۵۴۹۴۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افزایش ریسک ابتلا به «سل» با کمبود ویتامین A

افراد دچار کمبود ویتامین A که با افراد مبتلا به سل زندگی می کنند ۱۰ برابر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری در مقایسه با افراد دارای میزان بالای این ماده مغذی هستند.

خبرگزاری مهر: افراد دچار کمبود ویتامین A که با افراد مبتلا به سل زندگی می کنند ۱۰ برابر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری در مقایسه با افراد دارای میزان بالای این ماده مغذی هستند.

یافته های این تحقیق مبتنی بر تحلیل و بررسی نمونه خون بیش از ۶۰۰۰ هزار تماس خانوادگی افراد مبتلا به بیماری سل در شهر لیما از کشور پرو بود.

محققان هشدار دادند هنوز رابطه علّی و معلولی بین میزان ویتامین A و بیماری سل به اثبات نرسیده است، اما رابطه احتمالی بین این دو بیانگر این مطلب است که ممکن است مکمل ویتامین A نقش مهمی در کنترل گسترش بیماری سل، به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر جهانی داشته باشد.

مگان موری، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگر در آزمایشات بالینی این ارتباط به اثبات برسد، می تواند نمونه قدرتمندی برای استفاده از این شیوه در جهت پیشگیری از بیماری سل در افراد قرار گرفته در معرض این بیماری باشد.»

به گفته پژوهشگران، افزایش ۱۰ برابری این ریسک تکان دهنده است. برای درک این میزان خطر محققان عنوان می کنند که استعمال دخانیات ریسک بیماری قلبی را ۲ تا ۴ برابر افزایش می دهد.

طبق گزارش محققان، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۸ میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری سل فوت کردند. شیوع بیماری سل در کشورهای کم- و متوسط- درآمد به شدت بالاتر است، از طرف دیگر بیش از ۳۰ درصد جمعیت هم از کمبود ویتامین A رنج می برند.

به گفته موری، «هیجان انگیز است که به این نتیجه برسیم چیزی ساده و ارزان مثل مکمل ویتامین A یک راهکار قدرتمند برای پیشگیری از بیماری سل باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج