۵۴۷۱۲۴
۶ نظر
۵۰۲۵
۶ نظر
۵۰۲۵
پ

۱۰۰ خودروی مزخرف تاریخ (۱)

اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر، برخی از لحاظ قدرت و...

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: اگر ماشین های بد در دنیا نبودند، پس چگونه می توانستیم ارزش ماشین های خوب را بدانیم؟ حتما در گذشته لیستی از ۱۰۰ ماشین برتر تاریخ را که برایتان آماده کردیم را مشاهده کرده اید؛ اما اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر برخی از لحاظ قدرت و... ضعیف بودند. متاسفانه بسیاری از این نمونه های وحشتناک در طول تاریخ در بازار آمریکا تردد داشته اند.نکته قابل توجه در مورد این ماشین ها این است که برخی از آنها متعلق به خودروسازان بزرگ می باشند.

۱۰۰.پونتیاک سولستایس ۲۰۰۶

ایده خوبی که با استفاده ناقص از تکنولوژی خراب شد. صندلی راننده زشت و بلند و صندوق عقبی که فقط به اندازه قرار دادن یک تی شرت جا داشت، این ماشین را در این لیست قرار داد. این ماشین قرار بود پونتیاک را نجات دهد اما وزن زیاد و قدرت موتر کم و مهندسی ضعیف در طراحی آن باعث شد این رویا به حقیقت نپیوندد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۹۹. فیات اسپورت کوپه ۱۲۴ - ۱۹۶۷

این ماشین دو در تر و تمیز وقتی از استیل ساخت روسیه در بدنه خود استفاده کرد، از مد افتاد. از آن پس، پوسیدگی و زنگ زدگی جز لاینفک این مدل از فیات ها به شمار می آمد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۹۸. عقاب اصلی - ۱۹۸۹

آخرین محصول AMC در واقع همین مدل عقاب اصلی محسوب می شود که ظاهر مسخره اش تا حدی شبیه شاسی رنو 25 طراحی شده بود. با این حال قیمت این ماشین مسخره بدون هیچ دلیل خاصی به اندازه قیمت یک داج موناکو بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۹۷. دوو نوبریا - ۱۹۹۹

برای مدت کوتاهی کمپانی دوو حضور ناموفقی در بازار آمریکا داشت. و در همین زمان نوبریا عرضه شد و نتوانست توحهات را به خود جلب کند و هنوز علت آن برای مسئولین شرکت مشخص نیست.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

96.آکورا ویگور - 1992

یک آکورد قرمزرنگ زمخت با موتوری ۵ سیلندر و بسیار طویل! این مدل را می توان اولین نمونه از ماشین های اکورا دانست که به سادگی می توان از آن متنفر بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۹۵. پونتیاک گرند پریکس GXP

قرار دادن یک موتور 303 اسب بخاری 5.3 لیتری هشت سیلندر با دیفرانسیل جلو در این ماشین احمقانه بود.استفاده از تایرهای جلوی عریض تر از تایرهای عقب یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در این ماشین بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

94. آریل اتم -1996

نام مستعار این ماشین، تنفر زنانه بود. این ماشین برای مسیرهای مسابقه ای و پیست ها خوب بود اما برای هر جاده دیگری جز پیست، اذیت کننده به نظر می رسید. استفاده از کلاه ایمنی تنها برای ایمنی راننده در این ماشین نبود بلکه نقش سقف، بادگیر، و سیستم HVAC آن را نیز ایفا می کرد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۹۳. وکتور w۸ -۱۹۸۹

ماشین 625 اسب بخاری جرارد ویگرت که بالای 400 هزار دلار نیز قیمت داشت یک فاجعه به تمام معنا بود که در نهایت نیز به خط تولید رسید اما تعداد مشتریان آن فقط به عدد 17 رسید. و در نهایت نیز آنها از این ماشین به عنوان تخت خواب استفاده کردند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

92. جنرال موتورز EV1 - 1997

در این مدل از آخرین فناوری برای ساخت ماشینی برقی استفاده شده بود که خروجی کار بسیار ضعیف از آب در آمد چرا که این ماشین به قدری از لحاظ قدرت ضعیف بود که قادر به کشیدن یا حمل هیچ باری نبود و سطح ماشینهای تایکو قرار داشت. این مدل، ده سال ماشین های برقی را به عقب راند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۹۱. داج پلنجر - ۱۹۷۸

یک کوپه گالانت میتسوبیشی که می خواست از نام کمپانی معروف به ساخت ماشین های عضلانی استفاده کند و تبدیل به یک افسانه شود. قدرت موتور این ماشین واقعا خنده دار بود چرا که از یک موتور 2.6 لیتری با قدرت 105 اسب بخار در آن استفاده شده بود؛ جالب اینکه که مدل های پایه آن حتی از موتورهای 2 لیتری با قدرت 77 اسب بخار استفاده می کردند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

90. سالین S7 - 2000

با استفاده از موتوری ۵۵۰ اسب بخاری از لحاظ تئوری، ماشین خوبی به نظر می رسید اما در عمل آنقدر ضعیف بود که به یاد ماشین های اسبابازی می افتادیم. مدل های توربو دوقلوی این ماشین در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد که از موتوری با ۷۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می کردند و قیمتی معادل ۵۸۵۲۹۶ دلار داشتند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۸۹. فراری ۶۱۲ اسکاگیلتی - ۲۰۰۴

این مدل از فراری در واقع ماشینی بزرگ، گیج و 4 سرنشینی بود که البته بسیار هم شکننده و ضعیف ساخته شده بود.موتور 12 سیلندر و 5.7 لیتری این ماشین نیرویی برابر با 532 اسب بخار تولید می کرد اما برای راندن این ماشین زشت کافی به نظر نمی رسید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

88.فورد اسپایر - 1993

این ماشین توسط کمپانی کیا ساخته شده بود و توسط فورد به فروش رفت که با عدم استقبال مشتریان مواجه شد. چرا که موتور ۱.۳ لیتری و ۴ سیلندر این ماشین در واقع آن را به یک زندان متحرک تبدیل کرده بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۸۷. ژئو مترو - ۱۹۸۹

این ماشین سه سیلندر ساخت شرکت سوزوکی بود و به عنوان نماد ماشین های اقتصادی که به فراموشی سپرده شدند از آن یاد می شود. این ماشین حتی از یک ماشین خیس کانورتیبل نیز کمتر قدرت داشت.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

86. شورلت لومیا APV

این ون طویل با بدنه ای پلاستیکی و داشبورد بالا به سادگی قابلیت برگزاری مسابقات اتومبیلرانی درون خود را داشت.شورلت و پونتیاک در ساخت این ماشین که به نام ون داست باستر نیز معروف بود، اشتباه بزرگی مرتکب شدند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۸۵.فولکس واگن فاکس

فولکس واگن نسخه ای از مدل گل را که در برزیل بود را برای بازار آمریکا انتخاب کرد.این ماشین نیز با موتور 1.8 لیتری و 4 سیلندر و 80 اسب بخاری و 4 دنده دستی آن کمتر از حد انتظار ظاهر شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

84. جگوار تیپ X - 2001

این ماشین آبروی کمپانی جگوار را برد.جگوار در این ماشین در واقع از طراحی فورد موندنو استفاده کرده بود و روکشی از ورقه فلز XJ بر آن کشیده بود. این ماشین در واقع توهینی به تمام دارندگان جگوار محسوب می شد چرا که در هر محفلی که وارد می شدید، طنزی در مورد آن گفته می شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۸۳.ولوو ۲۶۲C - ۱۹۷۸

برتونه ایتالیا با تبدیل سری 260 ولوو به کوپه های دو در در واقع خود رار مضحکه خیابان های استکهلم کرد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

82. کاتلس اولدزموبیل کانورتیبل - 1990

این ماشین یک مدل از سری کاتلس با دیفرانسیل جلو بود که با طراحی بدی که داشت توجه زیادی را به خود جلب نکرد. رانندگی با آن مثل حرکت بر روی یک تخم مرغ شکسته بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

۸۱.آستین آلگرو - ۱۹۷۳

خوشبختانه این ماشین هرگز به آمریکا صادر نشد چرا که با مشکلات عدیده ای در بخش تعلیق و پنوماتیک هایدرگس خود مواجه بود. علاقه مندان به مجموعه تاپ گیر به شدت از این ماشین بدشان می آید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)

80. روور Sd1 - 1980

این ماشین با موتوری ۳.۵ لیتری و هشت سیلندر و قدرتی ۱۳۳ اسب بخاری توسط بیوک ساخته شد. بدنه این ماشین به قدری بد بود که اگر آب یا مایعات بر روی ان میریخت و یا حتی از کنار استخر نیز رد می شدید، به سرعت شروع به زنگ زدن می کرد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من تو اين ليست بايد سايپا و ايرانخودرو هم جا بگيرن
      چون توليدات الان اينا شوخي بزرگي با صنعت اتومبيل سازيه
      البته وسيله خودم از اين شوخياست :|

    • یک ایرانی

      بعنوان یک فرد معمولی خیلی از این خودروها لزوما "مزخرف" نیستن بخصوص وقتی که خیلیاشون مال چند دهه پیش هستن درحالیکه توسال 2017 هنوز خودرویی مثل پراید با 63 اسب بخار رو خط تولیده...!

    • مصطفی

      جالبه جگوار بدنه ش از نوعی فلزه که گفتین مزخرفه.در حالی که داشتن همون جگوار آرزوی خیلی از امت پراید قاتل با روکش پیته روغن نباتیه....

    • golbahar

      جالب بود

    • بدون نام

      عجب؛ به فراری میگه ماشین زشت اگه نمیخاید بدین به من

    • ایرانی

      واقعا جالبه.!!!!!
      بعد سایپا و ایران خودرو چی میگن این وسط؟؟؟؟با کیفیتن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج