۵۴۶۵۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نجات ۲۰ نفر در آتش سوزی در همدان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان پس از دو و نیم ساعت تلاش مستمر آتش سوزی یک مجتمع مسکونی را مهار و ۲۰ نفر از افراد گرفتار در دود و آتش را خارج کردند.

خبرگزاری تسنیم: محمد رضا بیاناتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت۲۱ و ۲۳ دقیقه پنجشنبه ۱۸ خرداد، سامانه ۱۲۵ همدان گزارشی از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهر همدان دریافت کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله دو گروه عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک گروه از ایستگاه شماره ۱۸ به نشانی اعلام شده در خیابان تختی اعزام شدند.

بیاناتی تصریح کرد: آتش‌نشانان اعزام شده با وجود ترافیک معابر اصلی و پارک چند خودرو در مسیرهای منتهی به محل حادثه در زمانی کمتر از ۵ دقیقه به محل حادثه رسیدند و با مشاهده شعله‌های آتش که در حجم وسیعی از پنجره یکی از واحدها خارج می‌شد بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نجات جان افراد، یک گروه از آتش‌نشانان ضمن درخواست نیروی کمکی از ستاد فرماندهی اقدام به عملیات جستجو و نجات مصدومین و محبوسین از واحدهای مختلف ساختمان حادثه دیده کردند و همزمان گروه دیگر از آتش نشانان اقدام به اطفاء حریق کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: با رسیدن گروه‌های کمکی از ایستگاه های ۱۲،۱۵ و ۱۹ عملیات با سرعت بیشتری پیگیری شد و آتش نشانان ضمن تلاش برای تخلیه دود غلیظی که تمام ساختمان را دربر گرفته بود اقدام به انتقال افراد محبوس شده به خارج از ساختمان کردند.

وی افزود: آتش نشانان با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر ۲۰ نفر از ساکنان ساختمان را که به دلیل دودگرفتگی درون واحدها محبوس شده بودند به خارج از محل حادثه منتقل کرده و در اختیار عوامل فوریت‌های پزشکی قرار دادند.

بیاناتی تصریح کرد: در این عملیات که به مدت ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه به طول انجامید ۲۵ آتش نشان در قالب ۷ گروه عملیاتی مشارکت داشتند که ۳ نفر از آنان به علت دود گرفتگی و ۱ نفر به علت سوختگی دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه علت یابی دقیق (مرحله دوم) بروز حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است، گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که آتش سوزی از واحد ۵ ساختمان آغاز و دود و حرارت آن به سایر قسمتها سرایت کرده است.

بیاناتی اظهار داشت: وضعیت نهایی مصدومان و افراد فوت شده از طریق مرکز فوریت های پزشکی ،سازمان پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان با اشاره به مشکلات آتش نشانان برای رسیدن به محل حادثه از شهروندان خواست از پارک خودروهای خود در معابر باریک خودداری کرده و در زمان بروز حوادث راه را برای خودروهای آتش‌نشانی باز کنند.

وی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نیز درخواست کرد با توجه به گستردگی ابعاد حادثه از انتشار اخبار تایید نشده توسط دستگاه‌های ذیصلاح خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج