جاباما
۵۴۶۴۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حادثه تهران، تاثیری بر سرمایه‌گذاری‌ خارجی ندارد

خبرگزاری ایلنا به نقل از مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی گزارش داد :ارتجاع منطقه و نیروهای تندروی داخلی در حمله به دولت فصل مشترک دارند.

خبرگزاری ایلنا به نقل از مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی گزارش داد :ارتجاع منطقه و نیروهای تندروی داخلی در حمله به دولت فصل مشترک دارند.

مهدی پازوکی با اشاره به بی تاثیر بودن حادثه تروریستی تهران بر جذب سرمایه گذاری خارجی به خصوص در صنعت نفت و اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: حوادث تروریستی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل فرانسه آلمان و بریتانیا نیز وجود دارد بنابراین با توجه به اینکه ایران تنها کشوری در خاورمیانه است که از دموکراسی برخوردار است باید رویه تعاملی را پیش بگیرد به شرطی که همدلی داخلی وجود داشته باشد.

او با اشاره به اینکه مشکلی در جذب سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد، افزود: مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم راه تعامل با جهان پیشرفته را انتخاب کردند و قضایای تروریستی در حدی نیست که خللی در جذب سرمایه گذاری بوجود آورد.

پازوکی تصریح کرد: اکنون نکته این است که برخی کوته فکران در داخل کشور که به دنبال بسته شدن اقتصاد ایران و رانت های اقتصادی هستند از این فرصت سوء استفاده می کنند و به دنبال این هستند که بر دولت فشار بیاورند، اما مردم در انتخابات نشان دادند که خواستار تغییر و تعامل با جهان بین الملل هستند.

او با اشاره به سیاست خارجی تحسین بر انگیز دولت تاکید کرد: ما همانگونه که در دنیا دشمنانی داریم، دوستانی هم داریم و با کشورهای مخالف تروریسم همگامیم و تروریست ها امکان منزوی کردن ایران را ندارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: ما باید فرصت را از دست تفکرهای محدود اعم از داخلی و خارجی بگیریم و در دیدگاهی مشترک با کشورهای صلح طلب با تروریسم مقابله کنیم.

او با اشاره به اینکه تعامل با جهان به نفع اقتصاد ایران است، ابراز امیدواری کرد که دولت تحت تاثیر جوسازی های تندروها قرار نگیرد و تعامل با کشورهای پیشرفته را در دستور کار قرار دهد و بداند که حق جامعه ایران است که با جهان خارج ارتباط داشته باشد و به بازارهای بین الملل ورود کرده و موقعیت اقتصادی خود را تحکیم بخشد.

پازوکی گفت: دولت باید این نکته را در نظر داشته باشد که اتحاد ما با اتحادیه اروپا زمینه ساز مراودات اقتصادی برای تعامل بین المللی باشد و دولت تند روی امریکا نیز بداند که ایران تعامل خوبی با کشورهای فهیم و توسعه یافته دارد.

او با اشاره به اینکه حکومت تندروی امریکا با سلفی های منطقه ارتباط دارد، افزود: تعامل اقتصادی با کشورهای اتحادیه اروپا با توجه به سیاست ضد تروریسم هر دو طرف می تواند زمینه برای مطرح شدن ایران در سطح بین الملل باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه ارتباط اقتصادی با اتحادیه اروپا به نفع ایران است، تاکید کرد: بر اساس سیاست موازنه منفی ما دوست نداریم زیر سلطه باشیبم و اهل زورگویی هم نیستیم بنا بر این خواستار ایجاد تعامل با کشورهای صاحب سرمایه و تکنولوژی برای شکوفایی اقتصاد کشورمان هستیم و اجازه نمی دهیم ایران منزوی شود ضمن اینکه به تندروی های داخلی نیز که اقتصاد کشور را نشانه گرفته اند اجازه دخالت نمی دهیم.

او با بیان اینکه ارتجاع منطقه و نیروهای تندروی داخلی در حمله به دولت فصل مشترک دارند، یادآور شد: امیدواریم سیاست دولت بر اساس تعامل مبتنی بر حفظ منافع ملی مورد توجه قرار گیرد.

پازوکی با بیان اینکه ایران به تداوم سیاست خارجی فعال نیاز دارد، ادامه داد: در صورت تداوم سیاست تعاملی دولت ما می توانیم در بازار نفت به جایگاه قبل خود بازگردیم و و همچون گذشته بخشی از تقاتضای نفت و انرژی اروپا از ایران تامین شود و به این ترتیب تجارت موفق تری را در بازار انرژی شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج