۵۴۸۹۲۶
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

این طور تصور می شود که سرمایه گذاری حرفه ای مردانه باشد و انتظار می رود افراد برجسته دنیای اقتصاد بیشتر در دست مردان باشد.

ماهنامه دنیای سرمایه گذاری: این طور تصور می شود که سرمایه گذاری حرفه ای مردانه باشد و انتظار می رود افراد برجسته دنیای اقتصاد بیشتر در دست مردان باشد. اغلب این طور گفته می شود که زنان سرمایه داران خوب اما تاجران ضعیفی هستند، دلیلش هم ساده است؛ چون تجارت امری است که نیاز به ریسک بالایی دارد، همان چیزی که مردان به دنبالش هستند. به هر روی، اما تحقیقات نشان داده که حضور زنان باعث رونق بیشتر بازار می شد. اینجا به معرفی ۱۰ زن برجسته در دنیای سرمایه می پردازیم که به نوبه خود چرخ اقتصاد کشورشان را به حرکت درآوردند.

ژنت یلن
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او که به عنوان رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا استخدام شده بی شک مهم ترین زن در دنیای اقتصاد به شمار می رود. این اقتصاددان اهل برکلین، نخستین زنی است که تا به حال مدیریت یکی از مهم ترین بانک های مرکزی دنیا را بر عهده دارد. بعد از آغاز کار یلی، همه چشم ها به دنبال این بود که افزایش نرخ بهره بعد از ۶ سال در آمریکا توسط وی چه نتیجه ای به بار می آورد.

کریستین لاگارد
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او مدیریت صندوق بین المللی پول (IMF) را بر عهده دارد و یکی از تاثیرگذارترین رقبای ژنت یلن محسوب می شود. لاگارد که پیش تر وزیر دارایی فرانسه و نخستین مدیر زن شرکت حقوقی McK-& Baker enzie بود، در اوج آشفتگی های اقتصادی جهان، مدیریت یکی از مهم ترین سازمان های مالی را از آن خود کرد. وب سایت تلگراف در گزارش خود این گونه می نویسد که فوربز لاگارد را به این دلیل سرشناس معرفی می کند که اگر شرکت سرمایه گذاری برادران لمن دست «خواهران» لمن بود دیگر در سال ۲۰۰۸ با ورشکستگی روبرو نمی شد و بحران جهانی اقتصاد هم رخ نمی داد. این زن ۶۰ ساله اکنون در حال مدیریت اقتصاد جهان در شرایط نابسامان است.

ژیل مارکوس
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او نخستین زنی بود که مدیریت بانک مرکزی آفریقای جنوبی را از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به عهده گرفت و پس از بازنشستگی اش تعداد مدیران زن بانک های مرکزی در نشست جی ۲۰ به دو نفر کاهش پیدا کرد. مارکوس نیز در شرایط اقتصادی آشفته در آفریقای جنوبی در حالی که قیمت کالاها در کشورش به شدت افزایش یافته و تورم به حد قابل توجهی رسیده بود به این پست گماشته شد.

الویرا نابیولینا
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او تنها مدیر زن بانک مرکزی در اروپا است. نابیولینا که قبلا وزیر تجارت دولت پوتین بود، سمت مدیریت بانک روسیه (Russia of Bank) را در سال ۲۰۱۳ به عهده گرفت. این اقتصاددان ۵۳ ساله روسی سعی کرد که ارزش روبل را بالا ببرد و نرخ تورم را که در بالاترین سطح خود در طول سه سال بود، کنترل کند.

آبیجیل جانسون
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او مدیر اجرایی دو شرکت سرمایه گذاری Investments Fidelty و Internaiolnal Fidely است که از سوی پدربزرگش، ادوارد س. جانسون دوم تاسیس شده بود. این در حالی است که جانسون در لیست فوربز سی و چهارمین زن قدرتمند جهان لقب گرفته است. آبیجیل جانسون اکنون ریاست دومین شرکت سرمایه گذاری متقابل آمریکا را با پشتوانه مالی بیش از ۲ تریلیون دلار به عهده دارد.

آنیکا فالکنگرن
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او قدرتمندترین زن در بانکداری کشورهای نوردیک است که مدیریت (Banken Enskilda Skandinaviskas Sweden) سوئد را به عهده دارد. فالکنگرن در سال ۲۰۰۵ برجسته ترین زن امور مالی سوئد شناخته شد؛ این در حالی است که SEB سرمایه ای بالغ بر ۳۲۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده و ۵۵ میلیون مشتری در ۲۰ کشور دنیا را دارد.

جیل کلی
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او مدیر اجرایی یکی از چهار بانک بزرگ استرالی (Westpac» است که در گزارش فوربز قدرتمندترین زن کشورش معرفی شده است. کلی که اصالتا اهل آفریقای جنوبی است، تلاش کرده زنان تا سال ۲۰۱۷، یعنی ۲۰۰ امین سالگرد تاسیس این بانک، نیمی از مدیران بالا رتبه این بانک را تشکیل دهند.

هو چینگ
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او ۱۴ سال است که مدیر سرمایه گذاری شرکت دولتی (Holdings Temasek) است. چینگ، همسر نخست وزیر سنگاپور قدرتمندترین مادر کشورش نیز لقب گرفته است. وی همچنین از قدرت خود برای پشتیبانی سازمان های خیریه استفاده می کند و علاقه خاصی به زمینه های آموزشی، بهداشتی و رفاهی کشورش دارد.

ماریا درو
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او دستیار مدیر بخش بازارهای جهانی شرکت سرمایه گذاری Suisse Credit است که یکی از زنان برجسته بانک های سرمایه گذاری محسوب می شود. درو که پیش تر در شرکت سرمایه گذاری خصوصی (Group Trump) مشغول بود، از سال ۲۰۰۳ سمت دستیار مدیر این شرکت بین المللی را به عهده گرفت و به زودی جایزه سالانه ((WBF) Finance and Banking in Women) را در سال ۲۰۰۸ از آن خود کرد.

آنا پاتریشیا بوتین
زنان سرمایه دار و اقتصادی را بشناسید

او مدیر بانک (Group Santander) در بریتانیاست که توسط برنامه رادیویی بی بی سی به عنوان نخستین زنی معرفی شد که بالاترین پست را در مهم ترین بانک انگلیس دارد.

منبع: گلوبال هاسپیتالیتی پورتال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین بهشون

    • ali

      خسته نشدین اینقدر مطالب تکراری و چرت گذاشتین

    • بدون نام

      مطلب خیلی خوبی بود. جالبه بیشتر کشورهایی که توسط مردها اداره میشن و حاضر هم نیستن زنان رو در مسئولیتهای بالا سهیم کنن(کشورایی مثل ایران و کشورای عربی) کشورهای عقب مونده هستند و پر از مشکلات ریز و درشت.
      مسئولیت پذیری و تخصص و هوش زن و مرد نمیشناسه،باید هر شخصی که توانایی و تخصص داره در مسئولیت گذاشته شه،فارغ از جنسیت،مذهب،قومیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کشورهایی که نام بردید دوست دارند زنانشان را در پستوی خانه نگه دارند، حس می کنند زنانشان جز مایملک آنهاست.

    • بدون نام

      طبق تجربه ای که تو کارهای اداری داشتم باید بگم که خانم ها قانون رو خیلی بیشتر رعایت میکنن و تخلف هم به صورت نرمال توشون کمتره و مسئولیتی که بهشون داده میشه رو به طور جدی انجام میدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج