جاباما
۵۴۶۵۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تفاوت‌ حملات تروریستی تهران از منظر خارجی ها

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به برخی تفاوت‌ها در زمینه حملات تروریستی در تهران از منظر گردشگران خارجی دنیا پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: ۱۷ خرداد در تقویم ایران با روز حملات تیراندازی و انتحاری یکی از خشن ترین گروهای تروریستی جهان به ثبت رسید، گروهی که مردم دنیا چند سالی است آن را با عنوان "داعش" می‌شناسند، گروه تندرویی که تاکنون در شهرهای مختلف جهان دست به حملات تروریستی زده است و تاکنون جان بیش از ۴۰۰ شهروند را در سراسر جهان گرفته است که باید از این تعداد، جان ۱۷ شهروند ایرانی را نیز به این آمار خونین اضافه کرد.

در این راستا و در پرداختن به ابعاد این حملات تروریستی در ایران و تاثیر منفی آن بر روی صنعت گردشگری کشورمان که مدتی است جان دوباره ای پیدا کرده است، مهرداد تاوتلی - مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، معتقد است، حملات تروریستی در تهران چنان تاثیر منفی بر گردشگری ایران ندارد.

وی در این باره به تسنیم می‌گوید: از مهمترین شاخص‌ها در حوزه گردشگری بحث امنیت است، زیرا بیشتر مردم دنیا همیشه مقاصد گردشگری امن را انتخاب و به آنجا سفر می‌کنند.

تاوتلی ادامه می‌دهد: قطعاً یکی از اهداف داعش این است که روی بحث‌های سرمایه گذاری و سود کشورها تاثیر منفی بگذارند، و براین اساس به مراکز گردشگری بسیار حمله می‌کند و حملات تروریستی تهران نیز از این امر مستثنی نیست اما با توجه به اینکه امنیت در ایران بسیار بالا است، و حملات اخیر نیز اصلاً در مقاصد گردشگری مهم کشور به‌مانند اصفهان، شیراز، کرمان، یزد و کاشان رخ نداد، بنابراین اتفاقات تهران از منظر گردشگری به هیچ عنوان در حوزه گردشگری ایران موضعیت پیدا نکرد.

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی تصریح می‌کند: این در حالی است که حملات تروریستی در ایران در دو جای استراتژی و سیاسی مهم کشور رخ داد، و خیلی نمی‌تواند تاثیر منفی بر گردشگری کشورمان داشته باشد، البته بی‌تاثیر نیز نخواهد بود و شاید میزان این تاثیرگذاری بین دو هفته تا یک ماه باشد.

تاوتلی بیان می‌کند: کشورهای که بر روی گردشگری پایدار کار کردند، مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان و همچنین برخی کشورهای دیگر اروپایی، مشاهده می‌شود که علارغم اینکه چنین حملات تروریستی بارها نیز در کشورهایشان رخ می‌دهد ولی تاثیر آنچنانی بر روی گردشگری‌شان نمی‌گذارد، زیرا در این کشورها صنعت گردشگری‌شان به سمت جهانگردی پایدار پیش رفته است.

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی خاطرنشان می‌کند: حتی برخی کشورهای موفق در حوزه گردشگری از حوادثی چون بمب گذاری و تروریستی به بهترین شکل ممکن برای جذب گردشگر استفاده می‌کنند زیرا برخی گردشگران دنیا مایل هستند از جاهای که بمب گذاری شده و مورد حملات تروریستی قرار گرفته است، هزینه می‌کنند تا از این مکانها بازدید داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج