جاباما
۵۴۷۹۱۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

داعش، همه اماکن خود را در موصل از دست داده

تازه ترین نقشه منتشر شده از روند جنگ در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق نشان می دهد که برخلاف نقشه های گذشته دیگر هیچ رنگ خاکستری که حکایت از اماکن تحت تصرف گروه تروریستی داعش در بخش غربی موصل باشد، وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا: تازه ترین نقشه منتشر شده از روند جنگ در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق نشان می دهد که برخلاف نقشه های گذشته دیگر هیچ رنگ خاکستری که حکایت از اماکن تحت تصرف گروه تروریستی داعش در بخش غربی موصل باشد، وجود ندارد.

ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات آزاد سازی موصل امروز یکشنبه نقشه جدیدی از روند جنگ در بخش قدیمی شهر موصل را منتشر کرد که در آن هیچ گونه اثری از اماکن تحت تصرف گروه تروریستی داعش که در نقشه های قبلی با رنگ خاکستری نشانه گذاری شده بود، وجود ندارد و عملا این گروه تروریستی همه اماکن امن خود را در بخش غربی موصل از دست داده است.

براساس نقشه جدید، بخش اعظم قسمت غربی موصل به رنگ سبز است که نشانه آزاد شدن این مناطق و تامین امنیت کامل آن توسط نیروهای عراق دارد و بخشی به رنگ قرمز نشان داده شده که نقاط درگیری بین نیروهای عراق با عناصر باقی مانده داعش در بخش قدیمی شهر موصل است.
داعش، همه اماکن خود را در موصل از دست داده

در این نقشه جدید یک رنگ جدید مشکی به جای رنگ خاکستری تعبیه شده است که گویای مناطق آزاد نشده است اما اثری از مناطق تحت تصرف داعش وجود ندارد و عملا نشان می دهد که از حیث نظامی نیروهای عراق تسلط آتش بر تمامی بخش های قدیمی شهر موصل دارند.

در همین راستا سرلشکر 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات امنیت نینوا در بیانیه ای امروز یکشنبه اعلام کرد که یگان های لشکر نهم زرهی ارتش عراق بخش جنوبی محله قدیمی 'الزنجیلی' را آزاد کردند.

براساس بیانیه سرلشکر یارالله، لشکر نهم زرهی ارتش عراق بعد از افراشتن پرچم عراق بر ساختمان های این بخش از محله زنجیلی، ورود به محله 'باب السنجار' را آغاز کردند.

نیروهای مسلح عراق حلقه محاصره را بر عناصر باقی مانده تروریستی داعش در بخش قدیمی شهر به شدت تنگ کرده و در حال حاضر مسجد تاریخی 'النوری' مهمترین مکانی است که داعش همچنان برای دفاع از آن دست و پا می زند.

مسجد تاریخی النوری با توجه به اینکه 'ابوبکر البغدادی' سرکرده این گروه تروریستی در ژوئن 2014 خلافت خود خوانده اش را در آنجا اعلام کرد، برای این گروه تروریستی اعتبار معنوی دارد و عناصر باقی مانده داعش، ناامیدانه آخرین تلاش را بر حفاظت از آخرین سنگر خود انجام می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر داعش مرگ بر تروریست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج