر نشان کرد: ما به شما و شما به دولت اعتماد کرده و خواهید کرد. ما در کنار هم حماسه آفریدیم و در کنار هم و دست در دست یکدیگر با بازوانی پرتوان و قدم هایی استوار راه مان را برای رسیدن به اهداف بلند ملی خود ادامه می دهیم؛ راه ما امنیت، آزادی، آرامش و پیشرفت کشور است و باید هنر و فرهنگ مان را در این مسیر بکار بگیریم.

رئیس جمهوری تأکید کرد: گوش های شنوا و چشم های بینای فراوانی در میان مردمان و جوانان این سرزمین وجود دارد و باید از همه توان و استعداد موجود برای ساختن ایرانی آبادتر و آزادتر استفاده کنیم و یقینا خدا نیز در مسیر رسیدن به این هدف یار و پشتیبان ما است.

پیش از سخنان رئیس جمهوری چند تن از اهالی فرهنگ و هنر به نمایندگی از هنرمندان حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون موضوعات و مسائل مختلف فرهنگ و هنر کشور پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساناز

      هرچی می کشیم از نحسی و شومی این دولته. می دونید توی این چندسال چه قدر حادثه و بلا سر این ملت اومده. حادثه پشت حادثه. تا سایه شوم و نحس این دولت رو سر ایران باشه اوضاع درست نمیشه

    • بدون نام

      ببخشید این 12 هموطن که شهید شدن چی ؟؟؟ بعدش اینها به قلب ایران حمله کردن

    • بدون نام

      دیگه میخواستی چیکار کنن که باکا م بشن چهار تاشون شصت نفرو ترکوندن

    • بدون نام

      به جناب روحانی و کلیه هم وطنان عزیز تسلیت عرض میکنم , انشالله با انسجام بیشتر بین ایرانیان دیگر شاهد این چنین رویدادها نباشیم

    • بدون نام

      اقای روحانی این درسی باشد برای تو تا بدانی جونت مدیون کسانی هستی که شبانه روز دارن از این مملکت دفاع میکنن دیگه به فکر تحریم آنها نیفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج