جاباما
۵۴۶۸۲۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

سوژه اخیر دلواپسان برای تخریب لیست امید

«۲ میلیارد بده که بری تو لیست»؛ این سوژه اخیر دلواپسان برای انحراف افکار حامیانشان است؛ شکست اصولگرایان به‌ویژه طیف دلواپس آنها در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شورای شهر موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و زمانی این شکست پررنگ‌تر می‌شود که میزان رای آخرین منتخب لیست امید با اولین نفر لیست اصولگرایان حدود ۴۰۰ هزار رای بوده است.

روزنامه آرمان- مطهره شفیعی: «۲ میلیارد بده که بری تو لیست»؛ این سوژه اخیر دلواپسان برای انحراف افکار حامیانشان است؛ شکست اصولگرایان به‌ویژه طیف دلواپس آنها در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شورای شهر موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و زمانی این شکست پررنگ‌تر می‌شود که میزان رای آخرین منتخب لیست امید با اولین نفر لیست اصولگرایان حدود ۴۰۰ هزار رای بوده است.
پس طبیعی است که باید پاسخی برای حامیان پس از این شکست داشته باشند. عملکرد نامطلوب شورای شهر چهارم وشهرداری تهران فرصتی برای توجیه شکست نگذاشت بنابراین از مسیری عبور کردند که اتهام زنی است و این بار غلامحسین کرباسچی را به‌واسطه اظهارات یک کاندیدا به نام دانشور مبنی بر درخواست دو میلیارد تومان برای حضور در لیست را سوژه تخریب قرار دادند و با بی‌اخلاقی کامل به تکذیب دانشور مبنی بر اینکه «متاسفانه یک رسانه گمنام، به نقل از مصاحبه‌ای جعلی تلاش نموده اظهاراتی پرحاشیه از زبان اینجانب را به فرصتی برای حمله به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شخص من تبدیل نماید»، توجهی نکردند.
رسانه‌ها و سایت‌های دلواپسان که شاد از یافتن موضوع جدید برای تخریب راه‌یافتگان به بهشت بودند سعی زیادی کردند تا این‌گونه القا کنند اهداف اصلاح طلبان رسیدن به منافع مالی و در نظر نداشتن خواست ملت است؛ القایی که هر بار با شکست سنگین‌تر از قبل مواجه شده است. دلواپسان شکست خورده در انتخابات شورای شهر پنجم تهران هر روز یک پروژه جدید برای القای صحت ادعای خود به‌کار گرفتند و حتی برای غبارآلود کردن فضا به انتشار کاریکاتورهای نادرستی درباره ادعای تکذیب شده پرداختند. آنها آش این اتهام زنی را چنان شور کردند که سخنرانشان هم پشت تریبون به تکرار ادعای رد شده پرداختند.
نمونه‌ای از بی‌اخلاقی
نمونه این بی‌اخلاقی‌ها به یکی از روزنامه‌ها باز می‌گردد که نوشته است: «آبا‌ن ماه سال گذشته الهه کولایی عضو ارشد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از نحوه بستن لیست امید برای مجلس دهم پرده برانداخت و در گفت‌وگویی اعلام کرد «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مساله را تکذیب نمی‌کنم.» استفاده از رانت و پول ممکن است در سایر کشورها و انتخابات‌ها نیز اتفاق بیفتد اما از احزاب سیاسی و اصلاح‌طلبانی که مدعی حرکت به سوی کار تشکیلاتی و توسعه سیاسی هستند و شعارشان در انتخابات این بود که «رای به لیست امید رای به شورای پاک است» این کار دور از انتظار بود که بخواهند با تهیه لیست و چانه زنی بر سر ورود افراد «کاسبی» کنند. فاطمه دانشور عضو شورای شهر چهارم، اما جمله کولایی برای انتخابات مجلس را به شیوه دیگری بیان کرد و خبر «لیست فروشی» شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان را رسانه‌ای کرد.
وی در جریان گفت‌و‌گویی درباره دلایل عدم قرار گرفتن خویش در لیست امید اصلاح‌طلبان لب به سخن گشود و گفت که از من برای حضور در لیست امید ۲ میلیارد تومان مطالبه کردند و چون چنین مبلغی را به آنها ندادم از لیست خط خوردم. رسانه‌ای شدن این خبر اما برای خانم دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد.
توضیح کرباسچی

پس از این بی‌اخلاقی‌ها بود که غلامحسین کرباسچی درباره مطالبه پول از اعضای لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران، گفت: دو میلیارد و صد هزار تومان، برآیند تبلیغات ستاد شده بود که قرار بود سهمیه‌ای از این مبلغ را بدهند. دبیر کل حزب کارگزاران گفت: به احتمال زیاد این کانال متعلق به [...] است. ممکن است در این باره چیزی شنیده‌ باشند اما سندی برای این ادعا ندارند. کرباسچی ادامه داد: قرار شده بود که هر کدام از اعضای لیست نفری ۱۰۰ میلیون تومان یا خودشان یا حزبشان برای تبلیغات بدهند که البته خیلی‌ها هنوز نداده‌اند. کرباسچی تصریح کرد: اگر کسی برای ادعایی غیر از این سندی دارد رو کند. پول از شخصی برای قرار گرفتن در لیست گرفته نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرنوش

      دلواپسان و اصولگراها، هر چه با اتهامات جدید سعی در تخریب بیشتر منتخبان مردم کنند، بیشتر در باتلاق انزوا و ترد اجتماعی و مردمی قرار میگیرند و هیچ وقت از شکست های قبلی و علتش درس نخواهند گرفت.

    • قیصر

      هرچه بیشتر تخریب کنند مردم بیشتر از آنها نفرت دارند این به نفع اصلاح طلبان است سری بد نصف این رای که امسال آوردن دیگر نمی آورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج