۵۴۶۸۳۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زنان این بار، سهم زیادی از کابینه دولت می خواهند

با نزدیک شدن به آغاز کار دولت دوازدهم سخن از تغییرات در وزارتخانه‌ها و استفاده از زنان و جوانان در کابینه جدید بیش از پیش افزایش می‌یابد.

روزنامه آرمان: با نزدیک شدن به آغاز کار دولت دوازدهم سخن از تغییرات در وزارتخانه‌ها و استفاده از زنان و جوانان در کابینه جدید بیش از پیش افزایش می‌یابد.
بر این اساس روز گذشته شهربانو امانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رئیس‌جمهور با تغییرات در وزارتخانه‌ها و استفاده از زنان و جوانان می‌تواند برنامه‌های خود را در دولت دوازدهم پیش ببرد، گفت: با تغییر در وزارت کشور می‌توان مذاکره ملی را پیش برد، زنان و جوانان می‌توانند در وزارت کشور به مطالبات مردم پاسخ دهند. البته ما در استانداری‌ها و همچنین برخی دیگر از مسئولیت‌ها شاهد حضور زنان بوده‌ایم اما با این همه، وزارت کشور نیازمند خانه ‌تکانی است.
وزیر آموزش و پرورش
شهربانو امانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت دوازدهم باید در کارنامه‌اش جوانگرایی را ثبت کند، اظهار کرد: هیات دولت نباید فقط تابلو جوانگرایی را نصب کند بلکه باید از جوانان توانمند و خوش ‌فکر که تجربه کافی دارند و می‌توانند به روان‌سازی تصمیمات دولت کمک کنند، استفاده نماید. این عضو منتخب در شورای شهر تهران طی گفت‌وگویی با ایلنا در پاسخ به این سوال که کدام وزارتخانه‌ها باید دستخوش تغییرات شوند، خاطرنشان کرد: معتقدم وزارت علوم باید دچار تغییرات اساسی شود. وزیر علوم کارهای خوبی انجام داده است اما در دولت دوازدهم باید وزیری دیگر جایگزین ایشان شود؛ امیدوارم در دولت دوازدهم شاهد باشیم که روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از مدیریت زنان و جوانان حداکثر استفاده را ببرد.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ابراز داشت: هرچند وزیر آموزش و پرورش سال گذشته رأی اعتماد خود را از مجلس گرفت اما تغییراتی در این وزارتخانه لازم است. اگر رئیس‌جمهور بخواهد در آستانه سال تحصیلی جدید وزارتخانه بی‌عیب و نقصی در این رابطه داشته باشد یک خانم هم می‌تواند وزیر آموزش و پرورش باشد. امانی با اشاره به عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: درست است که وزارت اقتصاد عملکرد قابل قبولی داشته است و در بحث تورم و رکود از آقای طیب‌نیا دفاع شد اما معتقدم رئیس‌جمهور باید یک جابه‌جایی نیز در این وزارتخانه داشته باشند تا ما شاهد رونق کسب‌وکار در کشور باشیم.
تغییر و تحول
عضو منتخب در شورای شهر تهران با یادآوری عملکرد وزارت کشور در دولت یازدهم عنوان کرد: هرچند انتخابات سالمی برگزار شد اما سه الی چهار‌میلیون نفر موفق به رأی دادن نشدند و این امر را می‌توان به عملکرد ضعیف برخی منصوبان وزارت کشور مرتبط دانست. بنابراین اگر تحولاتی در این وزارتخانه صورت بگیرد، برخی از کارها را می‌توان بهتر پیش برد. این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: زنان و جوانان می‌توانند در وزارت کشور به مطالبات مردم پاسخ دهند. البته ما در استانداری‌ها و همچنین برخی دیگر از مسئولیت‌ها شاهد حضور زنان بوده‌ایم.
استفاده بیشتر از زنان

امانی با بیان اینکه تنها یک سفیر زن در دولت یازدهم وجود دارد، یادآور شد: وزارت امور خارجه با راهبری آقای دکتر ظریف عملکرد قابل قبولی داشته است اما دولت یازدهم حضور زنان را برای نقش‌آفرینی بیشتر در این وزارتخانه مهیا نکرده است. ما به حد کافی نیروی با تجربه در بدنه وزارت امور خارجه داریم و باید از آنها استفاده شود. او با بیان اینکه بیش از دو سوم وزارتخانه نیروهای تازه نفس را به سرکار بیاورند، گفت: اشخاصی که با دولت همدل نیستند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، باید برکنار شوند. به‌طور مثال دفتر رئیس‌جمهوری باید تغییراتی اساسی در تیم اطلاع‌رسانی انجام دهد و یک خانم را به عنوان سخنگوی دولت انتخاب کند و حتی می‌توان یک زن را مسئول خبرگزاری مهم دولت قرار داد. این فعال سیاسی ‌اطلاح ‌طلب در انتها با اشاره به گردهمایی‌های انتخاباتی اظهار داشت: آقای روحانی به خوبی می‌داند زنان هرکجا سخنران مراسم بودند توانستند با تغییر نگرش افراد را به پای صندوق‌های رأی بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج