جاباما
۵۵۱۱۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ذهن کودک را آماده ورزش کنید

معضل بسیاری از والدین، كم‌ یا بی‌تحركی فرزندشان و به‌دنبال آن بالا رفتن وزن و مشكلات دیگر است. هرچقدر هم تلاش می‌كنند، ‌گاهی نتیجه نمی‌گیرند. دلیل اصلی آن، ذهن تنبل آنهاست. به این معنی كه ذهنیت و فكر آنها در فضای ورزش كردن و تحرك بدنی نیست.

وب‌سایت همشهری شش و هفت - سها دادمند: معضل بسیاری از والدین، كم‌ یا بی‌تحركی فرزندشان و به‌دنبال آن بالا رفتن وزن و مشكلات دیگر است. هرچقدر هم تلاش می‌كنند، ‌گاهی نتیجه نمی‌گیرند. دلیل اصلی آن، ذهن تنبل آنهاست. به این معنی كه ذهنیت و فكر آنها در فضای ورزش كردن و تحرك بدنی نیست. به‌نظر شما چطور باید این وضعیت روانی را تغییر بدهیم و كودك را به ورزش تشویق كنیم؟
ذهن کودک را آماده ورزش کنید
از خودتان شروع كنید

‌ مثل هر رفتار دیگری، نخستین رفتارهای كودك، تقلید از والدین است. فرزندتان شما را چندبار در حال ورزش كردن دیده است؟‌ اصلا شما را با گرمكن و كفش ورزشی دیده است؟‌ شما به ورزش خاصی علاقه دارید؟ درباره این علاقه با او صحبت كرده‌اید؟‌ بنابراین شما نخستین الگوی او برای ورزش كردن هستید.

با كودك همراه شوید

‌ گاهی كودك بعد از دیدن یك برنامه ورزشی یا تماشای برنامه ویژه كودكان كه آنها را به ورزش تشویق می‌كند، میل به ورزش پیدا می‌كند. اما شما برای این كار وقت ندارید! بنابراین طبیعی است كه توی ذوق كودك بخورد و قید ورزش را بزند. به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی كنید كه در این شرایط با او همراه شوید.

او را به ورزشگاه ببرید

شور و شوق آنهایی كه ورزش می‌كنند، ‌می‌تواند ذهن فرزندتان را از خواب بیدار كند. بنابراین برای تشویق او به ورزش، او را به تماشای مسابقات ورزشی ببرید.

وسایل را مهیا كنید

قرار نیست همین حالا دوچرخه چند صد هزار تومانی و وسایل اسكی و... بخرید. همین كه همراه او به نخستین فروشگاه لوازم ورزشی بروید و توپ قشنگی برایش بخرید؛‌ شروع خوبی است. به خانه كه رسیدید، ‌توپ بازی را خودتان شروع كنید تا او هم تشویق شود.

همراهی با دوستان

‌ برای اینكه فضای ذهنی او تغییر كند، با دوستان او برنامه‌ریزی كنید. همیشه همراهی با دوستان، كودك را سر ذوق می‌آورد.

به انتخاب او

‌ حتی اگر فرزندتان فقط به ورزش خاصی علاقه دارد و به‌نظر شما ورزش خوبی نیست، او را از ورزش مورد علاقه‌اش بازندارید. بگذارید از همان ورزش شروع كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج