جاباما
۵۵۱۰۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برنده «بوکر» بین‌المللی معرفی شد

«دیوید گراسمن» با رمان‌ «اسبی وارد بار می‌شود» موفق شد جایزه ۵۰ هزار پوندی «من بوکر» بین‌المللی را از آن خود کند.

خبرگزاری ایسنا: «دیوید گراسمن» با رمان‌ «اسبی وارد بار می‌شود» موفق شد جایزه ۵۰ هزار پوندی «من بوکر» بین‌المللی را از آن خود کند.
برنده «بوکر» بین‌المللی معرفی شد

«گاردین» نوشت: «دیوید گراسمن»، نویسنده اهل رژیم صهیونیستی طی مراسمی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن به عنوان برنده جایزه بهترین رمان ترجمه شده «من بوکر» بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

«نیک بارلی»، رئیس هیات داوران این جایزه و مدیر جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ، درباره رمان «گراسمن» گفت: «اسبی وارد بار می‌شود» در بیان اثرگذار غم، بدون اغراق در احساسات می‌درخشد. شخصیت محوری داستان چالش‌برانگیز و روان، اما در عین حال مسحورکننده است. خواست «گراسمن» برای بها دادن به احساسات ما را تحت تاثیر قرار داد. در این نمونه‌ی عالی مهارت نویسندگی، تک تک جملات مهم هستند، همه کلمات اهمیت دارند.

«گراسمن» نویسنده آثار داستانی، غیرداستانی و ادبیات کودک است که پیش از این نشان شوالیه هنر و ادبیات را از کشور فرانسه دریافت کرده و کارهایش تاکنون به ۳۶ زبان دنیا ترجمه شده است. او جایزه ۵۰ هزار پوندی «من بوکر» ۲۰۱۷ را با مترجم کتابش، «جسیکا کوهن» تقسیم می‌کند.

برنده این جایزه از میان ۱۲۶ اثر ارسالی و سپس ۱۳ نامزد اولیه و شش نامزد نهایی انتخاب شد. رمان‌نویسانی از دانمارک، فرانسه، نروژ و آرژانتین رقبای «گراسمن» برای کسب «من بوکر» این دوره بودند.

جایزه «من بوکر» بین‌المللی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ به صورت دوسالانه برگزار می‌شد و به مجموعه آثار یک نویسنده که به زبان انگلیسی نوشته و یا ترجمه شده باشند، تعلق می‌گیرد. اما از سال ۲۰۱۶ این جایزه به صورت سالانه برپا می‌شود و به یک کتاب که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد، تعلق می‌گیرد. جایزه ۵۰ هزار پوندی من بوکر بین‌المللی به طور مساوی بین نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

«چینوا آچبه»، «آلیس مونرو»، «فیلیپ راث»، «لیدیا دیویس» و «اسماعیل کاداره» از برندگان پیشین این جایزه مهم ادبی بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج