۵۵۱۰۱۹
۷ نظر
۵۱۸۲
۷ نظر
۵۱۸۲
پ

علیرضا کمالی از سریال «نفس» می‌گوید

علیرضا کمالی این روزها با بازی در نقش روزبه در سریال "نفس" به کارگردانی جلیل سامان، مهمان ساعت‌های پس از افطار می‌شود.

هنرآنلاین: علیرضا کمالی این روزها با بازی در نقش روزبه در سریال "نفس" به کارگردانی جلیل سامان، مهمان ساعت‌های پس از افطار می‌شود. او در گفت‌وگو با ما درباره دلایل حضورش در این سریال بیان کرد: کار تاریخى در کارنامه من کم نیست، اما "نفس" اولین کار تاریخ معاصر من محسوب می‌شود. کلاً کارهاى تاریخى سختى و حساسیت‌هاى مختص به خودش را مى‌طلبد و این حساسیت در تاریخ معاصر دوچندان می‌شود، چراکه هم‌عصران این مقطع حضور دارند و راوى شفاهى دوره زیستى خودشان هستند. لذا کار براى سازنده سخت می‌شود چراکه عده کثیرى آن دوره زمانى را زندگى کرده‌اند.
علیرضا کمالی از سریال «نفس» می‌گوید

این بازیگر ادامه داد: سریال "نفس" هم از این قاعده مستثنا نیست و البته آقاى جلیل سامان با دقت فراوان و ریزبینى‌هاى مختص به خودشان از این لازمه با سربلندی عبور کرده‌اند و تصدیق کلام بنده را مى‌توانید با تماشاى آثار قبلى ایشان و سریال "نفس" استنتاج کنید. به‌هرحال گستردگى این حساسیت‌ها و دقت‌ها شامل حال بازیگر هم مى‌شود.

وی در ادامه درباره سختی ایفای این نقش بیان کرد: سختى کار براى من به آنجا مى‌رسد که باید نقشى را بازى کنم که پدران و مادران‌مان آن را دیده‌اند و یا زندگى کرده‌اند و اختلافاتى با مختصات و دایره رفتارى و کلامى انسان امروزى با توجه به فرهنگ و صنعت و ... دارد.

بازیگر " نرگس" همچنین اظهار کرد: از علایق شخصى من مرور و مطالعه تاریخ است. جذابیت شخصیت روزبه براى من از آنجا آغاز شد که بارها و بارها در تحقیق و تفحصم به این شخصیت یا مشابهش برخوردم. طبیعتاً این حس شناخت و یا آشنایى از قبل، در جذابیت نقش روزبه از نگاه من پُر تأثیر بوده است.

کمالی همچنین درباره حضور در آثار تاریخی خاطرنشان کرد: در اینکه تاریخ را دوست دارم هیچ شکى نیست؛ اما فکر می‌کنم دلیلش تلفیق تمام این فاکتورهاست. زندگى کردن در فضا، معمارى، البسه و... که مختص و مربوط به چند هزار سال پیش یا چند صد و یا چند ده سال پیش است، براى من لذت‌بخش است و احساس مى‌کنم این امکان و تونل زمان براى هرکسى وجود ندارد. این موضوع لذت شخصى من محسوب می‌شود؛ اما به‌عنوان بازیگر، کارى که براى خودم چالش‌برانگیز باشد را دوست دارم و کار تاریخى این خصلت را دارد. مضاف بر اینکه فیلم‌نامه، کارگردان، تهیه‌کننده، مدیرفیلمبردارى، طراح صحنه و لباس، طراح گریم، صدابردار و...به یک اندازه براى من در شکل‌گیری یک کار قابل‌قبول و باکیفیت اهمیت دارند.

بازیگر "شوق پرواز " در ادامه درباره حضور و استمرار کار در تلویزیون گفت: استمرارم را در پرکاری نمى‌بینم. من به زمان احتیاج دارم براى خودشناسى و ساختن روح، به‌تنهایی و دور بودن از هیاهوى جذاب و پرزرق‌وبرق دنیای بازیگرى و خواندن، دیدن و تماشا کردن؛ چراکه دوست ندارم تبدیل به اپراتور سینما و تلویزیون شوم و ترجیح من آرتیست بودن و زاویه دید متفاوت داشتن است. بعد از سریال "انقلاب زیبا" پیشنهادهاى زیادى در تلویزیون داشتم که بعضاً کارهاى خوبى بودند، اما دور بودن از کورس رقابت و به هر قیمت بودن را ترجیح دادم. چراکه عقیده بنده بر این است که کار بازیگر مقابل دوربین نیست، کار بازیگر در تنهایى و خودسازی او شکل‌گرفته و مقابل دوربین و یا روى صحنه شاهد نتیجه این خودسازی هستیم.
علیرضا کمالی از سریال «نفس» می‌گوید

وی با اشاره به این‌که سریال "نفس" تکمیل‌کننده سه‌گانه عشق و انقلاب جلیل سامان است، بیان کرد: به نظرم "نفس" باید در بستر و مقام مقایسه دو کار قبلى سامان قرار گیرد نه آثار دیگر از این‌دست؛ چراکه تنوع و متمایز بودن را از نگاه خالق این آثار باید ببینیم و محک بزنیم. فکر می‌کنم بهترین زمان جهت این قیاس و محک پایان پخش سریال "نفس" است تا با نگاهى جامع و کامل به این مهم پرداخته شود.

کمالی در ادامه به استقبال و بازخورد مخاطبان اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم یکى از دلایل استقبال و باورپذیری سریال "نفس" در نظر مخاطب، صرف وقت و دقت فراوان در این موارد است. در عرایضم متذکر شدم که در تمام زمینه‌ها همکارانم جهد فراوان کردند که ذره‌اى به شعور، شناخت، دقت و سلیقه مخاطب لطمه وارد نشود و به‌زعم بنده معدل خوبى نصیب سریال "نفس" و سازندگانش شده است.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که بازی‌های سکوت شما در سریال "انقلاب زیبا" دیده شد و حالا در "نفس" تکرار می‌شود، چقدر این عنصر به ایفای نقش شما کمک کرده است، عنوان کرد: سکوت و بازى در سکوت بخشى از پازل بازیگرى است، هر وقت لازمه نقش و موقعیت ایجاب کند، مطمئناً به اشکال مختلف و در راستاى کاراکتر تکرار می‌شود. من هم خارج از این مستثنا نیستم.

بازیگر "نردبام آسمان" درباره حضور درصحنه تئاتر اظهار کرد: در تئاتر هم با آقاى افشین هاشمى گپ و گفتى داشتم تا برنامه کارى چه شرایطى را ایجاد کند.

وی در پایان به سایر فعالیت‌ها و آثار خود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند فیلم سینمایى ازجمله "سد معبر" محسن قرائى، "در سکوت" ژرژ هاشم زاده، "هارى" امیر احمد انصارى، "خانه کاغذى" مهدى صباغ‌زاده و "عقاب صحرا" مهرداد خوشبخت را در نوبت اکران دارم. پیشنهاد کار هم هست، اما منوط به گفتگو و ایجاد شرایط مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ناصری

      من خیلی خیلی علیرضا رو دوس دارم ....
      اصن وصف نشدنیه .....
      عاشقتم زیاااااااااااااااااد ....

    • تینا

      همین ک فهمیدم موضوعش سیاسی مذهبیه نگاه نکردم. فقط فیلم زیر پای مادر خوب هستش امسال

    • بهاره

      سریال نفس فوق العادس مخصوصا بابازی فوق زیبای خانم سعیدی واقای کمالی به اوج خودش رسیده.ممنونم آقای سامان. سریال بینظیره

    • بهاره

      سریال نفس فوق العادس مخصوصا بابازی فوق زیبای خانم سعیدی واقای کمالی به اوج خودش رسیده.ممنونم آقای سامان. سریال بینظیره

    • عشقمه

      علیرضا کمالی عشقمی ،فدای اون چشات بشم ،قربونت برم

    • ژاله

      با سلام و تشکر از سریال ارزشمند و زیبای نفس شخصیت روزبه در این سریال بسیار جذاب بود و زیرکانه طراحی شده بود برخلاف شخصیت های سطحی در اغلب سریالها البته آقای کمالی هم برای نقش سنگ تمام گذاشته بودند بنده اولین بار ایشان را در نقش دیدم و متاسفانه کارهای قبلی ایشان را ندیده ام امیدوارم موفق و پیروز باشند

    • حسین

      سلام آقای کمالی از سریال بی نظیرتون بسیار سپاسگزارم من این سریال رو به طور کامل دانلود کردم و هر روز نگاه میکنم سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج