۵۵۰۹۳۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آنهایی که مردم را می ترسانند، اختلال روانی دارند

برخي بيماران اجتماعي در نقاطي از پايتخت دست به حركاتي زدند كه با ترساندن مردم ناشي از حمله اخير تروريستي در تهران، براي خود سرگرمي درست كنند و لذت ببرند.

قانون نوشت: اتفاقي نه چندان عجيب در جامعه ايراني ، بار ديگر تكرار شد و آن اينكه عده‌اي بيمار، با سوء استفاده از فضاي رواني ناشي از حمله اخير تروريستي در تهران، در شب قدر، بخشي از مردم را ترساندند و به اين ترس خنديدند. شب جمعه گذشته كه مصادف با شب ۲۱ ماه مبارك رمضان و شب قدر بود، در بسياري از نقاط تهران همچون هميشه مردم در كنار هم قرار گرفتند تا آيين ديني اين شب را برگزار و از خداي خود مغفرت جويند. مساجد، امامزاده‌ها، حسينيه‌ها و ... مملو از شهروندان خداجويي شد كه در فضايي كاملا امن، جوشن كبير خواندند و« بك يا ا...» گفتند.
با اين حال، برخي بيماران اجتماعي در نقاطي از پايتخت دست به حركاتي زدند كه با ترساندن مردم ناشي از حمله اخير تروريستي در تهران، براي خود سرگرمي درست كنند و لذت ببرند. ابتدا، اين معابر اطراف آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني بود كه صدايي مشكوك از مخزن زباله آن بيرون آمد و برخي فرياد انفجار سردادند تا براي دقايقي بي‌نظمي در برگزاري مراسم شب قدر ايجاد شود. بلافاصله، كانال‌هاي خبري در شبكه‌هاي اجتماعي گزارش دادند كه صداي ايجاد شده در محل برگزاري مراسم شب احيا، ناشي از انفجار يا مورد امنيتي نبوده است. حتي كار به آنجا كشيد كه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بيانيه‌اي فوري صادر و اعلام كرد كه با توجه به احتمال نگرانی برخی از زائران عزیز حاضر در مراسم احیاي شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان در محدوده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، که ناشی از صدایی نامتعارف بود به اطلاع می‌رساند که جای هیچ‌گونه نگرانی نبوده و مراسم احیا در کمال آرامش و امنیت در حال برگزاری است و تمامي زائران عزیز و شهروندان گرامی حاضر در مراسم در نهایت سلامت و در حال برگزاری مراسم احیاي شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان هستند.
پس از اين اتفاق، برخي ديگر از خبرگزاري ها و كانال‌هاي خبري ، از بروز اتفاق تاسف بار مشابه در برخي نقاط شهر از سوي عده اي بيمار خبر دادند كه با ايجاد ترس در مردم، به لذت جويي خود پرداختند.خبرگزاري برنا نوشت كه در خیابان شریعتی تهران، چند جوان با استفاده از فضاي ناشي از حمله تروريستي اخير و برای لذت بردن از ترس مردم پس از عبور از کنار مردم با خودرو، ترقه‌ای را روشن و به میان مردمی که برای راز و نیاز در شب قدر و رفتن به مساجد در حال عبور بودند پرتاب می‌کردند.
اقدام تاسف‌بار برخي بيمار رواني براي سوءاستفاده از فضاي رواني ناامني از آن رو قابل تامل است كه چنين رخدادي، در جامعه ايراني سابقه نيز داشته و در سال‌هاي اخير كه حوادث اسيدپاشي در اصفهان بسيار خبرساز شده بود، عده اي با استفاده از فضاي رواني حاكم برجامعه، اقدام به ترساندن شهروندان و به خصوص زنان با ريختن آب به روي آ‌ن‌ها كردند تا شهروندان بترسند و آن‌ها بخندند. بروز چنين رفتارهايي در جامعه ، عنواني جز «ساديسم» را به خود نمي‌گيرد كه عده اي كه عمدتا جوان و جاهل نيز هستند، با ميل به ديگر آزاري، سعي در ايجاد سرگرمي براي خود مي كنند.
اين افراد، بي آنكه متوجه آثار رفتار خود بر سلامت جسم و روان ديگر شهروندان باشند، فقط براي گذران اوقات خود و اينكه در ميان همسالان‌شان، حس برتري‌جويي داشته باشند، به ديگرآزاري مي‌پردازند. حتي مي‌توان مشابه اين‌گونه رفتارهاي ناهنجار اجتماعي را در حوادث چهارشنبه سوري ديد كه در آنجا نيز برخي افراد، با آزار ديگران براي خود سرگرمي و نشاط مي‌آفريند.
كارشناسان معتقدند كه در چنين شرايطي، فقدان سواد و آگاهي هاي اجتماعي در ميان مردم و عدم اجراي فعاليت هايي از سوي دولت‌ها در افزايش آگاهي‌هاي عمومي و نيز برنامه‌ريزي براي خالي شدن فضاي هيجاني بر جامعه جوان، در تكرار اتفاقات ديگرآزاري بسيار موثر است. سوءاستفاده از فضاهايي چون چهارشنبه سوري، اسيدپاشي، حمله تروريستي و ... در كنار افزايش بيماري‌هاي رواني، نزاع هاي خياباني و پرخاشگري اجتماعي، زنگ خطري جدي براي آينده جامعه ايران است كه برخي شهروندانش كه آن‌ها را بيمار مي‌دانيم، به هردليلي به آزار ديگران مي‌پردازند و مشخص نيست فراگيري آن تاكجا و با چه خسارات رواني، جاني، امنيتي و ... ادامه خواهد داشت.
اكنون وضعیت سلامت روانی مردم به دلایل مختلف مانند آلودگی‌‌های صوتی و هوا و تبعیض‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد‌ به طوری که ۳۴ درصد جمعیت کشور در سنین ۱۹ تا ۶۰ سال دچار اختلالات روانی‌اند. آمارها مي گويد كه در ايران، از هر چهار نفر، یک نفرو تایک‌سوم بزرگسالان، اختلال روانی دارند و در چنين شرايطي، بيش از پيش بايد نگران آينده كشور بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز هم دارن میسوزن . درود بر روحانی پاینده باد ملت فهیم ایران .

    • بدون نام

      مردمی که نون خوردن ندارن دقیقا چه اختلالی دارن
      میشه توضیح بدین شاید بشه خودمونو درمان کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج