جاباما
۵۴۷۶۹۹
۵۱۳۱
۵۱۳۱
پ

رپورتاژ آگهی

خانه سالمندان پرهام

خانه سالمندان پرهام یکی از مراکز نمونه و ممتاز سازمان بهزیستی کشور است که از سال ۱۳۸۷ تا کنون مشغول به فعالیت بوده است و در این مدت کوتاه توانسته با بهره گیری از مدد جویان بهزیستی و افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده اند و مراکز نگهداری سالمندان در خارج از کشور، بهترین و بیشترین تجربه و دانش لازم را در این مورد کسب کرده و همچنان در پی موفقیت های بیشتر در این زمینه است.

خانه سالمندان پرهام


این مرکز یکی از مراکز نمونه و ممتاز سازمان بهزیستی کشور است که از سال ۱۳۸۷ تا کنون مشغول به فعالیت بوده است و در این مدت کوتاه توانسته با بهره گيري از مراكزسالمندان درخارج از كشور بهترین و بیشترین تجربه و دانش لازم را در این مورد کسب کرده و همچنان در پی موفقیت های بیشتر در این زمینه است .
مرکزی که امروز پس از گذشت اندکی زمان به یکی از مراکز ممتاز بهزیستی در این زمینه تبدیل شده است.

درباره مدیریت :
مدیریت مرکز خانم دکتر حمیده ایرانچی مقدس، دارای دكترای پزشكی از دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی متولد ۱۳۵۷ و هم‌سن انقلاب است و پیروزی و توفیقاتشان در دستیابی به افتخار خدمت به جامعه سالمندان کشور را مدیون پدر و مادر، به ویژه مادربزرگ کهنسال خود مي‌داند که نه تنها در کسب مدارج علمي ‌و اخذ مدرک پزشکی مشوق و حامی ‌او بودند، بلکه گام نهادن در وادی پر ثواب و ارزشمند نگهداری از سالمندان را مدیون پشتیبانی‌های ایشان مي‌داند. وی انگیزه تاسیس مرکز نگهداری از سالمندان و پرکردن خلأ بی‌پناهی و تنهایی‌های ایشان در سنین حساس پیری و در عصر کنونی و زندگی در شهر‌های بزرگ صنعتی را وامدار این جمله مادر بزرگش مي‌داند که همواره در دوران کودکی از زبان ایشان شنیده بود؛ «پیری اگر با تنهایی، بیماری و بی‌پناهی همراه شود بدترین درد انسان است!» از آن زمان بود که دکتر ایرانچی علاوه بر غلبه بر مشکلات تحصیل در رشته پزشکی، عزم خود را جزم و به عنوان زنی جسور پا به میدان گذاشت و مرکز سالمندان پرهام را راه اندازی کرد. مرکزی که امروز پس از گذشت اندکی زمان به یکی از مراکز ممتاز بهزیستی در این زمینه تبدیل شده است.
خانه سالمندان پرهام

آسایشگاه سالمندان پرهام باامكانات هتل پنج ستاره می باشد. اين مركز شامل هشت بخش مي باشد. اتاق هاي تك تخته vip،دوتخته سه تخته چهارتخته مي باشد . دراين مجموعه استخر و سونا و جكوزی بسيار زيبا در خود مجموعه وجود دارد همراه با كليه دستگاه هاي آب درماني به روز تحت نظركادرمجرب آب درماني ومتخصص طب فيزيكي.
دراين مركزسعي شده كليه خدمات تخصصي پزشكي پرستاري فيزيوتراپي كاردرماني آب درماني وروانشناسي وماساژ درماني دركنارهم وباكادرمجرب آرائه شود.
روف گاردن زيبا همراه با الاچيق حياط بسيار زيبا سالن اجتماعات بخش فيزيوتراپی وكاردرماني مجهز اتاق ماساژ و بخش هاي نگهداری درمحيطي بسيار زيبا ودسترسي به تمام طبقات ازجمله استخر روف گاردن و حياط و تمام بخش ها با آسانسور مي باشد.

چرا آسایشگاه سالمندان پرهام در برخی شرایط انتخاب بهتری است؟!

وجود آسانسور و دسترسی به تمام طبقات و همچنین دسترسی به استخر، روف گاردن،حیاط است. از مزایای خانه سالمندان این است که افرادی که در یک رده سنی هستند می توانند در کنار هم باشند و از خاطرات مشترکشان با هم صحبت کنند. همان طور که می دانیم بیماری آلزایمر در سالمندان خیلی فراگیر شده و درمان قطعی ندارد و بهترین راه مقابله با آن زندگی اجتماعی و هم صحبتی با افراد است. هرچه این افراد در جمع بیشتر باشند، احتمال پیشرفت یا شروع آلزایمرکمتر می شود.
بهتر است با افراد سالمند خود صحبت کنید!
خانواده ها باید با سالمند خود صحبت کنند و آن ها را توجیح کنند که بردنشان به خانه سالمندان از سر بی مهری نیست بلکه به خاطر این است که آنجا خدمات و همه چیز در کنار هم محیاست و ما تمام وقتمان را در منزل نیستیم که به شما رسیدگی کنیم.
احتمال زمین خوردن یا احتمال حادثه وجود دارد ولی وقتی که سالمند در یک آسایشگاه استانداردی حضور داشته باشند احتمال وقوع این حوادث به حداقل می رسد. در آسایشگاه به طور دائم و شبانه روزی پزشک و کارشناس پرستاری، پرستار،ب هیار،کمک بهیار و مراقبین حضور دارند و با وجود یک برنامه غذایی منظم و طبق استاندارهای لازم و تحت نظر پزشک متخصص تغذیه دیگر نگرانی از بابت تغذیه و سلامت باقی نمی ماند.
همچنین برنامه های منظم فیزیوتراپی و کاردرمانی ،روانشناسی و مددکاری مشخصا به طول عمر و بهبود کیفیت زندگی سالمند کمک می کند.

دلایل نگهداری برخی از سالمندان در آسایشگاه :

متاسفانه در خیلی از خانواده های ایرانی شاهد مشکلات بسیاری به علت عدم آشنایی با نگهداری سالمندان هستیم؛ اما فرزندان و نزدیکان فرد سالمند به علت این معضل فرهنگی نگرانند که اگر سالمندشان را به آسایشگاه بسپرند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند. قبلا در یک خانواده فقط پدر شاغل بود و مادر، پدربزرگ مادربزرگ و نوه ها همگی با هم زندگی می کردند. اکنون زندگی نسبت به چند سال پیش تغییرات بسیاری کرده و در هر خانواده ای با توجه به شرایط اقتصادی تقریبا دو تا سه نفر از هر خانواده مشغول به کار هستند و امکان این که فرزندان بتوانند از سالمندشان نگهداری کنند وجود ندارد. معمولا پسر، عروس، دختر ، داماد همگی مشغول به کار هستند.

با توجه به این وضعیت بهترین کار گذاشتن سالمند در یک خانه سالمندان استاندارد است که تمام امکاناتی که گفته شد رو به طور همزمان دارند. به علاوه سالمندان به مراقبت بیشتر و بهتری نیاز دارند.
خانه سالمندان پرهام

سلامتی عزیزان خود را تضمین کنید!

دید منفی خود را به خانه سالمندان کنار بگذارید و به این موضوع فکرکنید که داشتن یک زندگی مستقل و بودن در گروه همسالان وداشتن خاطرات مشترک تا چه حد می تواند لذت بخش باشد.دیگر مجبور نیستید غر زدن های اطرافیان را تحمل کنید.

در بیشتر اوقات، اگر فرزندانتان شما را به خانه سالمندان می سپارند از سر بی مهری نیست؛ بلکه آنها امکان رسیدگی شایسته به شما را ندارند. کم نیستند افراد کهنسالی که در خانه تنها زندگی می کنند و این عزیزان با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند، شامل :

• تنهایی
• تهیه غذا
• نداشتن هم زبان
• احتمال ضعف یا زمین خوردن
• فراموشی در خوردن دارو دروقت آن
• تناسب نداشتن ساختمان محل زندگیشان با شرایط سالمند (مثلا وجود پله)
• همچنین ناتوانی در انجام بعضی ازکارهای شخصی و غیره...

تمام اینها باعث نگرانی فرد سالمند از تنهایی می شود. اما دریک خانه سالمندان استاندارد مانند سالمندان پرهام همه نیاز های سالمند تامین است. شامل حضور دائم پزشک،پرستار،فیزیوتراپ، بهیار، مراقب، روانشناس، مددکار، کار درمان، آب درمان و.... که هیچگاه حضور تمام این امکانات و خدمات در منزل شخصی یک سالمند مقدور نیست.
خانه سالمندان پرهام

چطور از سالمندان خود مراقبت کنیم؟

طبق تعریف برنامه سازمان بهداشت جهانی افراد بالای 60 سال سالمند نامیده می شوند. سالمندی خود به 3 دسته تقسیم می شود:
۶۰ تا ۷۵ سال
75 تا 90 سال
۹۰ به بالا
افرادی که سنشان بین 60 تا 75 سال است را سالمند می گویند. 75 تا 90 پیر و بالای 90 خیلی پیر گفته می شود.

نیازهای دوران سال خوردگی چیست؟

افراد سالخورده یک سری کمک های خاص نیاز دارند که داشتن آگاهی های کافی در مورد نیاز های احتمالی مختلف این افراد برای کسانی که مسئولیت مراقبت از سالمند را بر عهده دارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از نیازهای مهم سالمندان نیازهای مراقبتی برای سلامتی آنهاست. سلامتی سالمندان مهم ترین نیاز آنهاست. وقتی که سن بالا می رود بدن بسیار کند و کارایی آن کاهش پیدا می کند. افراد سالخورده در معرض مسائل و مشکلات جسمی مختلفی قرار می گیرند که این یک جنبه از زندگی آن هاست که نمی توان اقدام خاصی انجام داد؛ چرا که یک سیر طبیعی است اما با مراقبت درست و اقدامات پرستاری به جا، اقدامات پزشکی به جا، می توانند بسیاری از این مشکلات جسمی را تحت کنترل قرار بدهند.

اهمیت انجام چکاپ های به موقع در سالمندان چیست؟

سالمندان نیاز به چکاپ های منظم و خدمات آزمایشگاهی دارند. این چکاپ ها از اهمیت زیادی به خصوص در سنین سالمندی برخوردار هستند چرا که از بروز برخی از بیماری هایی که ممکن است در آینده این افراد را تهدید کنند، جلوگیری کنند یا تحت کنترل بگیرند.

تغذیه در این سن چه نقشی دارد؟

یکی دیگر از نیازهای سالمندان نیاز غذایی است. وقتی که سن بالا می رود دستگاه گوارش کم کم ضعیف می شود و افراد سالمند معمولاً با این مشکل روبه رو هستند؛ برای آن ها هضم برخی مواد غذایی کار آسانی نیست یا برای هضم آن مواد با مشکل مواجه می شوند. مسئله ای که حائز اهمیت است این که رژیم غذایی افراد سالمند نباید مثل گذشته باشد؛ قطعاً باید از یک رژیم غذایی تبعیت کنند که مطابق سنشان باشد. باید طوری این رژیم اصلاح شود که از مواد مغذی و متعادل استفاده بشود که بدنشان پذیرش آن مواد را داشته باشه و مشکلی برای آن ها ایجاد نکند.
خانه سالمندان پرهام

نادیده گرفتن نیازهای عاطفی سالمندان چه عواقبی به همراه دارد؟

دوران سالمندی به یک سری مراقبت های پرستاری نیاز دارند؛ به خاطر شرایط جسمی ممکن است فرد سالمند در کارهای روزانه اش نیاز به کمک داشته باشد. حتی در فعالیت ابتدایی اش مثل راه رفتن، غذا خوردن، دستشویی رفتن و از این قبیل نیاز به کمک داشته باشد. یک فرد سالمند نیاز اجتماعی و عاطفی دارد. یک سالمند با توجه به این که سنش بالا رفته است و خیلی از مهارت هایش را از دست داده است، اطرافیان باید تمام عشق و محبت خودشان را نثار فرد سالمند کنند؛ به این دلیل که آن ها پیر شده اند و فعالیت های آنها کند شده است، نباید نادیده گرفته شوند. حتی محبت و عشق به آن ها باید چندین برابر بشود و همیشه این را باید مد نظر داشته باشند که دوران سالمندی برای خود افراد هم اتفاق خواهد افتاد. باید برای سالمند وقت بگذاریم با آن ها حرف بزنیم تا بفهمند که دوستشان داریم و مراقب آن ها هستیم.
افراد سالمند یک سری نیازهای عاطفی دارند که باید به آنها توجه شود. البته در گذشته با توجه به این که زندگی ماشینی نبود مثل امروز توجه فرزندان به پدر و مادر ها بیشتر بود و افراد خانواده همه در کنار هم زندگی می کردند. با توجه به این که امروزه زندگی ماشینی شده است و همه خودشان به نوعی مشغول به کار هستند، سالمند به تنهایی زندگی می کند و اگر در خانه هر چقدر وضعیت مالی خوب باشد با توجه به این که تنها زندگی می کند نیاز عاطفی اش برطرف نمی شود.

چرا افسردگی در کمین افراد مسن است؟

سالمندان نیاز به تفریح دارند، تفریح یکی دیگر از نیازهای آنهاست. اکثر افراد سالمند کار نمی کنند در نتیجه موقعیت ایجاد روابط دوستان در فضای کار را ندارند. خیلی ها هم ممکن است دوستان هم سن و سال خود را از دست داده باشند و به همین خاطر احساس تنهایی می کنند.
بهترین تمرینات پیشنهادی برای سالمندان:
مطالعه کتاب، روزنامه، گشت و گزار و قدم زدن در فضاهای سبز، تماشای فیلم، معاشرت و گفتگو با دوستان، نشستن روی نیمکت و نگاه کردن مردم و گوش کردن موسیقی، انجام کارهای گروهی، یک سری بازی هایی به صورت کاردرمانی مناسب سنشان، جشن، کنسرت، تئاتر و چیزهایی که بتواند روحیه سالمند را بالا ببرد.
سالمندان به زندگی اجتماعی نیاز دارند. سالمندانی بیشتر دچار افسردگی می شوند و آمار افسردگی در بین آن ها بیشتر است که تنها زندگی می کنند. مخصوصا اگر دچار ناراحتی های جسمی هم باشند که خود مزید بر علت می شود. فرزندان بعضی ها از آن ها دور یا شاغل هستند و وقت کمی برای فرد سالمند خود دارند به همین خاطر باید محیط مناسبی برای فرد فراهم شود که سالمند بتواند با همزبان های خود ارتباط برقرار کند. البته در هر فردی این علایق فرق دارند، ولی فرزندان می توانند با در نظر گرفتن روحیات سالمند بهترین کار و بهترین تصمیم را برای سالمند خود بگیرند.

چرا در بعضی از اوقات خانه سالمندان راه حل بهتری است؟

سالمندان چون احساس بطالت و بیکاری دارند خیلی از آن ها از زندگی اجتماعی رنج می برند و برای رفع این احساساتشان باید برنامه های جمعی داشته باشند. مثلا یک سری کلاس های گروهی برای آن ها برگزار شود یا با یکدیگر مشاعره داشته باشند یا از خاطرات خود بگویند، هر روز چند نفر دور هم جمع شوند و از خاطرات خود تعریف کنند چرا که اکثرا در یک رده سنی قرار دارند. از نظر اتفاقات تاریخی که از قبل افتاده است و می توانند خاطره هایی که از قبل افتاده با هم مرور کنند.
بیماری های شایع در دوران سالمندی:
• بیماری های شایع در دوران سالمندی با گذشت سن و رسیدن به پیری و ضعف های ناشی از آن بستر بسیاری از بیماری های جسمی و روحی سالمندان می شود. یکی از این بیماری های شایع پوکی استخوان است که خطر شکستگی ستون فقرات و شکستگی لگن را افزایش می دهد. همچنین با توجه به کهولتشان درمان شکستگی یعنی جوش خوردگی بسیار کند انجام می شود. به همین علت بهتر است اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از شکستگی که خیلی راحت تر از درمان است، گرفته شود.
  • بیماری دیگر" تصلب شرایین" (رسوب مواد مختلف مثل قند و نمک در عروق) است که در سالمندی زیاد بروز پیدا می کند.
  • کمبود کلسیم و ویتامین D در سن سالمندی بسیار شایع است.
  • آلزایمر یکی از بیماری های شایع در این دوران است که مطالعات زیادی در مورد جلوگیری از این بیماری انجام شده است. داشتن تحرک بدنی و وضعیت مناسب روحی باعث جلوگیری از بروز این بیماری یا به تاخیر افتادن آن می شود.
  • یکی دیگر از بیماری های شایع در این سن پارکینسون است که همراه با لرزش اندام ها یعنی دست، پا و گردن است. این بیماری به دلیل از بین رفتن اعصاب یا ضعیف شدن اعصاب بروز پیدا می کند که علت عمده آن کهولت سن است.
  • یکی از مشکلات فراوان در این سن سوء تغذیه است. با توجه به این که هر چه سن بالاتر می رود پوشش دستگاه گوارشی تحلیل می رود و جذب مواد غذایی تا حدی کاهش پیدا می کند یکی از بیماری های شایع یبوست است که در افراد سالمند زیاد دیده می شود و درصد آن ها بسیار بالا است. انزوا و افسردگی خود باعث کاهش اشتها می شود و خطر کمبود مواد غذایی را در سالمندان زیاد می کند. همچنین اگر فعالیت های جسمی زیاد شود به خصوص پیاده روی خیلی می تواند به کند کردن روند بیماری در سالمندان کمک کند. همچنین می تواند روحیه آن ها را خیلی بالا ببرد. مصرف مواد غذایی که شامل کلسیم و ویتامین هم باشد یا معمولا به صورت مکمل در کنار برنامه غذایی معمولا با توجه به کاهش جذبشان توسط پزشک در برنامه غذایی آن ها گذاشته می شود.

قدرت بدن و عضلات در سن سالمندی کم می شود که یک سری فعالیت جسمی مناسب می تواند به بهبود قدرت و سرعت عضلات کمک کند. چون در فرد سالمند ذخیره بدن کم می شود باید برنامه فعال سازی برای سالمندان دقیق و حساب شده باشد.
خانه سالمندان پرهام

این مسئله را نادیده نباید گرفت!

یک مسئله مهم که باید در افراد سالمند جدی گرفته شود بهداشت روانی فرد است. خطر بسیار جدی که فرد سالمند را تهدید می کند این است که احتمال بدهد در انزوا قرار گرفته یا طرد شده چرا که تنهایی بیش از حد می تواند باعث افسردگی شود. فرد سالمند باید همیشه احساس کند که به او توجه می شود، به صحبت ها و حرف هایش گوش داده می شود. بعضی وقت ها ممکن است سالمندان با فرزندان زندگی کنند ولی با توجه به اینکه زندگی ماشینی شده است تایم بسیار زیادی را در خارج از منزل هستند و معمولا هم مرد و هم خانم خانواده با توجه به مسائل اجتماعی امروزی شاغل هستند. سالمند تنها قرار می گیرد به طوری که در برآوردن نیاز های خود هم نیاز به کمک دارد. چون زمان زیادی را تنها می ماند و امکان اینکه بتواند بیرون یا پارک برود وجود ندارد و این تنهایی باعث فکر کردن، احساس انزوا و افسردگی می شود.

چطور خانه سالمندان پرهام مراقبت های لازم را انجام می دهد؟

خانه سالمندان در حال بررسی است که مشخص شود که آیا خانه سالمندان مکان مناسبی برای سامندان است یا نه؟ متاسفانه در کشور ما و بسیاری از کشور های جهان سوم مسئله خانه سالمندان بد جا افتاده است و مردم دید خوبی نسبت به این مسئله ندارند؛ اما دیده شده که خانه سالمندان می تواند مکان مناسبی برای سالمندان باشد. چرا که امکانات زیادی در خانه سالمندان پرهام وجود دارند که یکی از این امتیازات وجود پزشک و پرستار به طور شبانه روزی است. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند خدمات پزشکی و پرستاری را به فرد سالمند ارائه دهند. همچنین سالمندانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند در کنترل بیماری به آن ها کمک می شود. فرد سالمند در خانه سالمندان دغدغه داشتن برنامه غذایی را ندارد و توسط مشاوره تغذیه برنامه غذایی برایشان گذاشته می شود. صبحانه، میان وعده، نهار، عصرانه و شام، طبق رژیمی که برای فرد سالمند مناسب است، تهیه می شوند. مراکز سالمندان به طور کامل برای فرد سالمند مناسب سازی می شود.

خانه سالمندان پرهام چه خدمات دیگری را ارائه می دهد؟

مرکز سالمندان مجهز به بخش فیزیوتراپی است که تمام دستگاه های مورد نیاز را دارا است. فرد سالمند برای مسائل و بهداشت شخصی از کمک بهیارها بهره مند خواهد شد. مسئله دیگر این است که در خانه سالمندان روانشناس و روانپزشک حضور دارند که عزیزان در صورت نیاز می توانند مشاور داده شوند. به جز خدمات پزشکی و پرستاری؛ فیزیوتراپی و کاردرمانی ، روزانه چکاپ های عادی در این مجموعه صورت می گیرد.

بهتر است این تفکر غلط در مورد خانه سالمندان از ذهن افراد پاک شود. اکثر افراد مسن در کشورهای اروپایی از یک سنی به بعد در صورت داشتن تمایل خودشان به این مراکز ها مراجعه کرده و خود را ثبت نام می کنند. یکی از علت هایی که ممکن است خانه سالمندان در ذهن مردم ما وجه خوبی نداشته باشد این است که در گذشته این مراکز از امکانات و تجهیزات بسیار کمی برخوردار بودند و به هچی وجه حداقل رفاه افراد مراجعه کنند برطرف نمی شد. اما آسایشگاه سالمندان پرهام تمام تلاش خود را کرده است که افراد سالمندی که به این مرکز مراجعه می کنند احساس کنند که در خانه خود هستند. در کنار این حس تمام خدمات پزشکی و پرستاری به خوبی ارائه خواهد شد.
افراد می توانند هم اتاقی خود را انتخاب کنند و با هم گپ و گفت داشته باشند و از برنامه پزشکی و پرستاریشان خیالشان راحت است و کسانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند و روانپزشک و تفریحات و برنامه های خارج از مرکز، جشن هایی که مرتب دارند، برنامه های غذایی و همه چیز آن ها روی نظم می باشد و فرد سالمند هیچ نگرانی ندارد. در نهایت باید به این موضوع فکر کرد که گاهی اوقات عدم پرستاری درست و توجهی کافی می تواند تاثیر و مشکلات بیشتری را برای فرد سالمند به همراه داشته باشد.
خانه سالمندان پرهام

خدماتی که آسایشگاه سالمندان پرهام در اختیار افراد شما قرار می دهد:

  • به علاوه آسایشگاه پرهام مجهز به استخر و سونا است. افراد سالمند می توانند آب درمانی شوند. به علاوه این مرکز مجهز به اتاق ماساژ است.
  • همچنین برای این که عزیزان از نزدیک در جریان خدماتی که در اختیار سالمندان قرار می گیرد آگاهی داشته باشند می توانند در ساعات فیزیوتراپی و کاردرمانی یا ساعت های آب درمانی و در زمان برنامه غذایی صبحانه یا نهارشان حضور داشته باشند.
  • همچنین از ساعت ده صبح تا شش بعدازظهر ملاقات آزاد است که برای فامیل درجه یک و متاهل سالمند است و از نزدیک در جریان خدماتی باشند که ما ارائه می دهیم.
  • آسایشگاه سالمندان پرهام مجهز به آسانسور است که در بخش های مختلف که دسترسی به تمام طبقات از جمله به روف گاردن و حیاط و به استخر است.
  • در این آسایشگاه بخش های مختلفی وجود دارد که سالمندان عزیز با توجه به وضعیت روحی و جسمیشان با کسانی که شرایطشان تقریباً شبیه آن هاست قرار می گیرند و با هم آشنا می شوند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج