جاباما
۵۴۶۷۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۶ نفر از شهدا، تعیین هویت شده‌اند

آخرین آمار منتشر شده دو حادثه تروریستی در ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و دیگری در محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) نشان می‌دهد با شهادت ۴ نفر دیگر از مجروحان حادثه تروریستی چهارشنبه تهران در مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۳ روز جمعه شمار شهدای حمله تروریستی به ۱۷ نفررسید و شمار مصدومان نیز ۵۲ نفر اعلام شده است.

روزنامه ایران: آخرین آمار منتشر شده دو حادثه تروریستی در ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و دیگری در محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) نشان می‌دهد با شهادت ۴ نفر دیگر از مجروحان حادثه تروریستی چهارشنبه تهران در مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۳ روز جمعه شمار شهدای حمله تروریستی به ۱۷ نفررسید و شمار مصدومان نیز ۵۲ نفر اعلام شده است.
بنا به گزارش‌های رسیده از سازمان پزشکی قانونی کشور از ۱۷ شهید ارجاعی حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام به پزشکی قانونی ۱۶ شهید شناسایی شده‌اند که ۱۴نفر از آنها مرد و۳ نفر‌شان زن هستند. هویت یک شهید هنوز مشخص نشده و شناسایی شهیدان تا ظهر جمعه در پزشکی قانونی همچنان ادامه داشت.
در حالی که آمار شهدای حوادث تروریستی تهران از سوی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی ۱۲نفراعلام شده بود اما با شهادت یکی از مصدومان در بیمارستان تا ساعت ۲۲ چهارشنبه شب در مجموع شمار شهیدان به ۱۳ نفر افزایش یافت. بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی وزارت کشور از مراجع درمانی و قضایی تا بعد از ظهر جمعه ۱۷نفر از نیروهای حفاظتی و پرسنل اداری و مردم عادی به شهادت رسیدند و تعداد ۵۲ نفر نیز مجروح شده‌اند. افزایش تدریجی آمار اعلامی شهیدان نیز به علت به شهادت رسیدن تعدادی از مجروحان در ساعات بعد از حادثه بود در این میان تعداد چهار نفراز شهیدان در ساعات اولیه بعد از حادثه مفقود شدند و با توجه به اینکه اطلاعی از سرنوشت آنها نبود تعداد کشته شدگان از ۱۳ به ۱۷ نفر افزایش یافت.
به گفته پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از مجموع ۵۲ مصدوم منتقل شده به بیمارستان‌های تهران ۸ نفر تحت نظر اورژانس، ۲۳ نفر در بخش‌ها و ‌۶ نفردر بخش‌های ویژه بستری شده اند؛ ضمن اینکه ۱۵ نفرنیز مرخص شده‌اند.
معاون فنی و عملیات معاونت درمان وزارت بهداشت نیز درباره آخرین وضعیت درمانی مجروحان حادثه تروریستی تهران گفت: به دنبال این حادثه در ساعات پایانی روز چهارشنبه مجموعاً ۵۰ مجروح به بیمارستان‌های سینا، طرفه، امام حسین(ع) و هفتم تیر و ضیائیان منتقل شدند که ۴۳ نفر ازآنها مرد و ۷ نفر زن هستند. به گفته دکتر علی ماهر ۵ نفر از مجروحان حادثه تروریستی روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص شدند و ۱۳ عمل جراحی نیز طی درمان مجروحان انجام گرفته است. در حادثه تروریستی تهران علاوه بر نیروهای حفاظتی و پرسنل مجلس شورای اسلامی مردم عادی نیز هدف قرار گرفتند. مشخصات ۱۶ نفر از شهیدان این حادثه عبارت است از:
شهید حسین جلالی راد، مسئول دفتر علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس ، شهید حسین بنی اردلان، رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد استان و دبیر اجرایی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان قرار بود در روز حادثه تروریستی، موضوع اعتراضات کاندیداهای شورای اسلامی شهر بجنورد بررسی شود که بنی اردلان به همین منظور در دفتر علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس حضور یافته بود.
شهید صیاف علی همتی، ۵۰ ساله اهل روستای گیلانکشه از توابع شهرستان طارم، او برای پیگیری برخی امور شخصی و دیدار با نمایندگان زنجان و طارم به بخش مراجعات مجلس مراجعه کرده بود.
شهید علی توده فلاح، کارمند ساده مجلس، شهید احسان آقاجانی معمار، دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و کارشناس دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس از ازدواج این شهید چند ماهی نگذشته بود. آخرین عکسی که این شهید برای نمایه تلگرامش انتخاب کرده بود، تصویر دست نوشته‌ای است که یک جمله به نقل از شهید سید مرتضی آوینی است، روی این عکس نوشته شده: هرکس می‌خواهد ما را بشناسد برود و داستان کربلا را بخواند، گرچه خواندن داستان را سودی نیست! اگر دل کربلایی نباشد.
شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، از فعالان جامعه قرآنی کشور و از اعضای دفتر نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی بود.
شهید مرادحسین چهارمحالی، مراسم وداع با پیکر او پنجشنبه شب در معراج الشهدای تهران برگزار شد.
شهید جواد تیموری، متولد سال ۱۳۷۰ و از نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت. او سال ۹۰ وارد سپاه انصار شد. شهید تیموری نخستین شهید مجلس است. برادرش شهید رضا تیموری سال ۶۷ در عملیات مرصاد به دست کوردلان منافق به شهادت رسید. سه سال از ازدواجش می‌گذشت که همزمان با سالروز مراسم عقدش با زبان روزه توسط تروریست‌های تکفیری مهاجم در مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید.
شهید حمید امدادی، مسئول دفتر هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، زمانی که او در دفتر آقای بهادری واقع در طبقه دوم ساختمان نمایندگان حضور داشته مورد اصابت گلوله تروریست‌های تکفیری قرار می‌گیرد.
شهید جعفر جعفرزاده، مسئول دفتر هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، زمانی که عامل انتحاری داعش نارنجک را در دستان خودش و در طبقات مجلس منفجر می‌کند دقیقاً مقابل دفتر این نماینده مجلس بوده و شهید جعفرزاده نیز در اثر ترکش این انفجار به شهادت می‌رسد.
شهید علی قلی زاده، جوان ایلامی که برای دیدار با یکی از نمایندگان استان در مجلس به تهران سفر کرده بود و از مداحان اهل البیت (ع) بوده و برای تأمین نیاز مالی مسجد روستای بابامرادی علیا از توابع بخش آسمان آباد شهرستان چرداول به تهران سفر کرده بود.
شهید علی جواد زارع، سال ۱۳۴۲ در روستای دهگلان از توابع اسدآباد متولد شد. او در جنگ تحمیلی در سال‌های ۶۳ و ۶۴ در عملیات‌ مختلف حضور داشت و از چندین ناحیه مجروح شد. او از کارکنان مجلس شورای اسلامی و مسئول دفتر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر اصفهان بود.
شهید مازیار سبزعلی زاده، متولد ۱۳۵۱ در صومعه سرا، او تنها شهید حادثه تروریستی در مرقد امام خمینی(ره) است. او یک باغبان ساده و مشغول انجام کارهای روزانه‌اش در باغچه‌های اطراف حرم امام بود که مورد اصابت تروریست‌ها واقع شد.
شهید سیدرضا ثابتی، از کارمندان اداره بندر آبادان و از بازیکنان سابق تیم‌های فوتبال نفت و جم، او برای پیگیری برخی امور به مجلس رفته بود؛ ۴۰ سال سن داشت و از وی دو فرزند دختر بر جای مانده است.
شهیده هانیه اکبریان، او یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی بود که برای احقاق حق خود به تهران آمده بود. هانیه اکبریان از نیروهای نهضتی شهرستان دلفان بود که خواستار پیگیری تبدیل وضعیت و مطالبات آموزشیاران نهضت سواد آموزی بود. او متولد سال ۵۸ بود و در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ با سازمان نهضت سوادآموزی همکاری داشت و بیش از ۴۰ سوادآموز را تحت پوشش قرار داد.
شهمرادی همسر شهیده اکبریان ، شهادت همسرش را با بغضی که در گلو داشت و امکان صحبت برایش میسر نبود این‌گونه روایت می‌کند و می‌گوید: همسرم نامه‌ای برای استخدام داشت و می خواست با نمایندگان مجلس دیدار کند. دو شب گذشته به تهران و منزل برادر همسرم رسیدیم و صبح راهی بهارستان شدیم، جلوی در که رسیدیم همسرم وسایلش را به دست من داد و گفت منتظر باشم تا برگردد. به گفته وی، دو دقیقه از ورود همسرم به ساختمان مجلس نگذشته بود که صدای تیراندازی بلند شد و دیگر به من اجازه ندادند به داخل بروم تا اینکه جنازه همسرم را بیرون آوردند.

در بین کسانی که در مجلس به ضرب گلوله تروریست‌ها کشته شده‌اند نام «مهدیه هراتی »۳۲ ساله و مدرس دانشگاه علمی کاربردی و فعال مدنی انجمن پایان کارتن خوابی لرستان نیز اعلام شده است. او نیز برای احقاق حق و ساماندهی کودکان کارتن خواب برای دیدار با محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس به بهارستان آمده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج