۵۴۹۴۶۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قوچان نژاد: ناراحت نیستم که گل صعود را نزدم

مهاجم ٢٩ ساله تیم‌ملی فوتبال ایران که ٤‌سال قبل در چنین روزهایی گل صعود به جام‌جهانی ٢٠١٤ را در کره‌جنوبی به ثمر رساند، دوشنبه شب در دقایق پایانی وارد زمین شد و موفق به گلزنی نشد تا این بار طعم شیرین زدن گل صعود را مهاجمان دیگر تیم‌ملی بچشند.

شهروند: مهاجم ٢٩ ساله تیم‌ملی فوتبال ایران که ٤‌سال قبل در چنین روزهایی گل صعود به جام‌جهانی ٢٠١٤ را در کره‌جنوبی به ثمر رساند، دوشنبه شب در دقایق پایانی وارد زمین شد و موفق به گلزنی نشد تا این بار طعم شیرین زدن گل صعود را مهاجمان دیگر تیم‌ملی بچشند. این بازیکن بی‌حاشیه که در چند‌سال اخیر جزو مهره‌های کلیدی کی‌روش بوده و تک گل ایران در جام‌جهانی برزیل را هم به ثمر رساند، معتقد است این تیم توانایی شگفتی‌سازی در جام‌جهانی را هم دارد. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با رضا قوچان‌نژاد را می‌خوانید:

ابتدا از بازی دوشنبه شب برایمان بگو که خودت فقط دقایق کوتاهی شانس بازی پیدا کردی؟

می‌دانستیم که برای صعود باید برنده شویم اما ازبکستان هم نیاز به پیروزی داشت. به نظرم خیلی خوب کار کردیم و عملکرد بازیکنانی که در زمین بودند،‌ فوق‌العاده بود. تیم حریف حتی نتوانست به دروازه ما نزدیک شود و این موضوع نشان از قدرت ایران دارد.

٤‌سال قبل گل صعود به جام‌جهانی را در کره‌جنوبی به ثمر رساندی اما این بار این افتخار برای بازیکنان دیگری مثل آزمون و طارمی بود.

تنها حسی که الان دارم، خوشحالی است. بازیکنان همگی تابع نظر سرمربی هستند و هر تصمیمی که کی‌روش بگیرد، ما طبق آن به زمین می‌رویم. با این حال من یک بار گل صعود را زدم و حس خیلی خوبی داشتم اما این بار قسمت نشد زیاد در زمین باشم. اگر خدا بخواهد بازهم در کره گل می‌زنم و در بازی‌های بعدی تعداد گل‌هایم را افزایش می‌دهم. این صعود فقط برای رضا قوچان‌نژاد و حتی تیم فعلی نیست. ما برای خودمان بازی نمی‌کنیم و برای کل مردم ایران تلاش می‌کنیم و این پیروزی را هم تقدیم آنها کردیم.

این بار ایران به‌عنوان دومین تیم در تمام جهان و مقتدرانه صعود کرد.

بله، برخلاف ٤‌سال قبل که ما در بازی آخر صعودمان را جشن گرفتیم، این بار ٢ بازی زودتر این اتفاق افتاد. به نظرم حس خیلی خوبی است که ما بعد از برزیل به‌عنوان دومین تیم راهی جام‌جهانی شدیم. این برای نخستین بار است که ایران ٢ بار پیاپی به جام‌جهانی می‌رسد و افتخار بزرگی است. البته ٢ بازی دیگر هم داریم که باید آنها را جدی بگیریم و با قدرت تا پایان پیش برویم. می‌توانیم از بازی با کره‌جنوبی و سوریه استفاده کنیم تا تیم بیشتر برای جام‌جهانی آماده شود.

تیم‌ملی رکورد فوق‌العاده‌ای ثبت کرده که هنوز به‌عنوان تنها تیم در جهان گل نخورده است.

این یک اتفاق ویژه در تمام دنیاست که باید به‌خاطر آن به تیممان افتخار کنیم. به مدافعان ایران هم تبریک می‌گویم اما همه بازیکنان در این رکورد نقش داشتند. انگلیس هم تا چند روز قبل گلی دریافت نکرده بود اما این اتفاق رخ داد و آنها دروازه‌شان باز شد. حالا فقط ایران چنین رکوردی دارد اما به نظرم مهمتر از گل نخوردن این است که ما به جام‌جهانی صعود کردیم و به هدفمان رسیدیم.

حالا که به جام‌جهانی رسیدید،‌ توقع ملی‌پوشان از مسئولان چیست؟

ما کارمان را به نحو احسن انجام دادیم و زودتر از موعد راهی جام‌جهانی شدیم و حالا نوبت به مسئولان است که از تیم‌ملی حمایت کنند. حتی ما از دولت هم توقع داریم که از این به بعد امکانات بیشتری را برای ما فراهم کنند تا بتوانیم همین‌طور پیشرفت کنیم تا بهتر و بهتر شویم.

‌سال فوق‌العاده‌ای را در لیگ هلند و ترکیب هیرنفین پشت‌سر گذاشتی و مدعی آقای گلی هم بودی.

واقعا امسال‌سال خوبی برای من بود. گل‌های زیادی زدم و مسئولان تیم و هواداران هیرنفین از من راضی بودند. امیدوارم این روند را در اروپا ادامه دهم.

باتوجه به درخششی که داشتی، پیشنهادی از باشگاه‌های بزرگتر دریافت کرده‌ای؟

فعلا نمی‌توانم دراین‌باره چیزی بگویم چون با هیرنفین قرارداد دارم. به‌هرحال باشگاه‌های دیگر عملکرد مرا در لیگ امسال هلند دیده‌اند و باید ببینیم که چه پیشنهاداتی به من می‌رسد و آیا می‌توانم به تیم بهتری بروم یا خیر.

به‌عنوان سوال آخر فکر می‌کنی ایران می‌تواند در پنجمین دوره حضورش در جام‌جهانی شگفتی‌ساز شود و عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های قبلی در روسیه داشته باشد؟

قطعا ما از حالا به اهداف بزرگتری که داریم، فکر می‌کنیم. ایران می‌تواند یکی از شگفتی‌های جام‌جهانی ٢٠١٨ شود اما این به شرطی است که مسئولان در این یک‌سال تیم‌ملی را حمایت کنند و امکاناتی مثل بازی‌های تدارکاتی و زمین تمرین که خواسته کادرفنی است،‌ فراهم شود. فعلا ما به جام‌جهانی فکر نمی‌کنیم و نمی‌توانم صحبتی درباره‌اش بکنم چون یک‌سال زمان تا برگزاری این رقابت‌ها مانده و ما هم ٢ بازی دیگر با کره و سوریه داریم که باید با موفقیت سپری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به این تیم و به این بازیکن افتخارمیکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج