۵۴۹۸۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گل طلایی عادل و دوستان در ورزشگاه آزادی

تحلیل ویژه برنامه نود که بامداد سه شنبه به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی روی آنتن رفت. چرا فردوسی پور و تیمش را می توان موفق دانست؟ پاشنه آشیل برنامه چه بود؟ ماجرای شوخی منشوری مجری با رییس فدراسیون و دیگر اتفاقات فرامتن چیست؟

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: تحلیل ویژه برنامه نود که بامداد سه شنبه به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی روی آنتن رفت. چرا فردوسی پور و تیمش را می توان موفق دانست؟ پاشنه آشیل برنامه چه بود؟ ماجرای شوخی منشوری مجری با رییس فدراسیون و دیگر اتفاقات فرامتن چیست؟
گل طلایی عادل و دوستان در ورزشگاه آزادی

دکور چشم نواز

وقتی عادل فردوسی پور در آخرین برنامه نود اعلام کرد ویژه برنامه ای به مناسبت صعود احتمالی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی از ورزشگاه آزادی روی آنتن خواهدبرد، پیش بینی این بود که دکور در فضایی بسته قرار خواهدداشت. تیم نود اما دکور را در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی و پشت دروازه مستقر کردند. سبزی چمن و فضای استادیوم جلوه ای دوچندان به قاب نود داد و مکملی بود برای دکور ساده برنامه. این را هم می دانیم که طراحی و استقرار استیج با ذوق و سرعت انجام شده و برگ برنده دیگری است برای بچه های نود.

عادل فردوسی پور لاجرم از پخش نود از ورزشگاه آزادی بوده، بازی لحظه ای تمام شد که ساعت پخش معمول نود است. بماند که به خاطر مسائل فنی برنامه دیر به آنتن رسید اما طبق پیش بینی اولیه تغییر محل پخش برنامه معقول بوده. یعنی اگر اشکال ها پیش نمی آمد نود داغ داغ پخش می شد. افزون بر این دسترسی به مهمانان به خاطر حضورشان در استادیوم راحت تر است و نگرانی ماندن در ترافیک خوشحالی صعود از بین می رود.

برگ برنده ای به نام الکس

برنامه ای که پسوند ویژه می گیرد باید همه جوره خاص باشد. از جمله اینکه مهمان هایی را دعوت کند که برجذابیت برنامه اضافه کنند. الکساندر نوری سرمربی ایرانی الاصل تیم فوتبال وردربرمن در کشورمان فرصت خوبی برای نودی ها بود که او را به برنامه دعوت کنند.
گل طلایی عادل و دوستان در ورزشگاه آزادی

الکس چهره محبوبی برای فوتبال دوست هاست و طبعا گفته هایش از تجربه مربیگری در سطح اول فوتبال باشگاهی جهان جذابیت دارد.

عادل فردوسی پور درباره همه چیز از او پرسید و نوری کمی فارسی کمی انگلیسی به سوال ها جواب داد. تا آخر برنامه حضور داشت و لا به لای گفت و گو آیتم هایی روی آنتن می رفت از جمله کلیپی درباره دوران مربیگری الکس نوری.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی دیگر مهمان برنامه بود؛ او مختصر و مفید حرف هایش را زد و رفت. الکس و کارلوس از هم تعریف کردند و کی روش از او قول گرفت برای فصل بعد بازیکن ایرانی جذب کند. مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هم به برنامه آمد و مصاحبه ای مجمل با او انجام شد. جای فوتبالیست ها اما خالی بود.

آیتم ها

از نقاط قوت هر برنامه آیتم هایی است که ساخته می شود. هرچه تعداد و کیفیت شان بالاتر باشد جذابیت برنامه هم بالاتر می رود. نود در این زمینه جزو برنامه های موفق و حتی پیشتاز است. در برنامه اخیر هم اهمیت پلی بک فراموش نشد و در کنار چند مورد آرشیوی تعدادی داغ داغ به آنتن رسید. اگر سختگیری های ناظر پخش نبود عدد آیتم ها بیشتر هم می شد. فردوسی پور خیلی ظریف به این مسئله اشاره کرد و به شکل تلویحی از او خواست سختگیری نکند.
گل طلایی عادل و دوستان در ورزشگاه آزادی

در میان آیتم های از پیش تولیدشده، پلی بک مسیر صعود ایران به ام جهانی ۲۰۱۸ و صعودها قبلی تیم ملی به جام جهانی جذاب تر از بقیه بودند. در این کلیپ خاطره استرس ها و نگرانی هایی که برای رفتن تیم مان به جام جهانی داشتیم یادآوری شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور مهمان ویژه مسابقه ایران و ازبکستان بود و خود فردوسی پور سراغش رفت و گفت و گویی با او انجام داد. گفت و گوی دسته جمعی با برخی بازیکن های تیم ملی هم شیرین از آب درآمد.

استقبال پیامکی

بارها نوشته ایم نود از معدود برنامه های تلویزیون است که تعداد شرکت کننده ها در مسابقه پیامکی اش بالاست. آمار بالا برای عادل فردوسی پور به قدری مهم است که بارها وله آن پخش و سوال زیرنویس می شود و مجری به کرات از بیننده ها طلب مشارکت می کند. سه شنبه اما شرایط متفاوت بود؛ خیلی ها برای شاید صعود به خیابان رفته بودند و بعضی ها هم شاید از پخش نود اطلاع نداشتند. عده ای هم که در آن ساعت خواب را ترجیح می دهند. با این حال یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در مسابقه شرکت کردند که با درنظر گرفتن شرایط مذکور، برای نود مایه دوچندان مباهات است.

خیلی از برنامه ها در تایم طلایی به گرد چنین عددی از پیامک نمی رسند. سوال مسابقه پیام کوتاه این هفته به انتخاب بهترین بازیکن مسابقه ایران و ازبکستان اختصاص داشت و نریشن را محمدحسین میثاقی به جای مزدک میرزایی گفته بود. سردار آزمون با 39.1 درصد عنوان بهترین بازیکن ایران و ازبکستان را کسب کرد و مهدی طارمی و سیدجلال حسینی با 36.7 و 10.4 درصد آرا دوم و سوم شدند.
گل طلایی عادل و دوستان در ورزشگاه آزادی

واکنش ها و یک مورد منشوری

ویژه برنامه نود 19 دقیقه بامداد شروع شد و ساعت 2:27 بامداد به پایان رسید. اتفاقات جالبی در برنامه رخ داد که خیلی زود سوژه شبکه های اجتماعی شد. اولین مورد واکنش عادل فردوسی پور به حشره ای بود که جلوی کارلوس کی روش جا خوش کرد. او با خنده می گفت نگران متهم شدن از سوی دوستداران محیط زیست است و کی روش خونسردانه آن را به گوشه ای پرت کرد.

کادوی الکساندر نوری به عادل فردوسی پور یعنی پیراهن شماره ۱۴ کلودیوپیزارو بازیکن وردربرمن حاشیه جالب دیگر برنامه بود. سرمربی تیم ملی هم با پیراهن شماره ۴ به استودیو آمد تا رکورد چهار بار صعود به جام جهانی را جشن بگیرد.

یک اتفاق منشوری هم رخ داد که فعلا بازتابی در شبکه های اجتماعی نداشته. ماجرا از شوخی عادل فردوسی پور با دستبند منقش به پرچم کشورمان که بر دست مهدی تاج قرار داشت، شروع شد. این دستبند متحرک که قابلیت گردن شدن و صاف ماندن را دارد رییس فدراسیون را یاد ضرب المثلی انداخت که در آن «میخ» و «سیخ» مقایسه می شوند. خنده های عادل اما صحنه را منشوری کرد!
گل طلایی عادل و دوستان در ورزشگاه آزادی

پاشنه آشیل

ویژه برنامه نود بیننده های شب نشین را راضی کرد و لذت جشن صعود را برای شان کامل. با این حال چند پاشنه آشیل دارد که «احتمالا» بچه های نود در همه آنها دخیل نیستند. بیننده اما تمام ماجرا را نمی داند و انتظارش تماشای یک نود کامل و بی عیب و نقص است. ایراد اول که از همه گل درشت تر است، به آیتمی بر می گردد که ربط تماتیک به ویژه برنامه سه شنبه ندارد.

در این آیتم حرکات تکنیکی فصل گذشته لیگ برتر مرور شد. این آیتم ثابت نود جذاب است و طرفدار زیاد دارد؛ تولید آن هم کار سخت و زمان بری است اما جیش در این برنامه نبود. بچه های نود می توانستد این ایده را برای تیم ملی اجرا کنند. اصلا نود قصد پخش آن را داشته یا سخت گیری ناظر پخش موقع بازبینی آیتم های فوری مجبورشان کرده؟ از قرائن و شواهد بر می آمد برخی گزارش ها اجازه و فرصت پخش پیدا نکرده اند. اتفاق منفی دیگر شروع دیر برنامه و عدم اختصاص زمان مورد نیاز به آن است. قول عادل برای گرفتن تایم بیشتر از شبکه این بار عملی نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج