۵۴۸۰۶۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

۳۰ خرداد؛ آغاز مذاکرات سوریه در آستانه

پس از تعویق مذاکرات دو روزه آستانه که قرار بود فردا (دوشنبه) آغاز شود، میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، زمان تعیین شده برای دور جدید این گفت وگوها را ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: پس از تعویق مذاکرات دو روزه آستانه که قرار بود فردا (دوشنبه) آغاز شود، میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، زمان تعیین شده برای دور جدید این گفت وگوها را ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) اعلام کرد.
انور ژایناکوف سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود: روسیه، ترکیه و ایران دور جدید مذاکرات صلح سوریه را در آستانه (پایتخت قزاقستان) به تعویق انداختند.

تارنمای روسی پولیتیکا به نقل از بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه نوشت: زمان برگزاری دور جدید مذاکرات سوری آستانه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) تعیین شده است.

بوگدانف علت تعویق این دور از مذاکرات سوری را لزوم فرصت بیشتر برای آمادگی هیات های شرکت کننده در گفت وگوها عنوان کرد.

تاکنون چهار دور نشست سوری آستانه در دی ماه، بهمن و اسفند ۹۵ و اردیبهشت ماه ۹۶ با حضور هیات های دولت سوریه، معارضان مسلح پذیرنده پیمان آتش بس فراگیر و کشورهای ایران، ‌روسیه و ترکیه به عنوان تضمین کنندگان صلح برگزار شده است.

نتیجه اصلی مذاکرات دور چهارم امضای تفاهم نامه برای استقرار ثبات در مناطق امنیتی و کاهش تنش بود.

ایران، روسیه و ترکیه ۱۴ اردیبهشت و در چهارمین دور از این مذاکرات، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش زودهنگام خشونت ها است.

توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

ایجاد کمربند امنیتی برای جلوگیری از بروز وقایع و حوادث از جمله برخوردهای جنگی بین طرف های مناقشه در امتداد مرزهای مناطق کاهش تنش، فعالیت ایستگاههای بازرسی و گذرگاهها همراه مقرهای ویژه نظارت بر آتش بس از دیگر تدابیر پیش بینی شده است.

بنا به این تفاهم نامه، کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) متعهد می شوند، همه تدابیر لازم را در چارچوب تامین شرایط ایجاد مناطق امن برای تمامی طرف های مناقشه بکار گیرند و همزمان مبارزه با داعش، جبهه النصره و همه گروههای مرتبط با آنها اعمال می شود و تلاش ها برای پیوستن گروههای معارض به آتش بس نیز ادامه می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج